موس صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

موس صورت چیست و چه مزایایی دارد؟


منبع: آرگا

85

1400/2/5

23:05


اگر تا کنون موس صورت را نمی شناختید در این مطلب با تمامی ویژگی ها و مزایای استفاده از آن آشنا خواهید شد. در واقع این کرم ها از بهترین و پر کاربرد ترین کرم های زیرساز آرایشی می باشند که بسیاری از آرایشگران برای گریم های حرفه ای از آن استفاده می کنند.

موس صورت یکی از وسایلی می باشد که اگر از آن در حین آرایش استفاده کنید زیبا تر خواهید شد و این موس می تواند پوشانندگی پوست شما را بهبود بخشد. در ادامه آن را برایتان معرفی کرده و تمامی ویژگی هایش را بیان خواهیم کرد.

همه چیز درباره موس

همه چیز درباره موس صورت

موس ها همانند کرم پودر ها می باشند ولی فرمولاسیون بسیار متفاوتی دارند که باعث می شود ظاهر و ویژگی های متفاوتی نیز داشته باشند. در واقع آن ها نوعی کرم غلیظ شده اند و دارای بافتی یک پارچه و سفت تر هستند ولی حالت خشک و پودری ندارند.  این وسیله در رده زیر ساز های آرایشی قرار می گیرد و قبل از آرایش اصلی باید از آن استفاده کنید.

فواید

  • موس صورت به کرم هایی گفته می شود که قدرت پوشانندگی بسیار زیادی دارند و بافت آن ها بسیار سبک می باشد و بهتر است قبل از آرایش از آن ها استفاده کنید تا بتوانید آرایشی یک دست و زیبا داشته باشید.
  • در واقع موس ها نمی توانند باعث بسته شدن منافذ پوست شوند بنابراین زمانی که از آن ها استفاده می کنید پوست شما دچار جوش و آکنه نخواهد شد مگر این که به مواد آرایشی خاصی حساسیت داشته باشید.
  • شما می توانید به صورت روزانه از این کرم ها استفاده کنید و هیچ مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد.
  • جالب است بدانید که یکی دیگر از مزایای موس ها در این است که برای تثبیت شدن نیازی به پنکیک ندارد و شما می توانید از این کرم زیر ساز به تنهایی برای آرایش ساده خود استفاده کنید.
  • استفاده از این کرم ها خطر ماسیده شدن آرایش را در اثر تعریق کاهش می دهد بنابراین بسیاری از افراد از این کرم ها برای آرایش صورت خود استفاده می کنند.

فواید موس برای پوست چیست؟

ویژگی های مهم

  • موس ها می توانند پوست شما را یک دست کنند و پوشش دهی مناسبی دارند.
  • دارای بافتی نرم و سبک اند بنابراین مانع از تنفس پوست نمی شوند.
  • موس ها باعث نرم شدن پوست شما خواهند شد.
  • این وسیله یکی از مهم ترین و کاربردی ترین زیر ساز آرایشی محسوب می شود.
  • زمانی که از موس ها استفاده می کنید پوستتان براق نمی شود.
  • استفاده روزانه از این کرم ها مانعی ندارد.
  • تنوع رنگی موس های آرایشی بسیار زیاد بوده و می توانید متناسب با رنگ پوستتان آن را تهیه کنید.

موس صورت

انواع

باید بدانید که هر نوع کرم پودر و کرم آرایشی که مورد استفاده قرار می گیرد دارای انواع مختلفی است و موس صورت نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. در ادامه انواع موس را برایتان بررسی خواهیم کرد.

موس ضد آفتاب

این نوع موس ها از ترکیباتی که در کرم های ضد آفتاب وجود دارد استفاده کرده اند و علاوه بر تمامی مزایا و فوایدی که دارند می توانند از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید نز جلوگیری کنند بنابراین شما می توانید از آن ها به صورت روزانه استفاده کرده و هیچ نیازی به کرم های ضد آفتاب و کرم پودر برای فیکس کردن آن نداشته باشید.

مت موس ها

این نوع از موس ها دارای خاصیت مات کنندگی دارند و اگر دوست ندارید که آرایش شما فک و براق باشد ولی پوست شما بسیار چرب است می توانید از این موس ها استفاده کنید تا آرایشی جذاب و مات داشته باشید.

انواع موس ها

نحوه استفاده

استفاده کردن از کرم های موس و سایر پوشاننده ها بسیار راحت می باشد و شما می توانید با استفاده از دست خود، اسفنج ها و یا حتی پد آرایشی آن ها را روی پوست خود بمالید و فیکس کنید. سعی کنید تا زمانی که این کرم ها بر روی صورت شما محو و کم رنگ شوند آن ها را بمالید در غیر این صورت آرایش صورت شما غیر واقعی به نظر می رسد. اگر از پد های آرایشی استفاده می کنید باید این کرم ها را به صورت ضربه ای روی صورت خود بزنید و فیکس کنید تا تمامی صورت شما یک دست شود. جالب است بدانید که بیش تر موس ها در بسته بندی های کاسه ای قرا دارند و معمولا جنس کاسه آن ها شیشه ای می باشد و باید بیش از حد مراقب باشید تا روی زمین نیفتد.

موس مناسب با پوست

برای انتخاب یک موس باید فاکتور های بسیار زیادی را در نظر داشته باشید. برای مثال اگر برای کاربرد روزانه می خواهید باید از موس هایی استفاده کنید که دارای خاصیت ضد آفتاب هم هستند تا شما از خرید یک کرم دیگر بی نیاز باشید. اما باید بدانید که اصلی ترین معیار برای خرید موس رنگ آن می باشد. باید رنگی را انتخاب کنید که هماهنگی بسیار زیادی با پوستتان دارد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید زیرا اگر از رنگ های متناسب با پوستتان استفاده نکنید مشکلات بیش تری برایتان ایجاد می شود و آن پوشانندگی مناسب حاصل نخواهد شد.

نحوه انتخاب موس

آرایش صورت یکی از کار هایی می باشد که خانم ها بسیاری از زمان خود را برای آن اختصاص می دهند. اگر دوست دارید به صورت حرفه ای این کار را انجام دهید توصیه می کنیم با کلیک بر روی لینک های زیر گریم گونه و آموزش گریم صورت را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو