راهنمای رفتار با همسر عصبی و کارهایی که هرگز نباید انجام دهید

راهنمای رفتار با همسر عصبی و کارهایی که هرگز نباید انجام دهید


منبع: آرگا

119

1399/11/8

22:02


راهکارهای رفتار با همسر عصبی نشان می دهد که شما چگونه می توانید همسر پرخاشگر خود را تحت کنترل قرار دهید و در صورت بروز مشکل او را تحت کنترل داشته باشید. حفظ آرامش و خونسردی کمک می کند تا شما بتوانید شرایط را بهتر کنترل کنید و می توانید از راه های همدردی، تعیین مرزها و … برای حل این بحران استفاده کنید.

راهنمای رفتار با همسر عصبی و کارهایی که هرگز نباید انجام دهید

خیلی از افراد ممکن است در زندگی مشترک خود همسری داشته باشند که دارای بدخلقی است و اغلب موارد زود از کوره در می رود همانطور که می دانید افراد عصبی افرادی پرخاشگر هستند که نمی توانند تسلط کافی بر روی خلقیات خود داشته باشند آن ها به محض وجود استرس و فشار سریع عصبی می شوند و ممکن است این عصبانیت را روی همسر خود خالی کنند. اما شما در مقام همسر می توانید چه کارهایی بکنید؟ و یا اینکه می توانید این رفتار را کنترل کنید؟ همانطور که می دانید ریشه اصلی این دسته از پرخاشگری ها عدم کنترل رفتا و واکنش سریع نشان دادن به موقعیت ها است و شما نیز در چنین موقعیت هایی تنها می توانید آرامش خودتان را حفظ کنید و با حفظ خونسردی به همسرتان کمک کنید تا شرایط بهتری داشته باشد و این قدرت را به او می دهید تا بتواند به مرور رفتار خود را کنترل کند. بنابراین افرادی که به خوبی نحوه رفتار با همسر عصبی را می دانند می توانند بر این موضوع غلبه کنند و به همسر خود در این زمینه کمک می کنند.

نحوه رفتار با همسر عصبی:

شاید کنترل کردن این دسته از افراد کار دشواری باشد اما غیر ممکن نیست روانشناسان اعتقاد دارند که عصبانیت همسر همانند یک آتشفشان فوران کرده است با این تفاوت که شما می تواند همسر خود را کنترل کنید و تحت مدیریت خود در بیاورید درست بر خلاف آتشفشان. بنابراین این کار غیر ممکن نیست تنها شما باید خودنسرد و صبور باشید و کنترل بیشتری بر روی شرایط استرس زا داشته باشید. در ادامه این بخش اشاره می کنیم که برای مهار عصبانیت همسر چطور عمل کنیم؟

پرخاشگری همسران

خوب حالا باید ببینیم که علت این عصبانیت ها چیست؟ برای این امر ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد مشکلات عصبی، روانی، جسمی و … می تواند زمینه ساز بروز این دسته از رفتارها باشند. برخی بر این عقیده هستند که نقص در سیستم عصبی می تواند باعث بروز چنین رفتارهایی شود مثلا: تستوسترون پایین می تواند موجب نوسانات روحی شود یا رژیم های غذایی نامناسب همچنین سروتونین کم نیز از دیگر علت های بروز این اختلالات در فرد به شمار می آیند. از سویی ممکن است همسر شما با استرس شدید از محیط های اطراف مواجه باشد. از دیگر علت های اصلی که می توانند موجب عصبانیت فرد شود می توان به فقدان هویت و نداشتن هدف، آسیب های عاطفی و … اشاره کرد.

به نقش خودتان فکر کنید:

گاهی باید با خودتان فکر کنید که چه چیزی موجب پرخاشگری همسرتان شده است آیا شما نقشی در این تحریک داشته اید؟ در این جا است که باید در مقام یک همسر واقعی با خودتان صادق باشید شما در این زمان ها باید مسولیت بیشتری بر روی کارهای خودتان داشته باشید اگر می دانید انجام بعضی از کارها از سوی شما موجب می شود تا میزان پرخاشگری همسرتان بیشتر شود باید بیشتر آن را کنترل کنید و سعی کنید تا از شدت این سوء تفاهم ها بکاهید.

رفتار با همسر عصبی

این عادت را بپذیرید:

یکی از تکنیک های رفتار با همسر عصبی این است که شما این درک را در خودتان ایجاد کنید که همسر شما یک بیمار نیست و یا به عمد این پرخاشگری را نشان نمی دهد بلکه او دارای ضعفی است و شما باید در برطرف کردن آن به او کمک کنید. باید بدانید که این یکی از عادت های اخلاقی همسر شما است و شما در آن تقصیری ندارید با این پذیرش شما کمتر در صدد تغییر همسر خود هستید و کمتر در این زمینه به او فشار می آورید.

از شوخی استفاده کنید:

شاید به خوبی تفاوت میان فردی که در هنگام عصبانیت شوخ طبع است با فردی که بسیار جدی است را بدانید بنابراین می توانید از این سلاح به خوبی و برای مهار پرخاشگری همسرتان استفاده کنید. خنده از نظر روانشناسان می تواند بهترین دارو باشد در این مواقع بهتر است تا به سراغ افکاری بروید که مثبت تر هستند و می توانند احساساتی از قبیل خوشحالی را در شما ایجاد کنند در این صورت می توانید کنترل بهتری بر روی شرایط داشته باشید.

نشانه های همسر عصبی

صبر داشته باشید:

یکی از مهم ترین تکنیک ها برای رفتار با همسر عصبی داشتن صبر و آرامش است افرادی که در مواقع عصبی شدن همسرشان می توانند کنترل بیشتری بر روی خود داشته باشند اغلب می توانند شرایط را به شکل موثرتری به دست بگیرند. شما باید در چنین شرایطی منطقی باشید و سعی کنید تا آرامش خودتان را حفظ کنید انرژی مقبت در این موارد می تواند بسیار تاثیرگذار و مثبت باشد. سعی کنید کمی شرایط را مطابق با میل او قرار دهید در این صورت او می تواند بهتر بر روی مشکلات خود غلبه کند و آن ها را کنترل نماید.

داشتن مرزهای مشخص:

ممکن است در هنگام عصبانیت همسر شما مرزهایی را برداشته و همین امر موجب می شود تا بی احترامی های زیادر در روابط صورت بگیرد در این صورت است که باید مرزهای مشخصی داشته باید یعنی باید به همسر خود تذکر بدهید که در زمان عصبانیت نباید از این مرزها عبور کند و در صورت عبور از این مرزها شما گذشت نخواهید کرد. این شیوه برای مدیریت این مشکلات بسیار مناسب است و کمک کننده خواهند بود. بنابراین شما باید بدانید که بی احترامی ها غیر قابل گذشت هستند و شما نباید از آن ها گذشت کنید.

رفتار با همسران پرخاشگر

در صورت لزوم عذرخواهی کنید:

اگر مشکل از سوی شما بوده است باید در اولین فرصت عذرخواهی کنید بنابراین در این مورد نیز می توانید راه های بهتری برای رفتار با همسر عصبی داشته باشید و با استفاده از این شیوه ها به کنترل این مورد کمک کنید.

به طور کلی برای درمان اینگونه از مشکلات باید صبر، آرامش و اگاهی بیشتری در این زمینه داشته باشید شما می توانید با همسر خود همدردی بیشتری داشته باشید و باید سعی کنید تا انتقاد کردن و تحقیر کردن را کنار بگذارید. در راهنمای رفتار با همسر زودرنج نیز می توانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه ها کسب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو