راهنمای خرید کتاب کمک درسی

منبع: دلگرم

91

1399/12/24

11:17


راهنمای خرید کتاب کمک درسی

بعد از اینکه نیازسنجی دقیق داشتید باید به دنبال پیدا کردن فروشگاه اینترنتی جامع و کامل یا بانک کتاب کنکور باشید که در آن بتوانید کتاب کلیه انتشارات را با قیمت مناسب و ارسال کم هزینه در اسرع وقت دریافت نمایید.

چطور یک کتاب کمک درسی خوب پیدا کنیم و بخریم؟

کتاب کمک درسی با هدف یادگیری مطالب، نکات، درسنامه های جامع، تست و آزمون های مختلف و شبیه سازی شرایط آزمون و کنکور، سعی می کند تا دانش آموزان را آماده کند و تسلط آنها بر مطالب علمی افزایش پیدا کند. معمولا دانش آموزانی که می خواهند کتاب کمک درسی خریداری کنند مخصوصا اگر در دوران کنکور باشند، از تجربه و توصیه های دیگران، مشاوره افراد برتر کنکور و سرچ های خود در سطح اینترنت استفاده می کنند اما غافل از اینکه روش مطالعه کتب درسی و کمک درسی که برای یک نفر نتیجه خوبی داشته لزوما برای همه قابل تعمیم نیست.

قبل از خرید کتاب کمک درسی باید به این موضوع فکر کنید که دقیقا نیاز و هدف شما از تهیه کتاب های کمک درسی چیست؟ اگر در یادگیری درس ضعیف هستید و یا خودتان را برای سال جدید آماده می کنید باید کتاب کمک درسی خریداری کنید که درسنامه های جامعی دارد و در انتهای هر درسنامه هم تمرین و تست قرار داده شده است.

یک عده از دانش آموزان هم هستند که بر محتوای درس تسلط دارند ولی می خواهند برای تثبیت مطالب در ذهن و مرور آنها کتاب بخرند که در این صورت کتاب کمک درسی مدنظر باید حاوی نکات آموزشی و تمرینات در سطوح مختلف باشد.

برخی از دانش آموزان هم هستند که تسلط کامل بر محتوای درسی دارند ولی تمرینات آنها برای تثبیت مطالب کم بوده که در این صورت باید کتاب های کمک درسی خریداری کنند که دارای آزمون های شبیه سازی کنکور، آزمون های تشریحی و تستی متعدد و تمرینات زیاد در سه سطح آسان، متوسط، سخت باشد.

پس اولین کار این است که والدین یا والدین و دانش آموزان به کمک یکدیگر، نیاز واقعی دانش آموز را شناسایی کنند و سپس به اقدام به خرید نمایند. بدون نیازسنجی تنها هزینه های زیادی بابت خرید کتاب های متعدد خواهید داد و در نهایت نیز نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

راهنمای خرید کتاب کمک درسی

بهترین منابع و کتاب کمک درسی کنکور در سال 1400 در بانک کتاب

فروشگاه خوب برای خرید کتاب کمک درسی

بهترین فروشگاه برای خرید کتاب کمک درسی به شما کمک می کند تا همه انواع و مدل های این کتاب ها را از انتشارات مختلف مشاهده کنید و بدون جانبداری و تبلیغات هدفمند، راه را برای خرید ساده و راحت فراهم کند.

اگر به فکر خرید حضوری باشید، علاوه بر تحمل سختی های رفت و آمد و وقت زیادی که باید صرف کنید، نهایتا هم اگر وسیله نداشته باشید باید سنگینی کتاب ها را هم به دوش بکشید و به خانه برگردید. ضمنا در خرید حضوری شاید اطلاعات زیادی نگیرید و تنها به عکس جلد و نام انتشارات نگاه کنید که شیوه جالبی برای هزینه کردن برای کتاب های کمک درسی مخصوصا با قیمت های سرسام آور آنها نیست و اگر هم مشاوره بگیرید احتمالا در دام تبلیغات و مشاوره های هدفمند برای یک انتشارات خاص خواهید افتاد.

پس بهترین راه تا الان، فروشگاه های اینترنتی هستند که تمامی این زحمات و مشکلات حذف می شوند اما خرید از هر فروشگاه اینترنتی هم مناسب نیست. پس کدام فروشگاه اینترنتی برای خرید کتاب کمک درسی بهتر است؟ به شما می گوییم که یک فروشگاه اینترنتی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  1. جامع و کامل: در واقع فروشگاه اینترنتی کتاب های کمک درسی و کنکور باید بانک کتاب باشد. یعنی کتاب های کمک درسی همه انتشارات را در انواع مختلف در اختیار شما بگذارد. اگر چنین فروشگاهی پیدا کردید محکم و دو دستی به آن بچسبید چون شما را از ساعت ها سرچ کردن و مقایسه صدها کتاب راحت کرده است.
  2. تنوع بالا: تنوع بالا یعنی در سایت فروشگاه اینترنتی کتاب های کنکور و یا همان بانک کتابی که پیدا کرده اید، کلیه کتاب های کمک درسی همه مقاطع از تک تک انتشارات وجود داشته باشد. این نوع فروشگاه های اینترنتی که با کلیه ناشران همکاری دارند نعمت بزرگی در دنیای کنکور و کتاب های کمکی و تست هستند.
  3. دسته بندی مناسب: تنوع و جامعیت بالای فروشگاه اگر همراه با دسته بندی مناسب نباشد فایده ای ندارد. مثلا در فروشگاه باید کتاب های کودک و نوجوان از کتاب های کمک درسی و نوع کنکوری از هم جدا باشند. همچنین باید ناشران مختلف در یک دسته بندی به ترتیب حروف الفبا قرار گیرند تا به راحتی امکان انتخاب وجود داشته باشد. ضمنا دانش آموزان باید بتوانند پس از انتخاب هر ناشر، لیست کتاب های نمایش داده شده را برحسب مقطع و نوع کتاب مرتب کنند.
  4. ارسال سریع و با قیمت مناسب: ارسال سریع بسته های پستی با قیمت مناسب به سراسر کشور بسیار مهم است تا مجبور نباشید یکی دو هفته منتظر گرفتن خرید کتاب کمک درسی بمانید. حتی اگر فروشگاهی پیدا کنید که در ازای خرید بالاتر از یک مبلغ مشخص، ارسال رایگان داشته باشد فوق العاده است.
  5. تخفیف: همه ما می دانیم که کتاب های کمک درسی قیمت بالاتری دارند و با افزایش قیمت کاغذ در هر تجدید چاپ باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. اکثرا هم ناشرین تخفیف خاصی نمی دهند. پس پیدا کردن فروشگاه اینترنتی که همیشه بر روی محصولات خود تخفیف دارد، یک شانس بزرگ است.

راهنمای خرید کتاب کمک درسی

خرید کتاب کمک درسی از جامع ترین بانک کتاب کشور

کلام آخر...

اگر شما هم آرزوی پیدا کردن چنین فروشگاه اینترنتی منابع کمک درسی، فروشگاه اینترنتی کتاب کنکور به عنوان جامع ترین بانک کتاب کشور، بهترین گزینه برای شماست. امکان ثبت سفارش از طریق سایت، تلفنی، تلگرامی یا حضوری وجود دارد. می توانید درب منزل پرداخت کنید. نقد و بررسی کتاب ها توسط رتبه های برتر وجود دارد و با خرید بالای 200 هزار تومان نیز می توانید از ارسال رایگان بهره مند شوید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو