طرز تهیه بیسکویت سبوس دار

طرز تهیه بیسکویت سبوس دار , دستور پخت بیسکویت سبوس دار

بیسکوییت سبوس دار، یک بیسکوییت ترد و خوشمزه است که با آرد سبوس دار تهیه می شود و بافت آن مانند بیسکوییت ساقه طلایی است. آرد سبوس دار سرشار از ویتامین های مختلف است و به عنوان یک آرد غنی می توان از آن یاد کرد. این بیسکوییت را می توان با شکلات چیپیسی یا تکه های میوه تزیین نمود. همچنین می توان آن را به صورت نصفه درون شکلات ذوب شده فرو برد. این بیسکوییت می تواند به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه برای کودکان و نوجوانان توصیه شود. همچنین این بیسکوییت را به مدت ۱ ماه در ظرف دربسته و در یخچال می توان نگه داری کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت سبوس دار در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت سبوس دار
آرد سبوس دار۱۵۰ گرم
شکر قهوه ای۵۵ گرم
روغن مایع۳۶ گرم
تخم مرغ۵۵ گرم یا یک تخم مرغ درشت
بکینگ پودرنصف قاشق چای خوری سر خالی
وانیل یا رنده پوست لیمو و یا هر اسانس دیگربه میزان دلخواه
نمک۱ پینچ

طرز تهیه بیسکویت سبوس دار

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت خوشمزه و سبوس دار در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم و تخم مرغ و شکر قهوه ای و وانیل را با هم درون کاسه می ریزیم. سپس با همزن آن را کمی مخلوط می کنیم تا مواد به خوبی با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله دوم

سپس روغن مایع و نمک را اضافه کرده و مجددا با همزن مخلوط می کنیم. آرد سبوس دار و پودر بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک می کنیم. سپس کم کم به مواد اضافه کرده و به آرامی ورز می دهیم تا یک خمیر نرم و یکدستی بوجود آید.

مرحله سوم

سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم و کف آن را با روغن چرب می کنیم. یک نایلون بر می داریم و خمیر را روی آن قرار می دهیم. یک نایلون دیگر را روی خمیر قرار داده و با وردنه خمیر را بین دو نایلون باز می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله زمانی که خمیر را با وردن باز کردیم، باید ضخامت خمیر حدود ۴ میلی متر به صورت یکدست در تمام قطر خمیر باشد. سپس نایلون روی خمیر را به آرامی بر می داریم و خمیر را با کاتر مورد نظرمان برش می دهیم.

مرحله پنجم

سپس بیسکوییت ها را روی کاغذ روغنی قرار می دهیم. در این مرحله می توان روی خمیر را با شکلات چیپسی تزیین نمود. فر را از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس سینی فر را درون فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس به مدت تقریبا ۱۸ دقیقه می گذاریم تا بپزد و زیر آن طلایی شود. بعد از آن، سینی فر را از فر خارج کرده و حدود ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا خنک شود. سپس با پالت یا کفگیر به آرامی آن را از کاغذ روغنی جدا می کنیم.