طرز تهیه سالاد فتوش

طرز تهیه سالاد فتوش تصویری شف طیبه یونانی تلفظ سالاد فتوش xvc jidi shghn tj a

سالاد فِتوش یکی از انواع سالادهای خوشمزه و سنتی بین المللی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این سالاد خوشمزه یکی از معروف ترین سالادهای کشور لبنان است که به دلیل طعم خوبی که دارد در سراسر جهان فراگیر شده است. این سالاد خوشمزه هم مانند سالادهایی مانند سالاد الویه و سالاد ماکارونی می تواند به عنوان یک وعده کامل غذایی استفاده شود. طعم این سالاد به دلیل استفاده از رب انار ملس است ولی اگر به طعم ترش علاقه داشته باشیم می توانیم از رب انار ترش مزه استفاده کنیم تا طعم سالاد ترش تر شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نان پیتا۱ عدد
روغن زیتون½ قاشق غذاخوری
کاهو۲۰۰ گرم
گوجه فرنگی۲ عدد
پیازچه خرد شده½ پیمانه
ترب قرمز۴ عدد متوسط
نعنا½ پیمانه
جعفری½ پیمانه
مواد لازم سس
رب انار ملس½ پیمانه
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
سماق½ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاههر کدام ۱ قاشق چایخوری

دستور تهیه سالاد فتوش

مرحله اول

برای تهیه سالاد فتوش خوشمزه لبنانی ابتدا نان پیتا را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و در اندازه ۲ سانتیمتر از طول و عرض آنها را با چاقو خرد می کنیم.داخل تابه ای روغن زیتون می ریزیم و نان های برش زده را داخل تابه قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس با قاشق نان ها را جابه جا می کنیم تا با روغن زیتون آغشته شوند.فر را روشن می کنیم و روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم و تابه محتوی نان ها را در طبقه وسط فر می گذاریم تا برشته و رنگ طلایی به خود بگیرند.

مرحله سوم

سپس کاهوها را تمیز می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود.بعد روی تخته آشپزخانه آن ها را خرد می کنیم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم.خیار را نیز می شوییم و از وسط نصف می کنیم.

مرحله چهارم

حالا هر نیمه را نیز به صورت عمودی دو الی سه برش می زنیم و بعد در اندازه تقریبا دو سانتیمتر افقی آن ها را برش می زنیم و داخل کاسه می ریزیم.گوجه را نیز می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به کاهو می افزاییم.

مرحله پنجم

پیازچه ها را پاک می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به مواد سالاد اضافه می کنیم.تربچه ها را نیز پاک می کنیم و خوب می شوییم و حلقه ای خرد می کنیم و به باقی مواد می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله نعناع و جعفری را پاک می کنیم و می شوییم و با دستمال آن ها را خشک می کنیم و برگ های آن ها را همان طور سالم بدون برش زدن به سالاد اضافه می کنیم و در آخر نان های برشته و طلایی شده پیتا را به سالاد می افزاییم.

مرحله هفتم

سپس همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شوند.روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و کاسه سالاد را داخل یخچال قرار می دهیم تا سالاد فتوش خنک شود و با سس مورد نظرتان نوش جان کنید.