دیدنی های سیبری و جاذبه های فوق العاده آن

دیدنی های سیبری و جاذبه های فوق العاده آن


منبع: آرگا

170

1400/1/4

10:03


در این مطلب برای بازدید و آشنایی با دیدنی های سیبری همسفر آرگا باشید، امیدواریم این همراهی لحظات خوش و خاطره سازی را برای شما رقم بزند.

روسیه کشوری پهناور با مجموعه ای جاذبه های تاریخی و باستانی از جمله دریاچه ها، کوهها، جنگل ها، قلعه ها، سایر مکان های دیدنی می باشد که سیبری قسمت عمده ای از آنها را در خود جای داده است. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های سیبری همراه آرگا در این مطلب باشید.

روسیه – سیبری (سرزمین خفته)

سیبری قسمت وسیعی از کشور روسیه می باشد که حدودا ۶۰% خاک این کشور و ۱/۱۲ سطح کره ی زمین را شامل می شود؛ سیبری سرزمینی هموار و یکدست می باشد که قسمت عظیمی از آن متشکل از دشت ها هستند. این منطقه دارای زمستان خیلی سرد و یخبندان و تابستان هایی خیلی گرم؛ حدودا داغ است که به همین دلیل تقریبا ۴۰ میلیون نفر در آن زندگی می کنند.

معرفی دیدنی های منحصر به فرد سیبری

برای آشنایی با دیدنی های روسیه کلیک کنید.

جغرافیای سیبری

سیبری منطقه ای با رودهای پرآب، جنگلهای متراکم، و دشت های یخزده می باشد که از سمت جنوب به تپه های شمال و مرز مغولستان، مرکز کشور قزاقستان، چین و از سمت شمال به اقیانوس منجمد شمالی، و از از سمت شرق به اقیانوس آرام منتهی می شود.

آشنایی با جاذبه های گردشگری سیبری

مسیر دسترسی

مسیرهای مختلف زیادی برای دست یابی به سیبری وجود دارد که مسیر خط آهن مسکو تا سیبری (راهی با ۹ هزار کیلومتر) از همه بهتر است. همچنین مسیر سفر با قطار «عقاب طلایی» (۱۴ روزه) و سفر با قطارهای تندرو (۷ روزه) وجود دارند که می توانید انتخاب کنید.

سیبری منطقه ای با آب و هوای خیلی سرد و یخبندان است که به نام «سرزمین خفته نیز شناخته می شود؛ این خطه که یکی از مناطق دست نخورده ی جهان محسوب می شود با وجود سرما و سوز بسیاری که دارد همیشه جزو گزینه های انتخابی گردشگران قرار می گیرد. دلیل این انتخاب را می توان همین بکر بودن و دارا بودن جاذبه های گردشگری دانست برای آشنایی بیشتر با این جاذبه ها همراه شوید.

جاذبه های زیبا و تماشایی سیبری

معرفی دیدنی های زیبا و چشم نواز سیبری

۱- زمستان های سیبری

این منطقه دارای زمستان هایی خیلی سرد و یخبندان هستند که اغلب مواقع در فصل زمستان دمای هوای ۶۷ درجه سلیوس زیر صفر را تجربه می کند به صورتی که در این زمان سردترین منطقه سکونتی به شمار می رود.

آشنایی با جاذبه های توریستی های سیبری

۲- دریاچه بایکال

شاید با پرداختن به سرما و سردی های سیبری شما خیال کنید تنها دارایی و دیدنی آن می باشد؛ اما باید اضافه کنیم که این شهر تابلویی از جذابیت ها و تازگی ها است، چرا که جاذبه های موجود در آن را در هیچ مکان دیگری شاهد نخواهید بود. به عنوان مثال می توان به دریاچه بایکال و تابستان های گرم آن اشاره کرد که جانوران دریایی منحصر به فردی را در خود جای داده است؛ همچنین این دریاچه از جمله دریاچه های آب شیرین می باشد که قدیمی ترین و ژرف ترین آن محسوب می گردد. این مکان علاوه بر این دارا بودن ها، از تفریحات اسکی، دوچرخه سواری، اسب سواری نیز بهره مند می باشد که اسباب تفریح و سرگرمی توریست ها و بازدیدکنندگان را منجر می شود.

آشنایی با دیدنی های بینظیر سیبری

آشنایی با جاذبه های دیدنی و تماشایی سیبری

۳- جنگل های انبوه تایگا

جالب است بدانید که مردمان جنوبی سیبری به کشاورزی مشغول هستند، زراعت و وجود جنگل های انبوه تایگا متشکل از کاج، سرو و سایر مخروطی ها به دلیل دارا بودن خاک باکیفیت و حاصلخیز این ناحیه است.

معرفی جاذبه های سیبری واقع در روسیه

۴- کوه آلبروس سیبری

این کوه البروس با بلندی ۵۶۴۲ متر، مرتفع ترین قله کشور روسیه می باشد؛ البروس دارای راههای کوهنوردی راحتی است دسترسی و فتح آن را آسانتر و قابل دسترس می نماید. در این منطقه شما علاقه مندان و بازدیدکنندگان در صورت تمایل در تله کابین سوار شده و تا بلندی ۳۷۰۰ متر بالا گردید.

بازدید از دیدنی های سیبری روسیه

به طور دسته جمعی در روز بعد کوهنوردی خود را با بلندی ۴۱۰۰ متر آغاز می کنید، ۱۳ ساعت زمان کوهنوردی این مسیر طول می کشد. سفر به این منطقه و کوهنوردی در فصل تابستان به تازه کارها و از این قبیل افراد توصیه می شود.

آشنایی با جاذبه های توریستی های سیبری

۵-باغ وحش گردشگری نوو سیبیرسک سیبری

باغ وحش نوو با ۱۱ هزار حیوان از جمله مکان های دیدنی سیبری به شمار می رود که به صورت کلی ۷۳۸ نوع از حیوانات در باغ وحش نوو قرار دارند. این باغ وحش هر ساله ۱ میلیون ۵۰۰ هزار نفر بازدید کننده دارد.

معرفی و بازدید از جاذبه های بکر و دیدنی سیبری

۶-تئاتر جادویی سیبری

بازدید کنندگان و گردشگرانی که به روسیه می روند جهت نگاه کردن تئاتر لازم است زبان روسی یاد داشته باشند، جذابیت این تئاتر این است که اغلب عروسک های آن حرکت کرده، سخن می گویند و با مجموعه ای از رفتارهای پر رمز و راز و شگفت انگیز تداعی کننده ی حس زنده بودن عروسک ها را برای تماشاچیان می باشند.

آشنایی با مکان های دیدنی سیبری روسیه

۷-پارک گالیله نووسیبیرسک سیبری

این پارک واقع در نووسیبرسک دارای تجهیزات و وسایل علمی گوناگونی است که از جمله جاذبه های گردشگری سیبری محسوب می شود، گفتنی است به کارگیری از این تجهیزات تقریبا ۱ ساعت زمان می برد. و اما از جاذبه ها و تفریحات آن می توان به رفتن به اتاق فاقد جاذبه و معلق ماندن اشاره کرد.

و یا در صورت تمایل می توانید از امتحان آینه ها بگذرید و پس از آن با خریداری از بخش خرید آموزشی پارک جذابیت و خاطره انگیزی این بازدید را به نهایت برسانید.

۸-پارک آکوامیر سیبری

این پارک یکی از پارک های آبی و مکان های دیدنی کشور سیبری شمرده می شود که دارای تجهیزات تفریحی مثال زدنی است، علاوه بر امکانات موجود و سونای لذت بخش، دارا بودن غذاهای خوش طعم و لذیذ آن می تواند یک روز دلچسب و خاطره انگیز را برای شما به وجود بیاورد.

معرفی جاذبه های توریستی سیبری

۹-منزل ولادمیر لنین

بعد از فوت نظریه پرداز سیاسی روسیه به نام ولادمیر لنین اهالی نووسیبرسک منزل او را محل ایجاد ایستگاه رادیویی، سالن تئاتر، کتابخانه کردند؛ گفتنی است که این ایستگاه نخستین ایستگاه رادیویی سیبری محسوب می گردد.

معرفی و بازدید از دیدنی های سیبری

۱۰-شهر نووسیبیرسک سیبری

این شهر یکی از شهرهای بزرگ سیبری، روسیه محسوب می شود که جاذبه های گردشگری زیادی را در دل خود جای داده است، خود این شهر را نیز می توان یکی از مکان های توریستی سیبری روسیه به شمار آورد.

معرفی جاذبه های گردشگری و بینظیر سیبری

غذاهای سیبری

انواع غذاهای دریایی، غذاهای محبوب اهالی سیبری است که به روش هایی عالی و منحصر به فرد طبخ می شوند. علاوه بر آن غذاهای هولودتز(گوشت نمک سود شده داخل ژلاتین) و کوفته گوشت، نان روغنی سرخ گردیده و زبان گاو از غذاهای محبوب و معروف سیبری به شمار می رود.

آشنایی با مجموعه دیدنی های سیبری

و سه تصویر زیبا در ادامه:

آشنایی و بازددی از دیدنی های سیبری

دیدنی های زیبا و در عین حال گردشگر پذیر سیبری

معرفی دیدنی های زیبای سیبری

در این مطلب شما عزیزان را با جاذبه های سیبری از توابع روسیه آشنا کردیم، نام سیبری و سرمای آ را بسیار شنیده بودید، زمان آن بود که کمی هم با جاذبه ها و مکان های دیدنی و شگفت انگیز آن آشنا شوید. امیدواریم مورد توجه و پسند شما واقع شده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو