طرز تهیه رولت کوکو سبزی یک غذای خوشمزه و متفاوت

منبع: آرگا

4

1402/6/29

08:07


برای تهیه رولت کوکو سبزی به مواد ساده نیاز است و اگر می خواهید یک شام و یا ناهار متفاوت داشته باشید همراه ما باشید تا نحوه درست کردن این غذا را به شما آموزش دهیم.

کوکو سبزی یکی از غذا های بسیار خوب در میان غذا های ایرانی می باشد و طرفدار های زیادی را دارد و باید بدانید که این غذا به دلیل داشتن تخم مرغ و سبزی دارای مقادیر بسیاری از آهن و پروتئین می باشد و برای افراد ورزشکار بسیار مناسب خواهد بود. در ادامه شما را با طرز تهیه رولت کوکو سبزی آشنا خواهیم کرد و دستور تهیه این غذای ایرانی خوشمزه را به شما می دهیم.

 طرز تهیه رولت کوکو سبزی

کوکو سبزی از ساده ترین غذا هایی می باشد که در کم تر از نیم ساعت می توانید ان را پخته و از مهمان های خود پذیرایی کنید از این رو اگر مهمان سرزده دارید بهترین غذا برای شما که سریع آماده شود و زیاد معطل نشوید رولت کوکو می باشد.

مواد لازم رولت کوکو سبزی

  • سبزی کوکو یک و نیم پیمانه
  • تخم مرغ دو عدد
  • آرد سفید یک قاشق غذا خوری

مواد لازم برای میانه

  • سینه مرغ ۲۰۰ گرم
  • زرشک دو قاشق غذا خوری
  • مغز گردو به میزان لازم
  • ماست چکیده و یا سس مایونز ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه رولت کوکو سبزی

برای تهیه کوکو سبزی باید ابتدا مرغ را درون قابلمه ای به همراه مقداری آب بگذارید تا با نمک و فلفل بپزد. این کار به ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد و بعد از گذشت این مدت زمان شما می توانید مرغ ها را از درون قابلمه برداشته و زیر آب سرد گرفته و بعد آن ها را به کمک چنگال و یا با دست ریش ریش کنید.

رولت کوکو سبزی

سبزی های کوکو را آماده کرده و از ان ها به اندازه یک و نیم پیمانه برای چهار نفر جدا کنید. این سبزی ها را باید در یک کاسه ای بریزید و بعد تخم مرغ ها را به آن ها اضافه نمایید.  بعد که تخم مرغ ها و سبزی ها را ترکیب کردید می توانید آرد را نیز به کوکو ها افزوده و در نهایت خوب هم بزنید تا مواد کوکو شما به خوبی با یک دیگر ترکیب شود.

یک تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و مقداری روغن درون آن بریزید و بگذارید  تا روغن داغ شود. بعد از این که روغن داغ شد می توانید کو کو ها را درون تابه بریزید و به صورت یک دست در کف تابه پخش نمایید. برای مدت ۳۰ دقیقه باید درب تابه را بگذارید.

بعد از گذشت نیم ساعت روی تابه را با کاغذ روغنی و یا سلفون بپوشانید و رویه کوکو را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. به آرامی در طرف سرخ شده ماست و یا مایونز را اضافه کنید. مرغ ها را نیز روی این موالد بچینید. در ادامه بعد از این که گردو ها را با زرشک ها تفت دادید ان ها را روی کوکو بریزید.

کوکوی آماده شده را به کمک سلفون خوب رول کنید و بگذارید در یخچال به مدت یک ساعت بماند. بعد از ان مدت زمان می توانید این غذا را از یخچال خارج کرده و مانند شیرینی رولت برش زده و آن را درون ظرف های سرو بچینید و غذای شما حاضر است و می توانید آن را با نان و سایر مخلفات میل نمایید.

رول کوکو سبزی

حال که با طرز تهیه رولت کوکو سبزی آشنا شدید در ادامه می توانید اطلاعات دیگری در زمینه آشپزی مانند طرز تهیه کوکو شوید و طرز تهیه کوکو سوسیس را نیز مشاهده نمایید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو