ایا ضدآفتاب را باید شست

منبع: مینویسم

51

1399/12/18

10:25


ایا ضدآفتاب را باید شست

ایا ضدآفتاب را باید شست

کرم ضدآفتاب یکی از مهم ترین لوازم بهداشتی است که باید از آن استفاده نمایید. اما ایا ضدآفتاب را باید شست ؟ حتی در صورتی که از زمان مصرف آن ساعتها گذشته و spf آن تمام شده است؟ ادامه این مطلب را بخوانید تا پاسخ این سوال را بیابید. چگونه ضد آفتاب مناسب پوستمان را انتخاب کنیم؟

ایا ضدآفتاب را باید شست ؟

ضدآفتاب را بشویید!

حتی اگر کرم ضد آفتاب شما دیگر مثر نیست، باید حتما صورت خود را قبل از خواب بشویید. با این  حال ممکن است مواد فعال کننده ضد آفتاب بر روی پوست شما دیگر خیلی فعال نباشند، اما احتمالاً هنوز کرم ضد آفتاب روی صورت شما باقی مانده است. بنابراین در پایان شب، حتما باید صورت خود را بشویید.

اگر ضد آفتاب را نشویید چه اتفاقی می افتد؟

پاک نکردن کرم ضد آفتاب قبل از خواب به اندازه پاک نکردن آرایش قبل از خواب،مضر است.پاک نکردن پوست قبل از خواب  منافذ را مسدود کرده و باعث شکستگی می شود. اگر پوست چرب یا ترکیبی دارید، بسیار مهم است که ضد آفتاب را بشویید، مخصوصاً اگر از آکنه یا جوش های پوستی رنج می برید.

ایا ضدآفتاب را باید شست

چگونه ضدآفتاب را باید شست؟

یک فیس واشر (شستشو دهنده صورت) بگیرید، آن را زیر مقداری آب گرم قرار دهید، اما نباید خیلی گرم باشد. آن را بیرون آورید، حدود 10 ثانیه آن را روی صورت خود نگه دارید و سپس روغن و ضد آفتاب را به آرامی پاک کنید. اگر نیاز دارید این کار را تکرار کنید تا تمام ضد آفتاب از بین برود.

آیا مالیدن کپسول ویتامین ای برای چاقی صورت تاثیر دارد؟

ایا ضدآفتاب را باید شست ؟!

کرم های ضد آفتاب باقی مانده تنها دلیل شستن صورت در شب نیست. فرقی نمی کند از چه محصولی در طول روز استفاده کرده اید، باید صورت خود را تمیز کنید تا آلودگی ها، آوار و روغن (و در صورت استفاده از لوازم آرایش) از صورت شما پاک شود. این نه تنها به جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست کمک می کند، بلکه پوست را برای فعالیت های خود مانند اسید گلیکولیک آماده می کند. با این حال، اگر رطوبت حاصل از ترکیب مرطوب کننده و ضد آفتاب را که صبح استفاده می کنید دوست دارید، می توانید با خیال راحت از آن در شب نیز استفاده کنید.

بنابراین در حالی که ممکن است محافظت ضد آفتاب از پوست شما فقط چند ساعت طول بکشد  پس مانده ها به همراه خاک باید در پایان روز از بین بروند.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو