طرز تهیه کوکو سیب زمینی پنیری با طعم ویژه

منبع: آرگا

2

1402/10/27

08:06


شما علاقه مندان در این بخش می توانید با طرز تهیه کوکو پنیری که یک رسپی ویژه از کوکوها است، آشنا شوید. این غذا عالی وعده غذایی مناسبی برای کودکان هم خواهد بود.

طعم متنوع از یک کوکوی خانگی را می توانید در این بخش با کوکو سیب زمینی پنیری داشته باشید. شما می توانید در این بخش با طرز تهیه کوکو پنیری آشنا شوید‌. این نوع کوکو طعم فوق العاده ای داشته و برای پذیرایی در مهمانی ها می توانید داشته باشید.

تهیه انواعی از کوکوهای خانگی فوق العاده با طعم متنوع در این بخش قرار داده شده که مطالعه می کنید. طرز تهیه کوکو شوید و کوکو کدو سبز با انواع دیگر را می توانید در لینک مطالعه کنید.

رسپی کوکو سیب زمینی پنیری

مواد اولیه:

  • سیب زمینی آب پز: ۶ عدد
  • کره: ۳ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا: ۲ لیوان
  • آرد سفید: ۱/۲ لیوان
  • آرد سوخاری: ۱/۲ لیوان
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • پیازچه خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • روغن و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه کوکو پنیری:

برای این نوع کوکو باید ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کنید‌. در ادامه سیب زمینی را با استفاده از رنده شده خرد کرده و درون کاسه ای بریزید. مقداری کره، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه و دیگر ادویه ها را اضافه کرده و به خوبی ورز دهید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پنیری

بعد از اینکه مواد را به صورت پوره ای کردید، پیازچه های شسته شده و خرد شده را نیز اضافه کنید. آرد سفید، پنیر پیتزا و تخم مرغ را نیز اضافه کرده و درون کاسه به خوبی با یکدیگر ورز دهید. مواد کوکو باید به خوبی یکدست شود.

در صورتی که مایه کوکوی شما کمی شل باشد، می توانید از مقداری آرد برای تنظیم میزان مواد کوکو خود استفاده کنید. برای اینکه یک کوکو ترد داشته باشید، بهتر است تا کمی آرد سوخاری هم در این مرحله اضافه کنید. شما می توانید از آرد سوخاری خانگی نیز برای این کوکو ویژه استفاده نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی پنیری تابه ای روی حرارت گذاشته و کمی روغن درون آن بریزید تا کمی روغن داغ شود. به اندازه یک گردو از مواد برداشته و درون تابه و روغن داغ سرخ کنید. کتلت را باید با حرارت ملایم بپزید تا به خوبی پخته شده و مغزپخت شود.

مواد کوکو سیب زمینی پنیری

شما می توانید از ادویه های دلخواه و سبزیجات معطر نیز در این نوع کوکو استفاده کنید. این‌ کوکو برای کودکان پیشنهاد خوبی بوده و می توانید به عنوان یک غذای ویژه برای وزن دهی از آن استفاده کنید.

این کوکو را می توانید در کنار سبزیجات و نان سنگک نیز داشته باشید. در صورت دلخواه می توانید از کمی پلو در کنار این کوکو نیز استفاده کنید. طعم‌ این کوکو ویژه با یک سس خانگی دست ساز نیز عالی است‌. شما می توانید این نوع کوکوی ویژه را با استفاده از یک سس سیر دست ساز یا سس گوجه داشته باشید.

استفاده از ادویه پودر سیر، کاری و یا پاپریکا نیز در این نوع کوکو ویژه و فوق العاده است که شما با نحوه تهیه آن آشنا خواهید شد. افزودن فلفل سیاه که موجب شده تا طعم این کوکو بهتر شده و برای ناهار و شام نیز گزینه مناسبی است.

یک پیشنهاد عالی دیگر برای داشتن یک کوکو با بافت ویژه و طعم عالی این است که مواد کوکو را کمی کود کرده و دروه هر کوکو مقداری پنیر پیتزا قرار دهید. در این صورت یک کوکو مغزدار و پنیری دارید که حتما کودکان از آن استقبال می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو