حبوبات را چگونه فریز کنیم که هم نفخ آن گرفته شود و هم ارزش غذایی داشته باشد؟

منبع: مینویسم

67

1399/12/10

09:31


حبوبات را چگونه فریز کنیم که هم نفخ آن گرفته شود و هم ارزش غذایی داشته باشد؟

این روز ها که اکثر خانم ها شاغل به دنبال روش هایی برای پخت سریع پخت غذا هستند در حین حال می خواهند برای خانواده خود غذایی سالم و دارای ارزش غذایی همچون انواع سوپ، آش و انواع خورشت های خوشمزه ایرانی تهیه کنند که در بیشتر آنها هم حبوبات وجود دارد. اما همه ما می دانیم که حبوبات نفاخ هستند و برای اینکه نفخ آن گرفته شود باید زمان زیادی در آب بمانند مدام هم آب آن عوض شود اما از آنجایی که این پروسه زمان بر است ما در این مطلب می گوییم که حبوبات را چگونه فریز کنیم که هم نفخ آن گرفته شود و هم ارزش غذایی داشته باشد؟

خانم های کدبانو می توانید از سایر مطالب خانه داری و آشپزی همچون لوبیا مناسب برای باقالا قاتق و غذاهای سرشار از روی بازدید نمایید.

7 مورد از چیزهایی که نباید در صبحانه استفاده شود

بهترین روش فریز کردن حبوبات

با روشی که در ادامه برای فریز کردن حبوبات (نخود، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، عدس، گندم و جو) توضیح خواهیم داد هم نفخ آن گرفته و هم ارزش غذایی آن حفظ می شود و زمان پخت آن کمتر می شود به همین دلیل می توانید در کمترین زمان یک غذای مفصل و کامل تهیه کنید.

برای فریز کردن حبوبات کافیست مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • برای انجام این کار یک روز تعطیل را در نظر بگیرید و حبوبات مورد نیاز برای آشپزی یک ماهتان را از شب قبل بخیسانید.
  • سپس در هر ظرف حاوی حبوبات یک خیار نصف شده قرار دهید تا نفخ آن را بگیرد.

نکته : جو پوست كنده و لپه و عدس نیاز نیست که شب قبل خیسانده شوند، برای این نوع حبوبات یک ساعت قبل از فریز کردن کافیست که در آب قرار بگیرند.

  • در روز بعد حبوبات را شستشو دهید و آب آنها را عوض کنید.
  • برای اینکه زمان پخت و پز شما به حداقل برسد می توانید هر کدام از حبوبات را در ظرفی جداگانه به مدت 30 دقیقه بجوشانید و سپس بکش کنید و اجازه دهید تا خنک شوند. (جو پوست كنده و لپه و عدس نیاز نیستجو پوست كنده و لپه و عدس نیاز به پختن ندارند).
  • بعد از اینکه خنک شدند آنها را در ظروف مخصوص و یا کیسه های فریزر بسته بندی کنید.

به همین سادگی می توانید حبوبات مورد نیاز برای آشپزی در یک ماه را فریز کنید و در طول ماه بدون اتلاف وقت از آشپزی و طعم خوش آن لذت ببرید. در ضمن برای جلوگيرى از برفك گرفتن حبوبات در يخچال میتوانید پیش از بسته بندی و فریز کردن آن را برای دقایق روی دستمال تمیز پهن کنید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو