آیا پرتقال برای ورم معده ضرر دارد؟

آیا پرتقال برای ورم معده ضرر دارد؟


منبع: نم نمک

4

1402/2/12

18:46


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2023 ، پرتقال برای ورم معده و ایا پرتقال برای ورم معده ضرر دارد و پرتقال و نفخ معده و سیب برای ورم معده و آیا چای برای ورم معده مضر است و پرتقال برای معده ضرر دارد و پرتقال و معده و ایا پرتقال برای زخم معده مضر است و خواص مرکبات برای معده در نم نمک.

آیا پرتقال برای ورم معده ضرر دارد؟

آیا پرتقال برای ورم معده بد است؟

گاستریت - التهاب مخاط معده - یک بیماری دردناک است که با رژیم غذایی و دارو درمان می شود. رژیم گاستریت چربی ، قند ، ادویه های خاص (مانند سیر و فلفل) و میوه ها و سبزیجات اسیدی (مانند پرتقال و گوجه فرنگی) را حذف می کند. این غذاها معمولاً مخاط معده را تحریک می کنند.

آیا پرتقال برای ورم معده ضرر دارد؟

آیا پرتقال برای ورم معده ضرر دارد؟

پرتقال برای ورم معده

افراد مبتلا به ورم و نفخ معده از مصرف بادمجان ، خیار ، گوجه ، ماست ، نوشابه ، انواع ساندیس و غذاهای کارخانه ای ، چیپس ، پفک ، کاکائو ، قهوه ، نسکافه، پیتزا ، لازانیا ، ماکارونی و انواع آش پرهیز کنند.

آویشن یکی از گیاهانی که برای ورم معده ، روده و نفخ مفید است و افراد مبتلا به ورم و نفخ معده دم نوش آویشن مصرف کنند.

این افراد از مصرف بادمجان ، خیار ، گوجه و ماست ، نوشابه ، انواع ساندیس و غذاهای کارخانه ای ، چیپس ، پفک ، کاکائو ، قهوه ، نسکافه پرهیز کنند.

افراد مبتلا به نفخ معده و ورم معده بهتر است از مصرف حبوبات نیز پرهیز کنند و پیاز و سیر را به صورت پخته مصرف کنند و از مصرف پیاز و سیر خام پرهیز کنند چرا که ورم و نفخ معده را تشدید می کند.

مصرف مرکبات مثل پرتقال و نارنگی باعث تولید گاز و مشکلات در معده و روده می شود. این بیماران بهتر است از غذاهای خمیری مانند پیتزا ، لازانیا ، ماکارونی و انواع آش پرهیز کنند.

این بیماران آب یخ نخورند و نیم ساعت قبل از غذا و یک ساعت و نیم بعد از غذا آب مصرف کنند و آب خوردن وسط غذا برای این بیماران مناسب نیست و درد را تشدید می کند.

پرتقال برای ورم معده

از آویشن به عنوان "هاضم" یاد می کنند یعنی هضم کننده غذاست. امام صادق(ع) می فرماید : آویشن و نمک را مصرف کنید. آویشن را می توان با نبات پودر کرده و از آن استفاده کرد همچنین می توان از آن به صورت دم کرده و عرق نیز استفاده کرد.

برای پیشگیری از بروز نفخ قبل از گرسنگی غذا مصرف نشود و قبل از سیر شدن دست از غذا بکشید و غذا خوب جویده و در آرامش غذا مصرف شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو