گاوصندوق چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد اصلی آن نگهداری از اشیا و مدارک با ارزش و با اهمیت است. به همین منظور دارای  بدنه‌ای بسیار محکم و مقاومی است تا در برابر ضربه، رطوبت، حرارت و ... مقاومت بالایی داشته باشد و به راحتی شکسته نشود و یا در آتش سوزی آسیب نبیند.  گاوصندوق‌هایی در بازار وجود دارند که به صورت نسوز و معمولی در حال فروش هستند. این جعبه چهار گوش از قفل‌های مکانیکی و دیجیتال برخوردار است. واضح و بدیهی است که قفل‌های دیجتال پیشرفته ‌تر هستند و به مراتب امنیت بالاتری را برای گاو صندوق به همراه دارند.

در گذشته گاو صندوق را تنها در ادارات، فروشگاه‌های بزرگ، بانک و ... می‌دیدیم و قفل‌های آن‌ها به صورت مکانیکی بود و تنوع ابعاد سایز آن چشمگیر نبود. اما امروزه در فروشگاه ها و حتی منازل شاهد انواع گاوصندوق خانگی، فروشگاهی و ... هستیم.

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد تغییرات چشمگیری در مدل‌های مختلف این وسیله و همچنین ابعاد و طرح‌های مختلف آن هستیم. با این حال تا اسم گاو صندوق را می‌شنویم و یا جایی آن را می‌بینیم، می‌دانیم که در آن چیزهای مهم و گران‌ بهایی نگهداری می‌شود. به همین منظور برای جلوگیری از سرقت طلا و جواهرات، مدارک مهم خود توصیه می‌شود، یکی از انواع مدل‌های آن را تهیه کنید. نگران این نباشید که کوچکترین سایز آن هم شاید برای خانه شما بزرگ باشد، باید بدانید که این روزها برندهایی هستند که قادر به سفارشی سازی محصولات با توجه به نیاز شما هستند. 

نکات مهم در هنگام خرید گاوصندوق

امروزه برندهای ایرانی و خارجی زیادی در دنیا هستند که در حال طراحی و ساخت انواع گاو صندوق با ابعاد مختلفی هستند. با توجه به این موضوع که گاو صندوق برای نگهداری و محافظت از مدارک و اشیا گران بها مورد استفاده قرار می‌گیرد، مهم است که متریالی که برای آن استفاده می‌شود خوب و با کیفیت باشد. 

همه‌ی ما می‌دانیم که در زمان خرید گاو صندوق توجه به این موضوعات خیلی مهم است : کیفیت، مقاومت، نوع قفل، ابعاد گاو صندوق. از طرفی با توجه به این موضوع که برای هر یک از انواع گاو صندوق ابعاد استانداردی تعریف شده است، بنابراین دور از ذهن نیست که سایز و ابعاد هریک از انواع آن فرق داشته باشد.

علت اهمیت توجه به ابعاد گاوصندوق

اما چرا باید به ابعاد استاندارد گاوصندوق توجه داشته باشید. چون نوع کاربری هر یک از آن‌ها متفاوت است. یعنی هر یک از انواع آن برای نگهداری از وسایلی طراحی شده‌اند. به عنوان مثال شما نمی‌توانید در یک گاوصندوق خانگی کوچک طلا و جواهرات یک فروشگاه بزرگ را نگهداری کنید. یا برعکس نمی‌توانید گاو صندوق بزرگ فروشگاهی را برای استفاده خانگی انتخاب کنید. 

همین موضوعات باعث شده که توجه به ابعاد گاوصندوق موضوع مهمی باشد. حتما در زمان خرید گاوصندوق به سایز و ابعاد آن توجه داشته باشید. 

برند آرکا یک برند ایرانی‌ست که توانسته است این دغدغه مخاطبان خود را با سفارشی سازی محصولاتش رفع  کند. به همین منظور کافیست نوع گاو صندوق خود را انتخاب کنید و سپس ابعاد و اندازه مورد نظر خود را به تیم مشاوره و پشتیبانی آرکا اعلام کنید. در نهایت با توجه به طرح و اندازه دلخواه شما گاو صندوق مورد نظر شما طراحی و تولید می‌شود.

با این حال اول از همه باید با انواع مختلف گاوصندوق و ابعاد استاندارد آن آشنا شوید. همان طوری که گفتیم گاو صندوق‌ها در مدل و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند، اما هدف از طراحی تمامی آن‌ها مشترک است.

گاو صندوق آرکا

ابعاد استاندارد گاوصندوق

شکل ظاهری ، اندازه و ابعاد استاندارد گاو صندوق‌ها با هم دیگر فرق دارد. گاو صندوق‌های کوچک که معمولا از یک یا دو طبقه ساخته شده‌اند بیش تر برای منزل و هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا این دسته از گاوصندوق‌ها قیمت نسبتا مناسبی‌ هم دارند. 

دسته دیگر که در فروشگاه‌های طلا فروشی و موزه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، گاوصندوق هایی هستند که طبق استاندارد ابعادشان از صندوق های دیگر بزرگ تر می باشد. این مدل از گاوصندوق‌ها، گاوصندوق‌های آسانسوری هستند. بنابراین ابعاد گاو صندوق از مهمترین عوامل در زمان انتخاب و خرید گاو صندوق است. زیرا ابعاد آن را متناسب با فضایی که قرار است آن را نصب کنید، باید انتخاب کنید و از همه مهمتر باید مشخص کنید که چه چیزی می‌خواهید در آن نگهداری کنید.

همان‌طوری که می‌دانید گاو صندوق وسیله‌ای برای نگهداری از اشیا و مدارک مهم و با ارزش شماست. هر یک از انواع مدل‌های آن همچون گاوصندوق دو طبقه، خانگی، فروشگاهی،  اداری و ... هریک دارای ابعاد استاندارد مختلفی است. گاوصندوق‌های خانگی معمولا از ابعاد کوچکتری نسبت به سایر گاو صندوق‌ها برخوردار است. همچنین واضح و بدیهی است که هرچه ابعاد یک گاوصندوق بیشتر باشد، به طبع وزن آن نیز بیشتر خواهد شد.

پس در زمان خرید و یا سفارش گاوصندوق با توجه به سایز مورد نظر خود این نکته را نیز به خاطر داشته باشید. علاوه بر اندازه گاوصندوق،  متریالی که برای آن استفاده می‌شود نیز در وزن آن بی تاثیر نیست. گاو صندوق ها با توجه به وزن به سه دسته سبک، متوسط و سنگین تقسیم بندی می‌شوند. گاو صندوق‌های خانگی و هتلی معمولا جزء گاوصندوق‌های سبک وزن هستند، زیرا ابعاد و سایز آن‌ها کوچک است.  متریال استفاده شده در ساخت گاوصندوق ، نوع قفل، تعداد طبقات، نسوز بودن آن و ... تمامی عواملی هستند که در وزن و ابعاد یک گاو صندوق موثر هستند. همچنین ابعاد گاو صندوق در زمان خرید مهم است، باید آن را متناسب با فضایی که می‌خواهید آن را قرار دهید انتخاب کنید تا برای آن مکان کوچک و یا بزرگ نباشد. 

فضای داخلی گاو صندوق

نتیجه گیری

با تمامی این توضیحات باید بگوییم هر مدل گاوصندوقی را که بخواهید با توجه به ابعاد و طرح و رنگ مورد نظر خود، می‌توانید به برند ایرانی آرکا با سابقه فعالیت بالا در زمینه تولید هر نوع گاو صندوق اعتماد کنید. تا به امروز محصولات این برند علاوه بر کیفیت بالایی که داشته با قیمت مناسب عرضه شده است. علاوه بر قیمت معقول محصولات آرکا، گارانتی، خدمات پس از فروش و پشتیبانی های 24 ساعته کارشناسان فنی سبب محبوبیت و خوش نام بودن این برند ایرانی شده است. بنابراین با خیالی راحت و آسوده آرکا را می‌توانید انتخاب کنید.