آشنایی با معایب و مزایای کار در خانه

آشنایی با معایب و مزایای کار در خانه


منبع: آرگا

66

1399/11/12

22:04


مزایا و معایب کار در خانه متعدد هستند افرادی که تجربه کار در منزل را دارند می دانند که با چه مشکل هایی مواجه هستند و از سوی دیگر چگونه می توانند با کار در منزل در وقت و انرژی خود صرفه جویی کند. این مقاله نشان می دهد که فرد با کار کردن در منزل می تواند از امتیازات زیادی بهره مند شود تنها در صورتی که برنامه ریزی درست داشته باشد.

امرزوه افراد زیادی تجربیات متفاوتی را از کار در منزل دارند این فعالیت می تواند از سویی پر تحرک باشد و موجب ایجاد تغییراتی در سبک زندگی فرد شود شاید در دنیای امروزه خیلی از افراد دوست دارند که تجربه کار در منزل را داشته باشند زیرا از سویی می توانند در خانه باشند و از سوی دیگر می توانند درآمدزایی کنند. اما آیا واقعا این فعالیت همراه با مزایا است یا معایبی نیز دارد؟ تجربیات نشان می دهد که مزایای کار در خانه و معایب آن می توانند به یک میزان باشند زیرا این امر می تواند یک فرایند چالش برانگیز باشد که بخش های مهمی از زندگی فرد را تحت شعاع قرار می دهد و فرد را در طی روز با چالش های متعددی همراه می کند. برای رو به رو شدن با این چالش ها باید زندگی را فرض کنید که فرد در آن علاوه بر کارهای منزل به درآمدزایی در منزل نیز مشغول است در این حین می توان تصور کرد که فرد در طول روز چه کارهایی می کند و دست به چه تصمیم هایی می زند در این صورت است که می توانید بیشتر با این چالش ها رو به رو شوید.

مزایای کار در خانه:

کار کردن در منزل و کسب درآمد می تواند یک امتیاز ویژه برای خانم ها باشد به ویژه افرادی که نمی توانند فرزندان خود را در منزل رها کنند و به سر کار بروند از سویی شما با کار در منزل نظارت بیشتری بر روی زندگی خود دارید شاد در این میان برخی از افراد کار کردن در منزل را زیادی برای خود بزرگ کنند و آن را بیش از حد چالش انگیز تصور کنند در ادامه این بخش نیز با مزایای بیشتری از کار در منزل آشنا می شوید و می توانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

مزایای کار در منزل

۱- داشتن آزادی:

با کار در منزل شما می توانید آزادی عمل بیشتری داشته باشید یعنی می توانید برنامه ریزی درست تری برای زندگی داشته باشید و کارهای روزمره و فعالیت های شغلی را در کنار یکدیگر انجام دهید. بنابراین بی تردید می توان گقت که یکی از بزرگ ترین مزایا و امتیازات کار کردن در منزل داشتن آزادی عمل کافی است این آزادی موجب می شود تا شما بتوانید تا حدی چالش های پیش رو را کنترل کنید. چند نمونه از این آزادی عمل ها گوش دادن حین کار، استراحت کردن، انجام عادت ها و … می باشد.

۲- کار در حین سفر:

شما می توانید بدون داشتن مرخصی به یک سفر چند روزه بروید و کارهای خود را نیز در حین سفر انجام دهید و مدیریت کنید خیلی از افراد با داشتن این امتیاز می توانند به سفرهای چند روزه بروند و در حین سفر نیز کسب درآمد کنند و از هزینه های سفر خود به این شیوه می کاهند.

کار در منزل

۳- داشتن وقت و انرژی:

یکی دیگر از مزایای کار در خانه این است که شما می توانید وقت بیشتری داشته باشید از سویی می توانید با انرژی بیشتری کارها را انجام دهید به عنوان مثال تردد هر روزه در مسیر شرکت یا دفتر می تواند خستگی بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد از سویی هزینه های شما را نیز بیشتر می کند و وقت بیشتری را تلف می کند. بنابراین با کار در منزل می توانید از آلودگی های هوا، اتلاف وقت و … دور باشید.

۴- راحتی در کار:

شاید این امتیاز نیز برای خیلی از افراد با اهمیت باشد زیرا می توانند حین کار کردن در منزل در صورت لزوم استراحت کنند شما این امکان را دارید تا با لباس های راحتی در منزل کار کنید و دیگر لزومی ندارد که به مدت طولانی پای شما در کفش باشد همچنین شما می تواند کارهای خود را در هر زمان از شبانه روز که دوست دارید انجام دهید.

معایب کار در خانه:

شما ممکن است در حین کار در خانه با مشکلاتی نیز مواجه شوید چالش هایی که در طول روز پیش رویتان است می تواند از عمده ترین این مشکلات باشند برخی از عوامل مزاحم در محیط های منزل موجب می شوند تا شما از فعالیت های شغلی خود دور بمانید بنابراین باید سعی کنید تا کنترل بیشتری بر روی آن ها داشته باشید.

کار در خانه چه ویژگی دارد

۱- عوامل مزاحم:

مهم ترین مشکل و عیب کار در خانه وجود عوامل مزاحم و مختل کننده ای است که موجب می شوند تا شما از فعالیت های شغلی خود دور بمانید ممکن است زمانی که برای انجام کارها گذاشته اید اتفاقی پیشامد کند که مانع از بروز انجام کار شما شود. ورود مهمان ناخوانده، مریض شدن یکی از اعضای خانواده و … از عوامل مزاحمی است که مدیریت آن ها گاهی از دست شما خارج می شود.

۲- عوامل وسوسه کننده:

کار در خانه ممکن است مزایای زیادی داشته باشد استراحت کردن، غذا خوردن، دراز کشیدن، فیلم دیدن و همه این موارد از عوامل وسوسه کننده و امتیازات کار در منزل است اگر وجود این عوامل را در محیط خانه و در فضای کاری خود کنترل نکنید ممکن است از کار باز بمانید. بنابراین عوامل وسوسه انگیز زیادی در محیط های خانه وجود دارند که می توانند مانع کار کردن شما شوند هر چند که این عوامل به نوعی امتیاز و مزایا محسوب می شوند اما تا جایی که به کار شما لطمه وارد نکنند.

مزایای کار در خانه

۳- انضباط فردی:

افرادی که دارای برنامه ریزی کامل شغلی نیستد و نمی توانند به درستی انضباط فردی را حاکم کنند با مشکلات زیادی مواجه می شوند بنابراین باید بدانید که کار در خانه باید با یک برنامه ریزی درست و انضباط فردی همراه باشد شما باید پروژه های خود را در زمان مقرر انجام دهید تا قدرت بیشتری برای مدیریت زندگی داشته باشید. مزایای برنامه ریزی بسیار زیاد است و می تواند تاثیرات بسیار مثبتی را در زندگی هر فردی داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو