جلوگیری از ولخرجی با چند راهکار ساده و مطمئن

جلوگیری از ولخرجی با چند راهکار ساده و مطمئن


منبع: آرگا

87

1399/11/16

22:04


جلوگیری از ولخرجی دارای راهکارهایی است که به شما کمک می کند تا بتوانید پس انداز کنید و مدیریت مالی بهتری داشته باشید ولخرج بودن یکی از عادت های رایج در بین افراد است که به دلیل عدم برنامه ریزی مالی و توجه نکردن به دخل و خرج ایجاد می شود و شما می توانید در این مقاله با راهکارهای اصولی پس انداز کردن آشنا شوید.

ولخرجی یکی از عادت های رایج در میان افراد است که موجب می شود تا مدیریت مالی خود را از دست بدهند این افراد با دست و دلبازی های زیادی که از خود نشان می دهند اغلب با مشکلات مالی مواجه می شوند و به همین دلیل است که هیچ پس اندازی برای خودشان ندارند. خیلی از افراد گاها ولخرجی را یک بیماری نیز می دانند زیرا توانایی کنترل کردن آن را ندارند طیک بیماری که کاملا می تواند به ضرر شما تمام شود و بخش مهمی از زندگی و آینده شما را تحت تاثیر خود قرار دهد در مقابل این افراد افراد موفقی وجود دارند که می توانند مدیریت مالی خوبی داشته باشند آن ها اغلب برای میزان حقوق مشخص خود برنامه ریزی می کنند و با برنامه ریزی خرج و مخارج خود را انجام می دهند از سویی این افراد در ماه می توانند مقادیری را برای خود پس انداز کنند. اما اگر شما فرد ولخرجی هستید باید راه هایی را برای جلوگیری از ولخرجی پیش رو داشته باشید که ما در این بخش به برخی از از این راهکارها اشاره می کنیم.

راه های جلوگیری از ولخرجی:

زندگی مدرن این روزها به گونه ای وسوسه کننده است که امکان پس انداز کردن را از افراد گرفته است همه خانم ها خواه ناخواه به سمت چیزهایی می روند که دوست دارند خیلی از خانم ها ممکن است دوست داشته باشند تا پس انداز کنند اما نمی توانند مدیریت لازم را در این زمینه و بر روی این موضوع داشته باشند و در نهایت با مخارج و ولخرجی های زیادی همراه می شوند.

 

ولخرجی کردن

اما ما در این مقاله چند پیشنهاد جذاب و کاربردی برای خانم ها و آقایانی داریم که نمی توانند پس انداز کنند و همیشه دست و دلباز و ولخرج هستند شما در این مقاله با شیوه هایی آشنا می شوید که به شما کمک می کند تا کنترل بیشتری بر روی هزینه های خود داشته باشید. این روش طلایی برای دستیابی به موفقیت مالی بسیار موثر است و شما می توانید با تکیه بر آن ها مدیریت مالی بیشتری داشته باشید.

میزان درآمد خود را تعیین کنید:

یکی از گام هایی که برای کاهش ولخرجی باید بردارید این است که بدانید هر ماه درآمد شما به چه میزان است شما باید تمامی منبع درآمدی خود را شناسایی کنید و بدانید که هر منبع چه میزان سودآوری و درآمد دارد. برای بهتر انجام شدن این فرایند باید لیستی از این درآمدها تهیه کنید و در نهایت به آن ها اولویت بندی بدهید شما می توانید این لیست را برای یک سال خود تهیه کنید با شناخت این منابع درآمدی می دانید که چه درآمدهایی دارید و چگونه آن ها را خرج کنید. این گام اساسی در جلوگیری از ولخرجی بسیار موثر می باشد.

جلوگیری از ولخرجی

اولویت بندی کردن هزینه ها:

مرحله اساسی دیگر که برای کنترل ولخرجی ها می توانید از آن استفاده کنید مرحله اولویت بندی کردن هزینه ها است شما باید در طول یک ماه ابتدا هزینه های جاری و اساسی خود را تامین کنید و در صورت باقی ماندن پول به هزینه های دیگر بپردازید و یا پس انداز کنید. مهم ترین هزینه های جاری در طول یک ماه هزینه های خوراک، پوشاک، تحصیل و درمان هستند که باید با مدیریت بیشتری بر روی این هزینه ها تمرکز کنید.

برنامه ریزی کردن:

بهتر است شما کنترل بیشتری بر روی خودتان داشته باشید این یعنی هز چیزی را نخرید و برای چیزهای اضافی هزینه ای را پرداخت نکنید شما باید برای خرید هز چیز از جمله لباس و مسافرت برنامه ریزی کامل داشته ابشید و هر کاری را با برآورد هزینه های آن انجام دهید.

از جریمه ها خودداری کنید:

 یکی دیگر از شیوه های اصولی برای جلوگیری از ولخرجی کردن پیشگیری از جریمه شدن است. جریمه ها گاها می تواند هزینه های اضافی برای شما باشد که شما از دوری کردن آن می توانید پس انداز بیشتری داشته باشید بنابراین باید برنامه ریزی و مدیریت لازم را داشته باشید و در زمان هایی که می دانید خطر جریمه کردن وجود دارد از آن دوری کنید. در مسافرت ها هنگام رانندگی کردن احتیاط کنید زیرا جریمه می شوید و هزینه های اضافی خواهید داشت و یا اینکه سعی کنید قسط وام های خود را به موقع پرداخت کنید تا از جریمه شدن دور شوید.

کنترل ولخرجی

پول را محدود کنید:

همیشه پول در دست نداشته باشید و یا اینکه به میزان نیاز پول همراهتان باشد در طول روز و برای انجامخریدهای مشخص بهتر است تا پول کافی همراه داشته باشید داشتن پول زیاد شما را وسوسه می کنید تا هر خریدی را که دوست دارید انجام دهید و به این شکل هزینه های شما رشد پیدا می کند. بنابراین با یک مدیریت عالی می توانید میزان این هزینه های اضافی را نیز کاهش دهید.

تکلیف شما با پول چیست؟

شما باید یک نوع نگاه برنامه ریزی شده به پول و زمان خود داشته ابشید شما باید بدانید که از پول خود چه بهره برداری هایی می خواهید انجام دهید شما باید بدانید که در زمان هایی که هزینه های زیادی پرداخت می کنید در حقیقت زمان بیشتری را صرف می کنید در صورتی که می توانید از این زمان نیز بهره برداری داشته باشید.

درمان ولخرجی

برخی از افراد می پرسند که چه رفتاری با همسر ولخرج داشته باشیم؟ و چگونه او را مدیریت کنیم در این لینک شما می توانید اطلاعات بیشتری را برای برخورد با این همسران در اختیار داشته باشید. شما می توانید با تکنیک هایی که در این مقاله ذکر شده است باعث جلوگیری ولخرجی همسر خود شوید و برنامه ریزی مالی بهتری داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو