طرز تهیه ادویه ماهی

طرز تهیه ادویه ماهی بندری ادویه ماهی نی نی سایت مواد اولیه ادویه ماهی طرز تهیه ادویه آبادانی ادویه مخصوص ماهی قزل آلا خرید ادویه ماهی ادویه ماهی سالمون ادویه ماهی شیر

همانطور که می دانید، ماهی بسته به نوعی که دارد بوی خاصی می دهد که خیلی خوشایند همه نیست. بالاخص ماهی های جنوب که بوی زیادی دارند اما طعم و خاصیت زیادی نیز همراه دارند که نمی توان از آن ها صرفه نظر کرد. از این رو دستور ادویه ماهی خانگی در این بخش آورده شده است. این ادویه با استفاده از ترکیب ادویه های معطر زیادی تهیه می شود. می توان میزان زیادی از این ادویه را درست و نگهداری کرد و هنگام پخت ماهی آن را با این ادویه مزه دار نمود. همچین بسته به ذائقه خود و خانواده می توان مقدار بعضی از ادویه های دلخواه را زیاد یا کم نمود.

مواد لازم ادویه ماهی
پودر آویشن۳ قاشق چایخوری
نمک۲ قاشق چایخوری
فلفل قرمز۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
پودر زیره۲ قاشق چایخوری
پودر پیاز۲ قاشق چایخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز۲ قاشق چایخوری
زردچوبه یا کاری۲ قاشق چایخوری

دستور تهیه ادویه ماهی

مرحله اول

برای تهیه ادویه ماهی خوشمزه به روش بندری ابتدا تمام ادویه هایی که در لیست مواد اولیه آورده شده است را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله یک شیشه مناسب را می شوییم و به خوبی خشک می کنیم، سپس  ادویه را در شیشه می ریزیم و در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم. این ادویه برای پخت انواع ماهی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مرحله سوم

ادویه را حدود نیم تا یک ساعت قبل از طبخ ماهی روی ماهی می ریزیم و درب ظرف را بسته و درون یخچال نگه داری می کنیم تا به خوبی مزه دار شود. نکته دیگر اینکه حتما ادویه ها را خودتان بگیرید و پودر کنید.