طرز تهیه تارت گلابی خوشمزه با دستور پخت آسان

منبع: آرگا

93

1400/2/16

18:11


در این مطلب آشپزی شما علاقه مندان و خالقان طعم های استثنایی آموزش طرز تهیه تارت گلابی را فراهم آورده ایم که مطلعه می کنید، امیدواریم مورد توجه شما واقع شود.

هر فصل میوه های مربوط به خودش را دارد، که هر کدام طعم خاص خودش را دارد، یکی از این میوه ها که طعم ایده آلی داشته و از خواص سودمند بسیاری نیز برخوردار می باشد، به همین خاطر طرز تهیه تارت گلابی را در این مطلب برای آموزش انتخاب کرده ایم.

گلابی میوه ی خوشمزه ای است که از آن محصولات متنوعی نظیر کمپوت گلابی، مربای گلابی، مارمالاد گلابی، ژله ی گلابی، و تارت گلابی.. تهیه می شود، تارت ها نوعی شیرینی بین المللی هستند که اغلب پایه ی میوه ای دارند، تارت ها متشکل از دو بخش نان تارت و مواد میانی تارت می باشند، انواع تارت توت فرنگی، تارت کدو حلوایی، تارت شکلاتی، تارت سبزیجات، تارت میوه ای، تارت غذایی از جمله این گوناگونی هستند. در این مطلب آشپزی آرگا طرز تهیه تارت گلابی را آموزش داده است.

طرز پخت تارت گلابی با طعمی استثنایی

مواد مورد نیاز

برای نان تارت

  • پودر قند ۲۵ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد ۲۲۵ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم

 برای درون تارت

  • گلابی ۶-۸ عدد
  • کره ۱۷۵ گرم
  • پودر بادام ۱۷۵ گرم
  • شکر ۱۷۵ گرم
  • بادام ریز شده ۱ پیمانه
  • آرد ۴۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد

طرز پخت تارت گلابی با مزه ایایده آل

طرز تهیه تارت گلابی خوش طعم

ابتدا درون یک ظرف مناسب کمی آرد ریخته و کره را تکه تکه کنید و همراه با قند به آن بیافزایید و به وسیله ی دست مواد ترکیب شده را ترکیب کرده ورز دهید تا شبیه ریزه های نان گردد، تخم مرغ هم زده شده را نیز به این خمیر افزوده خوب همه آنها را ورز دهید تا خمیر تارت شما آماده گردد.

خمیر تارت بدست آمده را درون کیسه فریزر قرار دهید و برای نیم ساعت داخل یخچال بگذارید؛ و به سراغ تهیه مواد میانی تارت می روید:

ابتدا کره را ذوب کرده و درون یک ظرف بریزید و شکر را نیز به آن نیز بیافزایید و  تخم مرغ های بهم خورده را به مواد اضافه نمایید و دوباره خوب هم بزنید.

در این مرحله آرد و پودر بادام را نیز افزوده و و با یکدیگر به خوبی ترکیب نموده و درون یخچال بگذارید.

گلابی ها را شسته و پوست آنها را نیز گرفته و به شکل نوارهایی کم عرض ریز کنید و نوارهای ریز شده گلابی را نیز درون یخچال قرار دهید.

پس از  مدتی که خمیر شکل گرفت، درون قالب را چرب نموده و خمیر ا داخل آن باز نمایید، به طوری که دیواره ها و کف آن را بپوشانید، دوباره قالب را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن نمایید، سپس خمیر را از یخچال بیرون آورده و مواد داخلی تارت را درون آن ریخته و قطعه های گلابی را بر روی آن با با حفظ فاصله بچینید، و در مرحله ی پایانی قطعه های بادام را بر روی آنها بریزید.

تارت را پس از مشاهده رنگ طلایی اطراف آن از فر بیرون بیاورید.

شیوه ی تهیه تارت گلابی با روشی ساده

در این مطلب آموزشی آشپزی آرگا شما کدبانوهای باسلیقه را با روش تهیه تارت گلابی آشنا کردیم، می توانید این دسر خوش طعم را در منزل به راحتی تهیه کرده و به عنوان عصرانه در دورهمی ها میل نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو