آبشار نمکی پتاس ، اولین آبشار نمکی جهان | اصفهان

آبشار نمکی پتاس ، اولین آبشار نمکی جهان | اصفهان


منبع: تاپ تراول

427

1400/2/22

11:02


لیدوما تریپ

آبشار نمکی پتاس

اصفهان جاذبه‌های زیبا و تاریخی بسیاری دارد که بازدید از تمامی آن‌ها بسیار ارزشمند و خاطره‌انگیز است. آبشار نمکی، معروف به آبشار پتاس نیز از جاذبه‌های پرطرفدار استان اصفهان می‌باشد که شاید کمتر کسی درباره آن اطلاع داشته باشد. در ادامه همراه مجله تاپ تراول باشید تا با آبشار نمکی پتاس بیشتر آشنا شوید.

آبشار نمکی پتاس تنها آبشار نمکی در جهان و واقع در ایران است که بین خور و بیابانک واقع شده است. ارتفاع این آبشار ۲۵ متر و در شمال مجتمع معدنی پتاس در استان اصفهان قرار گرفته است.

آبشار نمکی پتاس

جالب است بدانید که این آبشار را به عنوان اولین آبشار نمکی جهان می شناسند و در نوع خودش جاذبه ای منحصر به فرد محسوب می شود. البته عوامل بیرونی و انسانی بسیاری باعث شده که جذابیت های این آبشار بیشتر و بیشتر شود. بهترین زمان برای سفر به این آبشار فصل پاییز و زمستان است. البته باید بدانید که اگر قصد دارید در ایام نوروز برای دیدن این جاذبه بروید، با آب و هوای معتدل تری از هر زمان دیگر در سال روبرو خواهید شد.


   تبلیغات    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


نورپردازی آبشار در هنگام شب و تصویری از امتداد نورانی آن باعث می‌شود که زیبایی‌های بصری این آبشار بیش از پیش به چشم هر بیننده‌ای جلوه‌گری کند. به همین خاطر یکی از محبوب‌ترین پاتوق‌های عکاسان طبیعت برای پیدا کردن سوژه‌های جدید عکاسی، آبشار نمکی پتاس است. در این دهکده تقریبا بسیاری از چیز‌هایی که می‌بینید، سفید و درخشان است. از سوییت‌ها گرفته تا حتی طراحی داخلی بسیاری از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، به رنگ سفید است و یادآور درخشانی از نمک است.

آبشار نمکی پتاس

بعد از دیدن آبشار پتاس، شب در کجا بمانیم؟

در اطراف این آبشار، یک دهکده توریستی و تفریحی در ۴۰ کیلومتری آن و با فاصله از دو شهر خور و بیابانک شکل گرفته که موجبات آرامش و رفاه کسانی که به این منطقه زیبا سفر می کنند را فراهم می آورد. در این دهکده بسیاری از چیزهایی که می بینید سفید و درخشان است. از سوئیت ها گرفته تا طراحی داخلی بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ ها، که یادآور درخشانی از نمک است.

آبشار نمکی پتاس

جاذبه‌های گردشگری اطراف آبشار پتاس

دریاچه نمک خور

دریاچه نمک خور، از مهم‌ترین دریاچه‌های نمکی ایران به حساب می‌آید. دریاچه نمک خور، یکی از بزرگ‌ترین منابع استخراج پتاس در جهان است.

روستای عروسان

یکی از زیباترین نخلستان‌های روستا‌های ناحیه خور و بیابانک می باشد.  این روستا دارای چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی است.

کویر مصر

کویر مصر در مرز دریاچه‌ی نمک خور، یکی از جاذبه‌های دیدنی این منطقه محسوب می‌شود. کویر مصر تا اندازه ای زیبا هست که بتوان راحت روزها را در آن گذراند و باز هم تشنه ی زیبایی هایش ماند.

روستای گرمه

روستای گرمه، روستای زیبا و دیدنی، جاذبه‌های بی‌شماری دارد که باعث شده جهانگردان فراوانی از اکثر مناطق جهان برای دیدن این جاذبه‌ها به گرمه روی آورند.

دسترسی به آبشار نمکی

برای رفتن به این روستا، بهترین راه، سفر به اصفهان و شروع مسیر از این استان است. از آن جا که این آبشار در نزدیکی مجتمع معدنی پتاس قرار گرفته، می توانید با استفاده از اتوبوس و یا ماشین شخصی به ۴۰ کیلومتری خور و بیابانک بروید و به آبشار پتاس برسید.

 



   تبلیغات    

                 تور کیش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو