نکات مهم خرید تخت خواب که قبل از تهیه تخت خواب باید بدانید

نکات مهم خرید تخت خواب که قبل از تهیه تخت خواب باید بدانید


منبع: آرگا

137

1400/2/27

19:12


آرگا راهنمای خرید تخت خواب از جمله ویژگی ها، جنس، اندازه و ارتفاع، یک نفره و یا دونفره بودن و …. را در قالب این مقاله به شما عزیزان با قصد خرید تختخوابی مناسب, عرضه می دارد، امیدواریم در پایان با استفاده از مطالب ارائه شده بهترین از آن شما باشد.

گفتن از اهمیت خواب در زندگی، و تاثیر آن بر روی سلامتی موضوعی که به کرات بیان و بازگو شده است که در این پرداختن به آن خودداری می کنیم؛ و اما مواردی که بر روی داشتن خوابی کافی و مطلوب سایه می افکند را می توان در فراهم نبودن محیط مناسب برای خواب مانند تختخواب نامناسب، استرس، سرو صدا، نور، دمای نامناسب، مشکلات و دردهای جسمی، درگیری فکری و … ااشره کرد و اما فراهم نبودن آسایش که مهمترین آن نامطلوب بودن تخت و تشک و بالش آن است. پس هنگام انتخاب و نهایتا خرید تختخواب دقت کافی داشته باشید. آرگا در ادامه به لیست کردن و شرح نکات انتخاب و خرید تخت خواب می کند.

تختخواب ها  یکی از لوازم کاربردی در اتاق خواب و فراهم کننده محیط مناسب خواب می باشد که دارای گوناگونی در اندازه، رنگ، جنس، ارتفاع، طرح و سبک، و مدل است و هر فرد متناسب با نیاز خود از میان این گوناگونی تخت مناسب را انتخاب می کند، همینطور که گفته شد هنگام خرید تخت خواب به تمامی موارد از جمله ابعاد اتاق خواب، سن و جنسیت، مجرد و یا متاهل بودن، جثه ی فرد، چیدمان اتاق و در نهایت سلیقه ی صاحب تختخواب توجه کنید.

نکات مهم برای خرید تخت خواب

تخت خواب های یک نفره و یا دو نفره

هنگام خرید تخت خواب باید به یکنفره و یا دونفره بودن آن دقت داشته باشید و این از مهمترین موارد برای انتخاب است، تخت یکنفره گزینشی مطلوب جهت افراد مجرد با سنین مختلف کودک، نوجوان و جوان یا حتی بزرگسال و تخت خواب دو نفره انتخاب مطلوب افراد متاهل و ازدواج کرده است.

خرید تختخواب متناسب با سن و جنسیت

موارد مهم برای انتخاب و تهیه تخت خواب

همچنین مدل دیگری از تختخواب به نام تختخواب های دوطبقه وجود دارد که راه حل فضای کم بوده و اغلب از سوی خانواده هایی با فرزندان بیشتر از یکی هستند که قصد دارند هر دو کودک آنها از اتاق مشترک و تختخواب مشترک بهره ببرند.

-تخت خواب های دخترانه و یا پسرانه

دقت در اینکه فرزند شما دختر است یا پسر سهم مهمی در گزینش تخت خواب دارد، مدل های تخت خواب دخترانه ایده های قرار گرفته در پیش روی شما عزیزان هستند که می توانید برای دیزاین اتاق خواب دخترخانم خود بهره ببرید.

بیان نکات مهم و کاربردی خرید تخت خواب

و اما مدل های تخت خواب پسرانه موجود در بازار با تنوع بالا جوابگوی سلایق گوناگون آقا پسرها در سنین مختلف به شمار می روند که لازم است این نکته را موقع خرید تختخواب مدنظر قرار دهید.

راهنمای خرید تخت خواب

رعایت نکات کاربردی برای خرید تخت خواب

-ابعاد تخت خواب بر اساس استانداردها

اندازه های تخت یکی دیگر از نکات و مواردی است که قبل از انتخاب و خرید نیاز به دقت و توجه دارد؛ که باید متناسب با سن، کاربرد و جثه ی افراد صورت گیرد. به عنوان مثال:

استاندارد اندازه تختخواب های دونفره (۱۶۰ یا ۱۸۰ سانتی متر – ۲۰۰ سانتی متر) بوده و استاندارد تختخواب های یک نفره (۹۰ – ۱۱۰ یا ۲۰۰ سانتی متر) است.

