طرز تهیه پوره گوجه فرنگی خانگی با دو روش عالی

طرز تهیه پوره گوجه فرنگی خانگی با دو روش عالی


منبع: آرگا

179

1399/11/11

18:04


گوجه فرنگی در آشپزی کاربرد فراوان دارد و می توانید به جای آن از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید که نحوه تهیه آن نیز بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل گفته شده پیش بروید تا آن تهیه کنید، در این مقاله طرز تهیه پوره گوجه فرنگی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه پوره گوجه فرنگی خانگی با دو روش عالی

بسیاری از غذا ها با رب گوجه فرنگی تهیه می شود که می توانید پوره گوجه فرنگی را جایگزین آن کنید غلظت این پوره مانند رب نیست و بافتی نرم دارد که می توانید در ساخت انواع خوراک ها، خورش ها، پلو ها و… از آن استفاده کنید و یا زمانی که گوجه با کیفیت در بازار وجود ندارد می توانید از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید و همچنین می توانید آن را فریز نیز کنید، در ادامه مطلب طرز تهیه پوره گوجه فرنگی به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

دستور پخت پوره گوجه فرنگی

پوره گوجه فرنگی را در مدت زمان کمی می توانید تهیه کنید بنابراین، اگر شما نیز تمایل به تهیه آن در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم

  • گوجه فرنگی : به میزان

طرز تهیه پوره گوجه فرنگی با طعم عالی

در روش تهیه پوره گوجه فرنگی ابتدا گوجه فرنگی های تازه را به خوبی با آب سرد شسته و بعد آن ها را خشک نمایید، حالا گوجه فرنگی را از وسط نصف کرده و قسمت سر آن را که به ساقه متصل است را جدا کرده و همچنین قسمت نرم و سیاه شده آن را نیز جدا نمایید.

آموزش تهیه پوره گوجه فرنگی

در مرحله بعدی با کمک قاشق کوچکی از یک طرف دانه های گوجه فرنگی را خارج کرده تا داخل گوجه فرنگی دانه ای باقی نماند سپس گوجه های بدون دانه را خرد کرده و هر نصف گوجه را به چهار تکه تقسیم نمایید و هر قسمت را به سه قسمت برش دهید.

طرز تهیه پوره گوجه فرنگی با طعم عالی

در این مرحله از طرز تهیه پوره گوجه فرنگی، گوجه ها را داخل قابلمه آلومینیومی و یا چدن که دارای کف ضخیم و سنگینی است بگذارید و اجازه دهید گوجه ها بر روی حرارت بالا آب بیندازند.

دستور تهیه پوره گوجه فرنگی

حالا پس از به جوش آمدن حرارت را کم کرده و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه با حرارت کم گوجه فرنگی ها پخته شوند و بگذارید به مدت ده دقیقه گوجه ها در دمای محیط کمی خنک شوند.

حالا گوجه فرنگی های خنک شده را داخل مخلوط کن و یا هر نوع غذا سازی بریزید تا به شکل پوره در آیند و پس از پوره شدن می توانید آن را استفاده کنید و یا داخل فریزر بگذارید و در زمان پخت و پز از آن کمک بگیرید.

آشنایی با طرز تهیه پوره گوجه فرنگی

نکته  : می توانید در هر کیسه نایلونی یا زیپ کیپ حدود دویست گرم پوره گوجه فرنگی بریزید و هوای اضافی داخل کیسه را خارج کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ هوایی وارد کیسه نشوند.

آموزش تهیه پوره گوجه فرنگی به روش دیگر

پوره گوجه فرنگی علاوه بر روشی که در بالا با آن آشنا شدید با روش دیگری نیز می توانید تهیه کنید که در ادامه با دستور آن آشنا خواهید شد.

مواد لازم :

  • گوجه فرنگی : ده کیلو
  • پیاز درشت : سه عدد
  • روغن زیتون و یا روغن مایع : یک ملاقه بزرگ
  • نمک : به میزان لازم

نحوه ساخت :

ابتدا گوجه ها را شسته و در صورت تمایل پوست آن را گرفته و بعد خرد کنید سپس داخل میکسر ریخته تا به شکل پوره در آید حالا، پیاز ها را با رنده درشت رنده کرده و همراه با مقداری روغن تفت داده و به آن کمی زردچوبه نیز بیفزایید.

حالا پوره های گوجه فرنگی را به پیاز های تفت داده شده افزوده و کمی نمک نیز بر روی آن بپاشید سپس زمانی که آب پوره ها مقداری تبخیر شد حرارت را خاموش کنید.

در مرحله پایانی اجازه دهید پوره ها خنک شوند سپس بسته بندی کرده و داخل فریزر قرار دهید و در زمان پخت غذا از آن استفاده کنید تا از رنگ و طعم آن نهایت لذت را ببرید، نوش جان.

نحوه تهیه پوره گوجه فرنگی


در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع مربا و ترشیجات می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو