طرز تهیه ساندویچ گوشت چرخ کرده

طرز تهیه ساندویچ گوشت چرخ کرده با قارچ و پنیر

این ساندویچ یکی از انواع ساندویچ های گرم محسوب می شود که با گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه ای پخته می شود. در کنار مواد گوشتی از گوجه و خیار شور و کاهو در ساندویچ استفاده می شود. وجود پنیر در این ساندویچ، طعم و بافت مطلوبی به آن می دهد. این ساندویچ سریع آماده می شود و جزو فست فود های سالم به حساب می آید. این ساندویچ را می توان در نان باگت یا بقیه نان ها قرار دارد. اگر بخواهیم به صورت فینگر فود و در تولد ها از آن استفاده کنیم از نان باگت کوچک استفاده می کنیم یا ساندویچ ها را به ابعاد کوچک و انگشتی برش می زنیم.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیر۲ حبه
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
زردچوبه½ قاشق چایخوری
آویشن۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
خیار شور۴ عدد متوسط
گوجه فرنگی۲ عدد
کاهوچند برگ

دستور پخت ساندویچ گوشت چرخی

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ گوشت چرخ کرده خوشمزه و مخصوص ابتدا پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی ریز خرد می کنیم. یک ماهی تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز ها را اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سیر را رنده کرده و به آن اضافه می کنیم و با زردچوبه تفت می دهیم. سپس فلفل دلمه ای های خرد شده را به مواد اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله سوم

سپس گوشت چرخ کرده را نیز اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگ آن به طور کامل تغییر کند. در ادامه مقداری نمک، فلفل و آویشن اضافه کرده و حرارت را کم می کنیم تا گوشت به آرامی پخته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پنیر را اضافه می کنیم و درب ماهی تابه را می بندیم تا پنیر ها به طور کامل آب شود. سپس زیر شعله را خاموش کرده و کنار می گذاریم. نان باگت یا نان لواش را برداشته و مواد را داخل آن قرار می دهیم.

مرحله پنجم

کمی خیار شور و گوجه فرنگی برش خورده و کاهو را نیز کنار گوشت ها می گذاریم و ساندویچ را می بندیم. می توانیم به دلخواه به به آن قارچ اضافه کنیم یا به جای گوشت از مرغ ریش ریش شده استفاده کنیم.