اندازه تختخواب های نوزاد و کودک کمتر از این اندازه و متفاوت می باشد؛ که بسته به جثه و سن فرزند متغیر است.

استثنا برای افراد چاق و قد بلند نیز وجود دارد، پیشنهاد می شود برای افراد چاق تخت دارای ۱۲۰ سانتی متر عرض و افراد قد بلند تخت دارای ۲۰۰ سانتی متر طول خریداری کنید.

و اما در رابطه با ارتفاع، اغلب تخت ها دارای ۳۵ – ۴۰ سانتی متر ارتفاع می باشند.

– متریال های مختلف به کار رفته در تختخواب

تختخواب های زیادی دارای جنس های مختلف از جمله فلز، چوب، ام دی اف، فلز و چوب، و ملامین…. وجود دارند که هرکدام مزایا و معایب منحصر به فردی دارند.

تختخواب های چوبی: این نوع از تختخواب ها  دارای دوام، قابلیت هماهنگی بالا با اغلب طراحی ها، زیبایی و جذابیت می باشند که الویت گزینش را به خود اختصاص می دهند. هدف چوب های طبیعی و اصلی، نه MDF و لترون و … است. این نوع تخت ها از جمله تخت های گران قیمت و لوکس محسوب می شوند.

راهنمای انتخاب و تهیه تخت خواب

تختخواب های متشکل از چوب و فلز:  اما برخی دیگر از تخت ها وجود دارند که نسبت به تختخواب های چوبی از قیمت کمتری برخوردار بوده و البته نسبت به آنها مستحکم تر هستند. با توجه به ویژگی هایی که گفته شد شما عزیزان در صورت تمایل و چنانچه هزینه ی کمتری را به خرید آن اختصاص داده اید، بهتر است این تخت منتخب خریداری شده باشد مگر اینکه قصد خرید برای نوزاد خود را دارید، در اینصورت پیشنهاد می کنیم تختخواب نوزاد چوبی را برگزینید.

تختخواب های فلزی (فرنوژه): تخت های فلزی دارای دوام زیادی هستند که جهت استفاده در مکانهای خوابگاهی از جمله سرباز خانه و خوابگاه ایده آل محسوب می شوند.

خریداری تخت خواب بر اساس اندازه، ابعاد و جنس

– سنگین و یا سبک بودن تختخواب: وزن یکی از عوامل موثر در انتخاب وسایل به خصوص تختخواب می باشد، قطعا سنگین بودن یکی از معایب و سبک بودن از مزایای تخت شمرده می شود که باید هنگام خریداری مدنظر قرار دهید. سبک بودن موجب انتقال راحت و به دنبال پیامدهای مثبت زیاد دیگر گردد.

آشنایی با انواع تشک و انتخاب تشک مناسب

تشک ها یکی از بخش های مهم و اساسی تختخواب به شمار می روند که البته به بیانی قسمت اصلی آن می باشد؛ تشک ها دارای تنوع و تقسیم بندی های دو گونه می باشند؛ ۱- تشک های ضد آتش سوزی، تشک های ضد آب، و تشک های ضد ورود حشره ها.

۲ – انواع تشک های طبی، تشک های فنری، تشک های فنری و طبی

تشک های طبی دارای فنر نبوده و اثر درمانی دارد.

تشک های فنری مناسب کودکان و افراد لاغر و سبکاست.

تشک های فنری و طبی مناسب جهت انتخاب از سوی تمامی افراد می باشد.

نکات و موارد مهم و موثر در خریداری تخت خواب

۲ نکته در رابطه با قرارگیری تختخواب

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید: هماهنگی تخت با طراحی اتاق خواب و البته چگونگی قرارگیری آن است؛ به این صورت که بخش فوقانی و یا سر تخت به طرف دیوار قرار گیرد.

اندازه مناسب برای تخت به گونه ای باشد که فرد بر روی آن دراز کشیده و در بخش پایینی و بخش فوقانی آن محیط لازم بماند.

 

راهنمای انتخاب و خریداری تخت خواب

تخت یکی از اجزای سرویس خواب است که دارای تنوع و گوناگونی زیادی بوده و ممکن است همین موضوع شما را دچار سردرگمی نماید, به منظور برطرف کردن این سردرگمی و داشتن بهترین انتخاب آرگا در این مطلب اختصاص یافته به سبک زندگی، نکات کاربردی و مهم برای خرید تخت خواب را بیان کردیم، امیدواریم مورد توجه و پسند شما واقع شده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو