طرز تهیه کوکو ماهی لذیذ و فوت و فن های خوشمزه شدن آن

منبع: آرگا

123

1400/1/27

08:04


کوکو ماهی از جمله کوکو های بسیار خوشمزه می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب می کند و در مدت زمان کمی نیز تهیه می شود فقط باید طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا بتوانید این کوکو خوش طعم را تهیه کنید، در این مقاله طرز تهیه کوکو ماهی را به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد.

 همانطور که می دانید ماهی یکی از خوراکی های بسیار مقوی و پر خواص است که نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند و اکثر افراد آن را به شکل سرخ شده با انواع برنج و پلو ها تهیه می کنند و یا به صورت کبابی و…در کنار انواع سبز های نوش جان می کنند که البته می توانید با ماهی یک کوکو بسیار خوش طعم نیز تهیه کنید که علاوه بر سالم بودن فواید زیادی نیز دارد، در ادامه مطلب طرز تهیه کوکو ماهی را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

نحوه ساخت کوکو ماهی

در مطالب قبلی دستور تهیه انواع کوکو از جمله : کوکو پیازچه، کوکو اسفناج، کوکو کدو سبز و کوکو بادمجان را آموزش دادیم بنابراین، اگر به دنبال یک کوکو بسیار خوشمزه هستید بهتر است کوکو ماهی را در منزل تهیه و نوش جان کنید، این نوع کوکو برای آن دسته از افرادی تمایلی به خوردن ماهی ندارند بسیار مناسب است بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • فیله ماهی : صد گرم
  • سیب زمینی : سیصد گرم
  • تخم مرغ : یک عدد
  • جعفری : یک دسته
  • آرد : یک قاشق سوپ خوری
  • لیمو ترش : یک عدد
  • روغن زیتون : به میزان لازم

طرز تهیه کوکو ماهی با طعم ایده آل

طرز تهیه کوکو ماهی با طعم منحصر به فرد

در روش تهیه این نوع کوکو ابتدا سیب زمینی را همراه با کمی آب اجازه دهید بر روی حرارت پخته شوند سپس آن را بعد از پخته شدن پوست گرفته و له نمایید.

حالا سیب زمینی های له شده را داخل یک کاسه مناسب ریخته سپس ماهی را بخار پز کرده و بعد از گرفتن پوست آن، به شکل ریز خرد کرده و به کاسه سیب زمینی ها بیفزایید.

در مرحله بعدی از طرز تهیه کوکو ماهی جعفری را خرد کرده و همراه با تخم مرغ و آرد به مواد داخل کاسه افزوده سپس پوست نصف یک عدد لیمو ترش را نیز رنده و به مواد اضافه کنید.

حالا به میزان لازم به مواد نمک و فلفل افزوده سپس تمام مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و از مواد به اندازه یک توپ کوچک برداشته و تمام مواد را به اندازه هم درست کنید و داخل بشقابی که به آرد آغشته شده است آن ها را بچینید.

در مرحله پایانی اجازه دهید کوکو های خرد شده به مدت یک ساعت داخل یخچال بمانند و بعد تابه مناسبی را انتخاب کرده و مقداری روغن داخل آن ریخته و بر روی حرارت بگذارید سپس کوکو ها را داخل روغن داغ قرار دهید و بعد از سرخ شدن داخل بشقاب مورد نظر چیده و با برگ جعفری و برش لیمو تزیین نمایید، نوش جان.

دستور تهیه کوکو ماهی

نکات تکمیلی

۱. مقدار مواد گفته شده برای چهار نفر مناسب است.

۲. این کوکو را می توانید به عنوان ناهار، شام و همچنین در ماه مبارک رمضان برای افطار نوش جان کنید.

۳. زمان آماده سازی مواد اولیه آن حدود سی دقیقه و زمان پخت و انتظار آن یک ساعت و سی دقیقه می باشد.

در صورت تمایل به آشنایی با دستور تهیه انواع کوکو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید تا با دستور تهیه کوکو مورد نظرتان آشنا شوید و آن را تهیه و نوش جان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو