طرز تهیه مگنولیا کیک

طرز تهیه مگنولیا کیک , دستور تهیه مگنولیا کیک

مگنولیا کیک یک دسر خانگی بسیار خوشمزه است که بدون پودر ژلاتین یا مواد مصنوعی دیگر تهیه می شود. این دسر به صورت لایه ای تهیه می شود.لایه اول و آخر آن را پودینگ و لایه وسط آن را کیک یا بیسکوییت تشکیل می دهد. می توان از کیک های اماده یا کیک هایی که در خانه تهیه می شود برای لایه وسط استفاده کرد همچنین می توان به جای کیک یا بیسکوییت از میوه هایی مانند توت فرنگی یا موز استفاده کرد. این دسر را در لیوان به صورت تک نفره تهیه و در جشن های تولد یا مهمانی ها سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مگنولیا کیک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مگنولیا کیک
کیک کاکائویی یا بیسکوییت۱ بسته
شیر۱ لیتر
شکر۱ لیوان
نشاسته۲ قاشق غذا خوری
آرد۲ قاشق غذا خوری
خامه۲۰۰ میلی لیتر

طرز تهیه مگنولیا کیک

مرحله اول

برای تهیه دسر خوشمزه و مخصوص مگنولیا کیک ، ابتدا کیک را درون یک کاسه خرد می کنیم، در صورت نبود کیک می توانیم از انواع بیسکویت استفاده کنیم. اگر قرار است به جای کیک از بیسکوییت استفاده کنیم، بیسکوییت ها را خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب بر می داریم، سپس شیر را به همراه شکر و نشاسته و آرد با هم درون قابلمه می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت می گذاریم و مرتب هم می زنیم.

مرحله سوم

بعد از حدود ۵ دقیقه که پودینگ پخته شد، خامه را به آن اضافه کرده و از روی حرارت بر می داریم و با همزن می زنیم تا مخلوط شود. مقداری از پودینگ را درون لیوان ها می ریزیم. سپس روی آن را کیک یا بسکوییت خرد شده می ریزیم.

مرحله چهارم

مجدد از پودینگ روی لایه بیسکوییت ها می ریزیم. سپس روی پودینگ را با شکلات رنده شده یا ترافل های رنگی تزیین می کنیم. می توان به جای کیک یا بیسکوییت از میوه های مختلف مانند توت فرنگی یا موز استفاده نمود.