راهنمای تحصیل در فرانسه برای مقاطع مختلف تحصیلی

راهنمای تحصیل در فرانسه برای مقاطع مختلف تحصیلی


منبع: آرگا

71

1400/3/3

21:10


تحصیل در فرانسه درای شرایط ویژه ای است این کشور امتیازات مناسبی را برای متقاضیان تحصیلی خود فراهم می کند بورس های تحصیلی در این کشور کمک هزینه ۱،۱۸۱ یورویی به متقاضیان کارشناسی ارشد می دهند در دوره های دکتری نیز بورس این افراد ۱.۴۰۰ یورو می باشد این بورس می تواند یک سال تحصیلی شما را پوشش دهد.

فرانسه یکی از مهم ترین مقاصد مهاجران است این کشور دارای موقعیت های مناسب شغلی و تحصیلی می باشد به همین دلیل است که تحصیل در این کشور طرفداران زیادی دارد و هر ساله افراد زیادی به قصد تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. بسیاری از مهاجران این کشور را به عنوان دروازه ورود به اروپا در نظر می گیرند همچنین این کشور یکی از بزرگ ترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می شود در شهرهایی همچون پاریس معتبرترین دانشگاه ها وجود دارند که دانشجویان زیادی از نقاط مختلف دنیا جذب می کنند آموزش رایگان در این کشور یکی از مهم ترین امتیازات آن محسوب می شود و از سوی دیگر دانشگاه های این کشور دارای استانداردهای بالایی می باشند. سیستم تحصیلی در این کشور چند مرحله دارد مهد کودک، آموزش ابتدایی، دوره متوسطه و دانشگاه اصول سیستم آموزشی این کشور هستند در اغلب مدارس این کشور تحصیل به شکل رایگان است سن تحصیل اجبتاری در مدارس این کشور ۶ تا ۱۶ سال است اما ۵۰ درصد از جمعیت این مناطق از سن ۳ سالگی وارد پیش دبستانی می شوند و در ۱۸ تا ۲۱ سالگی آموزش عالی خود را نیز تمام کرده اند که همین موضوع موجب پیشرفت های تحصیلی بالایی در این کشور شده است.

راهنمای تحصیل در فرانسه:

سالانه ۶۴ درصد از دانش آموزان این کشور با طی کردن دوره امتحانات le bac و یا مقاطع حرفه ای le bac prof دوره های متوسطه خود را به اتمام می رسانند تحصیلات در این کشور برای شهروندان فرانسوی به طور رایگان است در این کشور مدارس بین المللی و مدارسی که مختص یک آیین خاص هستند خصوصی اداره می شوند اما هزینه ای پرداخت نمی کنند در برخی از مدارس دولتی نیز برنامه های آموزشی دو زبانه ارائه می شود که ویژه بین المللی ها است.

 

زندگی تحصیلی در فرانسه

آغاز سال تحصلی در این کشور از ابتدای شهریور ماه است همچنین این مدارس دارای تعطیلات طولانی می باشند در این سیستم آموزشی مهد کودک برای متقاضیان اختیاری است اما افراد به طور اجباری باید وارد آموزش اجباری ابتدایی شوند. این سیستم آموزش اجباری شامل مقطع دبستان، راهنمایی و متوسطه می باشد کودکستان ها نیز از سه تا شش سالگی کودکان را می پذیرند برای این افراد آموزش های رایگانی ارائه می شود و برای مهاجران این امکان را فراهم می کند تا زبان فرانسوی را بیاموزند پایه آموزش های مهد کودک در این کشور خواندن، نوشتن، آموزش زبان خارجی و شماره گذاری کردن است.

تحصیل در دبستان:

تحصیل در دبستان های فرانسه سختی ها و پیچیدگی های خاصی ندارد کودکان در این کشور از سن ۶ تا ۱۱ سالگی تحصیلات ابتدایی را طی می کنند تحصیل در این مقطع به پنج دوره تقسیم می شود: دوره آمادگی، ابتدایی۱، ابتدایی ۲، متوسطه ۱ و متوسطه ۲ می باشد در این مقاطع چه درس هایی تدریس می شود؟ دروس در این مقاطع شامل ادبیات، جغرافیا، خواندن، نوشتن و تاریخ می باشد یکی از زبان های خارجه انگلیسی نیز در این مدارس تدریس می شود.

تحصیلات کارشناسی در فرانسه

تحصیل در راهنمایی:

آموزش پذیران در این مقطع بین ۱۱ تا ۱۵ سال هستند آن ها هیچ گونه مدرکی برای ورود به این مقطع نیاز ندارند برنامه درسی در این مقاطع شامل ریاضیات، جغرافیا، زیست شناسی، تربیت بدنی، موسیقی، فیزیک، تعلیمات مدنی، فرانسه، هنر و تکنولوژی می باشد بعد از پایان دوره تمامی دانش آموزان باید در یک آزمون شرکت کنند این آزمون از دروس فرانسه، تاریخ، ریاضیات و جغرافیا است مهارت های کامپیوتری و اینترنتی نیز در این آزمون سنجیده می شود. ان ها بعد از این آزمون وارد دوره دبیرستان می شوند.

تحصیل در دبیرستان:

یکی دیگر از مقاطع تحصیل در فرانسه مقطع دبیرستان است که راهی برای ورود به آموزش عالی می باشد در سه سال آخر دانش آموز به دروس عمومی، تکنیکی و حرفه ای می پردازد که شامل سن ۱۵ تا ۱۸ سال است تمامی دروس اصلی در این مقاطع ارائه می شوند و سه دوره انتخابی و یک کارگاه هنری نیز دارند که باید سپری کنند. بعد از پایان دوره اول دبیرستان تصمیم گیری می شود که دانش آموز در دوره اول، دوم و یا نهایی شرکت کند.

راهنمای تحصیل در فرانسه

تحصیل در کارشناسی:

با ورود به دانشگاه شرایط تخصصی تر می شود برای ورود به این دانشگاه ها داشتن مدرک دیپلم اجباری است در برخی از موسسات در طول سال نیز ثبت نام وجود دارد در سال های اخیر نیز امتیازهای مناسب تری برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود این افراد دیگر نیازی به فراگیری زبان فرانسه پیش از ورود به دانشگاه را ندارند. گذراندن دوره های آمادگی این امکان را به شما می دهد تا متوجه شوید از سوی کالج پذیرش می شوید یا خیر همچنین در این دوره ها آمادگی لازم را برای پذیرش پیدا می کنید. اگر هدف اصلی شما تحصیل در فرانسه است باید پایه های تخصصی زبان خود را تقویت کنید البته این دوره های آمادگی می توانند بسیار کمک کننده باشند مدت زمان تحصیل در این مقطع ۴ سال است.

تحصیلات در فرانسه

تحصیل در ارشد و دکتری:

دوره ارشد ۲ ساله است دوره های امتحانی پایان ترم در این مقاطع وجود دارد و ۹ ماه تحصیل بی وقفه را سپری می کنید پایان نامه و پروژه های تحقیقاتی بخش های مهمی از این دوره های تحصیلی را تشکیل می دهند. زبان فرانسوی و زبان انگلیسی در این مقاطع نیز اهمیت زیادی دارد برای پذیرش در مقطع دکتری شما به طور کلی باید چندین فاکتور داشته باشید که شامل پروژه های تحقیقاتی، سمینار و تدریس، جلسه های آموزشی و غیره می باشد مدت زمان تحصیل در این مقاطع بر حسب نوع رشته ۳ تا ۵ سال می باشد.

راهنمای دریافت ویزای فرانسه می تواند در این زمینه اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهد این کشور دارای بورس تحصیلی نیز می باشد که امتیازات بهتری را برای شما ارائه می شدهد و هزینه های تحصیلی را که ۲۰۰ تا ۶۰۰ یورو است کاهش می دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو