مزایای کامپوزیت ونیر

مزایای کامپوزیت ونیر


منبع: نی نی بان

110

1400/1/22

14:07


زیبایی لبخند تأثیر زیادی بر زیبایی چهره گذاشته و اعتماد به ‌نفس افراد را می‌تواند تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. افرادی که به علت نازیبایی دندان‌هایشان لبخند خوبی ندارند ممکن است جنبه‌ های مختلف زندگی اجتماعی و حرفه‌ ای شان تحت تأثیر قرار بگیرد.

بسیاری از افراد هزینه کافی برای زیبا سازی لبخند و درمان‌های پرهزینه زیبایی ندارند به همین علت تصور می‌کنند نمی‌توانند به لبخند زیبا دست پیدا کنند. اما باید بدانید روش‌های کم هزینه تر نیز برای این منظور وجود دارد. یکی از این روش‌ها ونیر کامپوزیت دندان است.

مزایای کامپوزیت ونیر

دندانپزشکی دکتر ندا تفضلی هرندی

درمان پوسیدگی دندان شیری، لزومی دارد؟

جهت مشاهده نمونه‌های بیشتر از صفحه اینستاگرام بازدید نمایید

Dr_tafazzoli

ونیر کامپوزیت که به آن ونیر مستقیم نیز گفته می‌شود به درمانی گفته می‌شود که در آن مواد باندینگ به جای پورسلین برای زیبایی دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از کامپوزیت می‌توانید با هزینه ‌ای به مراتب کمتر از ونیر پورسلین یا سرامیک، لبخند خود را تا حد شگفت ‌انگیزی تغییر دهید. برای این کار حتی نیازی به قالب ‌گیری و لابراتوار دندانپزشکی وجود ندارد بلکه تمام درمان ظرف یک جلسه انجام می‌شود. دندانپزشک در این درمان، محلول کامپوزیت هم رنگ دندان را مستقیماً بر روی دندان مالیده و سپس با استفاده از تاباندن نور مخصوصی مواد سخت می‌شود. از آنجایی که تمامی کار توسط دندانپزشک انجام می‌شود، پیدا کردن دندانپزشک مجرب بر نتایج درمان تأثیر بسزایی دارد. فرایند درمان ونیر کامپوزیت نیاز به هنر و تخصص دندانپزشکی دارد تا شکل دندان به بهترین نحو طراحی شود.

کاربردهای ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت بیشتر از بلیچینگ یا پروکسید دندان‌ها را سفید می‌کند. به طور کل درمان‌هایی که با ونیر کامپوزیت می‌توان انجام داد به صورت زیر است:

  • سفید کردن دندان‌ها
  • ترمیم ترک‌ خوردگی و لب پر شدگی دندان‌ها
  • بلندتر یا پهنتر کردن دندانها
  • اصلاح بدشکلی لکه های دندان
  • اصلاح ساییدگی و کوتاه شدگی دندان
  • بستن فاصله بین دندان‌ها
  • اصلاح کجی خفیف دندانها

مزایای کامپوزیت ونیر

مزیت‌های کامپوزیت دندان

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ونیر کامپوزیت در مقایسه با پورسلین این است که برای این درمان نیازی به تراشیدن دندان وجود ندارد. در روش لمینت یا ونیر پورسلین باید دندان تراشیده شود بنابراین بخشی از ساختار سالم و طبیعی دندان از دست می‌رود. اما برای ونیر کامپوزیت نیازی به این کار نیست بنابراین غیر تهاجمی محسوب می‌شود. همچنین برخلاف ونیر پورسلین که قابل بازگشت نیست و در صورتی که پس از مدتی دچار مشکل شود و یا دیگر آن را نخواهید، باید به جای آن لمینت دیگری استفاده کنید و یا دندان را روکش نمایید، در مورد ونیر کامپوزیت چنین محدودیتی وجود ندارد. یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های آن که پیشتر به آن اشاره شد، هزینه بسیار کمتر است که به خصوص در صورتی که تعداد زیادی از دندان‌ها را می‌خواهید اصلاح و یا ترمیم نمایید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

بستن فاصله دندان

فاصله دندان ها یکی از مشکلات شایع در نظم دندانیست. در بسیاری از موارد درمان این ناهنجاری (بستن فاصله دندان ها) نیازی به ارتودنسی نیست و میتوان با کامپوزیت های مستقیم یا رستوریشن های سرامیکی در کوتاهترین زمان فاصله دندان را بصورت بسیار پایداری حذف نمود. البته اگر دقت کرده باشید عرض کردم در بعضی موارد و این قانون همیشگی نیست ولی در بسیاری از کیس های مراجعه کننده قابل اجراست. در کیسی که مشاهده میفرمایید ما دارای دو فاصله غیر قرینه در مابین دندان های سانترال و لترال فک بالا بودیم که با تقسیم غیر مساوی فضا بین دندان ها، بیشترین قرینگی را به دندان های سانترال دادیم که بیشترین تاثیر را در زیبایی لبخند دارد . روش های مختلفی برای اصلاح این مشکل وجود دارد که یکی از پایدارترین و ایمن ترین روش ها استفاده از کامپوزیت های زیبایی است.

مزایای کامپوزیت ونیر

درمان پوسیدگی دندان شیری، لزومی دارد؟

جهت مشاوره و تعیین وقت همین حالا تماس بگیرید

88108407

معایب کامپوزیت دندان

مهم‌ترین اشکال کامپوزیت در مقایسه با لمینت این است که تغییرات شدیدی نمی‌توان ایجاد کرد چرا که لایه نازکی از کامپوزیت روی دندان کشیده می‌شود. در صورتی که کجی یا زردی دندانها شدید باشد یا ساییدگی و کوتاه شدگی آنها قابل توجه باشد نمیتوان با کامپوزیت آن را ترمیم کرد. همچنین مقاومت ونیر کامپوزیت در مقابل لب پر شدگی و تغییر رنگ کمتر است. خوشبختانه در بیشتر شرایط می‌توان ونیر کامپوزیت را ترمیم نمود در حالی‌ که ونیر پورسلین در صورت بروز مشکل معمولاً باید تعویض شود. همچنین کامپوزیت معمولاً پولیش خود را زود از دست می‌دهد با این حال می‌توان آن را مجدداً پولیش کرد. طول عمر ونیر کامپوزیت ۷ تا ۱۰ سال برآورد می‌شود.

مزایای کامپوزیت ونیر

در صورتی که دندانپزشک ونیر کامپوزیت را به خوبی کار کرده و به خوبی شکل دهی و پولیش نماید، نتایج آن از نظر زیبایی و طبیعی بودن قابل مقایسه با ونیر پورسلین خواهد بود.

دندانپزشکی دکتر ندا تفضلی هرندی

درمان پوسیدگی دندان شیری، لزومی دارد؟

جهت مشاهده نمونه‌های بیشتر از صفحه اینستاگرام بازدید نمایید

Dr_tafazzoli

 

درمان پوسیدگی دندان شیری، لزومی دارد؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال تگرام مراجعه کنید

Dentcare

 

درمان پوسیدگی دندان شیری، لزومی دارد؟

جهت مشاوره و تعیین وقت همین حالا تماس بگیرید

88108407

 

درمان پوسیدگی دندان شیری، لزومی دارد؟

آدرس: یوسف آباد، نبش خیابان ۶۰، پلاک ۴۳۸، ساختمان تابان، طبقه دوم غربی، واحد ۲۰۷

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو