طرز تهیه رب آلوچه خانگی و خوشمزه با طعم اصلی

منبع: آرگا

123

1400/3/22

18:09


آلوچه از میوه های تابستانی بسیار خوشمزه است که با کمک آن می توان رب بسیار خوش رنگ و خوش طعمی تهیه کرد، این رب در آشپزی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و به راحتی و در مدت زمان کمی تهیه می شود که در این مقاله طرز تهیه رب آلوچه را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

همانطور که می دانید با میوه های مختلفی می توان رب های خوشمزه ای تهیه کنید که یکی از این میوه ها آلوچه می باشد که جزو چاشنی های پر طرفدار در آشپزی است و به منظور طعم دهی به غذا مورد استفاده قرار گرفته می شود که در ادامه مطلب طرز تهیه آن را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

دستور تهیه رب آلوچه

در مطلب قبلی دستور تهیه انواع رب ها از جمله : رب انار، رب لیمو عمانی، رب نارنج و رب زرد آلو را آموزش دادیم بنابراین، اگر به دنبال یک رب خوش رنگ و خوش طعم هستید که به غذاهایتان طعم بی نظیری دهد پیشنهاد می کنیم رب آلوچه را تهیه و از آن استفاده کنید از این رو تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • آلوچه زرد، سبز و یا قرمز : دو کیلو
  • نمک : بک قاشق مربا خوری
  • آب : یک لیوان

طرز تهیه رب آلوچه با طعم فوق العاده عالی

طرز تهیه رب آلوچه با طعم بی نظیر

در روش تهیه رب آلوچه ابتدا بعد از شستن آلوچه ها آن ها را داخل یک ظرف مسی سفید شده یا لعابی ریخته سپس در صورت آبدار بودن آلوچه ها نیازی به افزودن آب به آن ها نمی باشد اما در صورت سفت بودن به آن ها یک لیوان آب اضافه نمایید.

حالا درب ظرف را بسته و قابلمه را بر روی حرارت معمولی قرار دهید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بماند سپس درب ظرف را بردارید تا آلوچه ها خوب پخته و نرم شوند.

در مرحله بعدی پس از له شدن آلوچه ها آن ها را از روی حرارت برداشته و بعد از خنک شدن، آلوچه ها را داخل یک آبکش فلزی بریزید و با کمک پشت قاشق آن را له کنید تا به شکل پوره در آید.

حالا پوره حاصل را داخل ظرف مسی یا لعابی ریخته و اجازه دهید بر روی حرارت معمولی جوشیده و به غلظت مورد نظر برسد و در حین جوشیدن کف های جمع شده روی آن را با کمک قاشق بدارید تا طعم بهتری به خود بگیرید و همچنین مرتب هم زده تا نگیرید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه رب آلوچه بعد از اینکه رب کاملا خشک شد کمی نمک به آن افزوده و از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سرد شود سپس آن را داخل ظرف شیشه ای درب دار ریخته و داخل یخچال قرار دهید.

آموزش تهیه رب آلوچه

نکاتی در رابطه با رب آلوچه

۱. به میزان نمک آن دقت داشته باشید تا رب شور نشود.

۲. جهت روشن تر شدن رنگ رب می توانید به آن مقداری آلبالو بیفزایید و بجوشانید.

۳. در صورت ته گرفتن رب قابلمه را تعویض کنید.

۴. باید آب رب کاملا کشیده شود تا کپک نزند.

۵. به منظور نگهداری رب آلوچه برای مدت طولانی آن را داخل شیشه استریل نگهداری نمایید.

ضمن سپاس از همراهی شما دوستان، امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و با بتوانید در منزل به راحتی رب آلوچه خوشمزه تهیه کنید و طعم بی نظیری به غذاهایتان دهید، در پایان به شما عزیزان به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع مربا و ترشیجات می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو