نقد و بررسی بازی بسیار جذاب و پر طرفدار امروزی- 2077 Cyberpunk

نقد و بررسی بازی بسیار جذاب و پر طرفدار امروزی- 2077 Cyberpunk


منبع: پی سی دی

130

1399/12/16

10:43


دنیای بازی های کامپیوتری بسیار گسترده و متنوع می باشد و در این دنیای بزرگ و جذاب باید منتظر یک بازی جدید با تجربه های نو و چالش جدیدی بود در واقع سازندگان بازی های کامپیوتری برای رقابت و با یکدیگر ایده های نوین را به کار می برند تا بازی های جدید و جذابی را بسازند و امروز و ما در این مقاله قصد داریم راجع به یکی از بازی جدید و نوین به نام Cyberpunk 2077 مطالبی را بیان کنیم تا شما بطور کامل با این بازی آشنا شوید پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تاCyberpunk 2077 را بشناسید.

بازی Cyberpunk 2077

یکی از چالش بر انگیز ترین ساخته های شرکت سی دی پراجکت بازی نقد و بررسی بازی Cyberpunk 2077 می باشد این بازی توسط سی دی پراجکت در سال 2012 توسط یک تیزر به همگان معرفی شد و از همان زمان توجهات بسیاری از افراد به این بازی چالش برانگیز جلب شد و بسیاری منتظر عرضه رسمی این بازی شدند اما این سوال پیش می آید که چه چیزی باعث جلب توجه افراد به این بازی شد؟

نقد و بررسی بازی بسیار جذاب و پر طرفدار امروزی- 2077 Cyberpunk

در پاسخ به این سوال باید اینگونه بیان کرد که این بازی یک حال و هوایی متفاوت و خبر از یک بازی خاص با اتمسفر و تم آینده دارد و همین مورد و بسیاری از موارد دیگر که در ادامه مقاله به آن ها خواهیم پرداخت باعث شد تا بسیاری از افراد منتظر عرضه رسمی این بازی شوند

 برای بررسی بیشتر بازی در ادامه مقاله به چهار بخش اصلی یک بازی یعنی داستان، گیم پلی، گرافیک و موسیقی بازی خواهیم پرداخت.

داستان بازی Cyberpunk 2077

 داستان بازی انواع گیم ها را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد در دسته اول خیلی سر راست و طی کات سین های مختلف، دیالوگ ها و ….. داستان را به مخاطب خود القا می کند اما دسته دوم بازی ها از طریق داستان گویی محیطی نکات را به مخاطب خود القا می کند و خیلی کم پیش می آید تا نکاتی بصورت مستقیم به مخاطب خود بفهماند در همین راستا داستان بازی Cyberpunk 2077 جزو دسته اول قرار می گیرد و خیلی سر راست و مستقیم نکات و شخصیت اول بازی را به مخاطب خود القا می کند و چند دقیقه زمان لازم است تا افراد با داستان بازی ارتباط برقرار کنند.

در این بازی یک کاراکتر به نام V می سازید و با این کاراکتر اقدام به بازی کردن می کنید اما نکته جالب این است که در طول بازی شخصیت اصلی دیگر داستان را به خوبی خواهید شناخت اما همچنان شخصیتی که ساخته اید یعنی V همچنان برایتان مجهول می باشد و با گذشت بازی شخصیت V و گذشته آن را خواهید شناخت در حالت کلی در ابتدا داستان بازی برای شما گنگ و پیچیده خواهد بود اما به تدریج و با وارد شدن به داستان کم کم با شخصیت ها ارتباط برقرار خواهید کرد.

نقد و بررسی بازی بسیار جذاب و پر طرفدار امروزی- 2077 Cyberpunk

 داستان بازی راجع به شخصیتی به نامV می باشد و همانطور که بیان کردیم ظاهر و جنسیت این شخصیت را تعین کرد در واقع ظاهر و جنسیت V شما انتخاب خواهید کرد که در ادامه داستان V در یک منطقه ای به نام Heywood قرار دارد و قصد کمک به یک متصدی بار را دارد تا بدهی خود را به شخصی به نام Kirk Sayer پرداخت کند وKirk Sayer برای این قضیه پیشنهاد دزدین یک ماشین را به V با استفاده از یک وسیله ای مخصوص می دهد و V برای دزدین ماشین به آن منطقه سفر می کند که ناگهان متوجه می شود یک شخص دیگر نیز برای دزدین ماشین به آن جا آمده است که در نهایت پلیس های شهر Night City این دو فرد را دستگیر می کند و این بخش شروعی برای داستان بازی Cyberpunk 2077 می باشد.

 در ادامه داستان با شخصی به نام جکی آشنا می شوید و با ارتباط با این شخص مشغول پول در آوردن خواهید شد در حین انجام ماموریت یکی از مشتریانتان با یک Net runner افرادی که بدنشان یک وسیله سایبرپانکی مخصوص برای گشت و گذار در نت برای نفوذ به حفره‌های آن دارند و اطلاعات مهمی که به‌دست می‌آورند را معمولا به فیکسرهای دیگر می‌فروشند، آشنا می‌شوید که در ادامه بازی نقش بسیار حیاتی و مهم را برای ارائه اطلاعات ماموریت‌ها ایفا می‌کند و داستان روند خوبی را طی می کند تا با شخصی به نام Deshawn Dexter آشنا می‌شوید که برای انجام کارهای بزرگ به شما پیشنهاد می دهد تا به Major League ورود کنید و در این راه پول های زیادی را از آن خود کنید و داستان از این قسمت به بعد برگ برنده های خود را رو می کند و مخاطب درگیر بازی خواهد شد.

 در حالن کلی داستان بازی برای گیمرها بسیار دلنشین و جذاب می باشد اما موضوع اصلی که باعث جذاب تر شدن داستان شده است، کاریزماتیک بودن شخصیت های داستان می باشد یا به بیانی دیگر می توان گفت شخصیت های اصلی و فرعی داستان مهم می باشد و کمتر حالتی پیش می آید که یک شخصیت که چندان مهم نباشد را در داستان پیدا کنید.

نقد و بررسی بازی بسیار جذاب و پر طرفدار امروزی- 2077 Cyberpunk

 شما در ابتدا برای انجام بازی باید یکی از سه خط داستانی Street Kid، Nomad و Corpo انتخاب کنید و هر کدام از این ۳ خط داستانی، بیش‌ترین تاثیر را در بخش Prologue خواهد داشت و سه Prologue کاملا متفاوت برای بازی طراحی شده است. اما در ادامه بازی و از شروع Act 1، خط اصلی داستان برای هر سه یکی خواهد بود؛ البته نه این که در ادامه هیچ تغییری در داستان‌های مختلف وجود نداشته باشد، بلکه اتفاقات اصلی و شاکله بازی یکسان است و شما می‌توانید به واسطه خط داستانی انتخابی خود، انتخاب‌های مختلفی در دیالوگ‌ها داشته باشید که تغییراتی را در صحنات و اتفاقات یک ماموریت پدید می‌آورد. از این دست اتفاقات هم کم نیست و آن‌قدر انتخاب‌های مخصوص این خط‌های داستانی زیاد است، که ممکن است تجربه‌ای کاملا متفاوت از یک بازیکن با خط داستانی دیگری داشته باشید.

گیم پلی بازی Cyberpunk 2077

بخش دوم بازی Cyberpunk 2077 گیم پلی بازی می باشد که در این مقاله به آن می پردازیم. گیم پلی بازی Cyberpunk 2077 نوسانات بسیار زیادی دارد بطوریکه گیم پلی در بعضی از قسمت ها به خوبی طراحی شده و مخاطب را مجذوب بازی می کند و در برخی دیگر از قسمت ها این بخش به شدت ضعیف می باشد و ممکن است باعث دلزدگی مخاطب از بازی نیز بشود که در ادامه نقاط مثبت ومنفی این بخش را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

جزئیات نقشه بازی

این بازی در شهری به نام Night City یک شهر بسیار بزرگ و چند طیقه انجام می شود که به زیبای تمام طراحی شده است و از مناظر این شهر می توانید نهایت لذت را ببرید در واقع نقشه بازی به خوبی طراحی شده است و با گذشت وگذار در مناطق مختلف می توانید با مکان های این نقشه آشنا شوید و در این زمینه بازی در مقابل بازی های هم سبک خود به خوبی عمل کرده است اما یک مشکل جدی در مورد این موضوع عدم انجام ماموریت های متنوع در این نقشه بزرگ می باشد به بیانی دیگر این نقشه برای بازی که در آن نمی توان فعالیت های متنوعی را انجام داد بسیار بزرگ می باشد.

مراحل بازی

یکی از ویژگی های گیم پلی بازی طراحی متنوع مراحل بازی می باشد و بازی در طی انجام مراحل امکانات متنوع و جذابی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد و این مراحل به گونه ای بسیار متنوع طراحی شده است که در انجام کارها هیچگاه خسته نخواهید شد چرا که کارها یکسان، تکراری و کسل کننده نمی باشند و مراحل اصلی بازی شامل فعالیت های همچون مبارزات و درگیری، تعقیب و گریز، هک کردن، صحبت و انتخاب دیالوگ، پیدا کردن یک وسیله مخصوص یا مخفی‌کاری می باشد که هر کدام از این بازی به نحو احسنت طراحی شده است.

مبارزه با سلاح های گرم

یکی از پرتکرارترین قسمت های بازی گان پلی یا همان مبارزه با سلاح های گرم می باشد و می توان گفت این بخش از گیم پلی بازی لذتی چند برابر به بازی افزوده است و چالش های متنوعی مانند لگد سلاح ها یا کمبود مهمات لذت این بازی را چند برابر کرده است در نهایت سلح ها طبقه بندی های مختلفی دارند که با استفاده از این طبقه بندی ها می توان سلاح های کارآمد تر را شناسایی و در طول بازی از آن ها استفاده کرد.

سیستم هک کردن بازی

بخش دیگر بازی هک کردن می باشد که بخش های مختلفی دارد و یکی از حیاتی ترین قسمت های بازی می باشد و با فشردن دکمه ای خاص می توانید سیستم هک کردن بازی راه بیندازید و با هک کردن می توانید دوربین های مدار بسته را از کار بیندازید، چیزی را منفجر کنید . و با این فعالیت ها می توانید حواس دشمنان را پرت ککرده و ماموریت های خود را بصورت مخفی انجام دهید.

 

نقاط ضعف گیم پلی

همانطور که در ابتدای این بخش از مقاله بیان کردیم این بازی از نقاط ضعفی نیز رنج می برد که یکی از نقاط ضعف وجود باگ های فراوان در بازی می باشد که به وفور می توان در تک تک عناصر بازی مشاهده کرد و وجود این باگ ها تاثیر منفی بر بازی دارد برای مثال یکی از باگ های بازی عدم تکمیل ماموریت های بازی می باشد که این امر ممکن است حس ناخوشایندی را در مقابل ایجاد کند از دیگر باگ های بازی می توان به عدم آپدیت شدن بازی، گیر کردن شخصیت های بازی در پایگاه دشمن ….. می باشد و این باگ ها باعث لطمه دیدن بخش گیم پلی بازی شده است.

 یا یکی دیگر از نقاط ضعف این بازی هوش مصنوعی ضعیف بازی می باشد برای مثال وقتی رانندگی می کنید و با پلیس های شهر یا همانNPC مواجه می شوید، رفتار غیر عادی را از خود نشان می دهند و پلیس ها در بسیاری از موارد در مقابل با تهدیدات با تاخیر واکنشی از خود نشان می دهند در حالت کلی هوش مصنوعی بازی نیز چندان مورد قبول و پذیرش نیست .

گرافیک Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077با وجود مشکلات و باگ های که در طول بازی با آن دست و پنجه نرم می کنیم، از گرافیک و کیفیت بصری مناسبی برخوردار می باشد وبه جرات می توان گفت یکی از زیباترین بازی های گرافیکی نسل هشتم در نسخه PC بازی Cyberpunk 2077 می باشد که با تنظیمات قرار داده شده می توان کیفیت های مختلفی از این بازی را مشاهده نمود.

نقد و بررسی بازی بسیار جذاب و پر طرفدار امروزی- 2077 Cyberpunk

کیفیت بازی آنچنان بالا می باشد که حتی می توان با زوم بالا جزئیات گرافیکی و طراحی این بازی را مشاهده نمود و از نگاه کردن به اجزای مختلف بازی هیچگاه خسته نخواهید شد و یا در مورد نور پردازی بازی نیز باید بگوییم که نور پردازی بخش گرافیکی یکی از شاهکارهای بازی به حساب می آید و در قسمت های مختلف شاهد بازتاب نور خواهیم بود و اگر تنظیمات گرافیکی مربوط به بازتاب نور را روشن کنید، به وضوح تفاوت گرافیکی بازی در حالت خاموش بودن این گزینه را درک خواهید کرد. نورپردازی بازی، هم در شب و هم در روز یکی از زیباترین‌ها در نسل هشتم است.

گرافیک و کیفیت بصری بازی در مورد طراحی چهره شخصیت های بازی نیز صدق می کند و تمامی شخصیت های اصلی و فرعی بازی دارای طراحی با کیفیت و با جزئیات بالی می باشد و هیچگونه کم کاری در مبحث طراحی چهره ها یافت نمی شود.

 اما از مشکلات بخش گرافیکی می توان به باگ های گرافیکی، دیر لود شدن تکسچرها و انیمشن خشک دشمنان اشاره داشت که باعث خدشه دار شدن بخش گرافیکی منحصر به فرد بازی شده اند.

موسیقی بازی Cyberpunk 2077

اخرین بحث در مورد باز Cyberpunk 2077 بحث موسیقی و صداگذاری بازی می باشد که یکی از بهترین موسیقی و صداگذاری میان بازی ها مختلف به شمار می رود و این موسیقی زیبا از ابتدا و در همان منوی بازی جلب توجه می کند و باعث زیباتر شدن بازی می شود در مواردی که موسیقی های ارام و هیجان انگیز از بازی پخش می شود هر دو از کیفیت مطلوب و بالای برخوردار هستند.

نقد و بررسی بازی بسیار جذاب و پر طرفدار امروزی- 2077 Cyberpunk

در مورد صداگذاری کارکترهای بازی نیز باید بگوییم یکی از فوق العاده ترین صدا گذاری های در مورد کارکتر ها می باشد و ابهت کاریزماتیک بودن شخصیت ها بازی در صدایشان نیز مشخص می باشد در حالت کلی موسیبقی بازی نیز کیفیت بالایی دارد.

سخن پایانی

در پایان این مقاله به این نتیجه می رسیم که بازی Cyberpunk 2077 یکی از بهترین بازی های موجود در دنیای بازی های کامپیوتری می باشد که در بخش گیم پلی و داستان بازی نوآوری های وجود دارند که بر جذابیت این بازی افزوده است اما همین بازی نیز دارای مشکلات متعددی می باشد که از جمله این مشکلات می توان به باگ های آزر دهنده آن اشاره داشت و یا بخش هوش مصنوعی ضعیف می باشد.

 

 برای دانلود بازی Cyberpunk 2077 می توانید از سایت پی سی دی اقدام کنید این سایت با جمع آوری هزاران بازی و دانلود رایگان شما را از هرگونه خرید بازی معاف می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو