معرفی جاهای دیدنی تهران که نباید از دست بدهید

معرفی جاهای دیدنی تهران که نباید از دست بدهید


منبع: آرگا

128

1400/3/13

10:45


تهران نیز مانند بسیاری از شهرهای ایران دارای مناطق دیدنی و تاریخی می باشد. این نواحی در عین زیبایی، بسیار شادی آور و مهیج هستند. در ادامه جاهای دیدنی تهران را به شما معرفی می کنیم.

تهران با توجه به وسعت و قدمت خود از مکان های تفریحی زیادی برخوردار است و عده زیادی تمایل به بازدید از آن ها را دارند.  جاهای دیدنی تهران به لحاظ تاریخی و تفریحی اهمیت زیادی دارند.

معرفی جاهای دیدنی تهران

برج میلاد

ششمین برج مخابراتی دنیا و بلندترین برج ایران است. این برج در شمال غرب تهران قرار گرفته و ارتفاعی برابر ۴۳۵ متر دارد. این برج از نمادهای پایتخت ایران به حساب می آید. رستوران بر فراز شهر و گنبد شیشه ای طبقه آخر برج میلاد از عوامل مهم در ایجاد رغبت لازم برای بازدید شهر از فراز برج میلاد می باشد. ضمن این که در داخل این برج سایر عوامل تفریحی نیز وجود دارد.

جاهای دیدنی تهران

عمارت مسعودیه

این عمارت در میدان بهارستان قرار داد و مربوط به دوره قاجاریه است. این بنا در ۲۷ دی ماه ۱۳۷۷ جزء آثار ملی به ثبت رسیده است. این باغ به دستور فرزند ناصر الدین شاه یعنی مسعود میرزا ملقب به ظل السلطان بنا شده است. نام مسعودیه نیز از نام مسعود میرزا گرفته شده است. عمارت مسعودیه یادگاری فوق العاده از دوران قاجار و از مکان های دیدنی تهران به حساب می آید.

کاخ مسعودیه

بام تهران

مجموعه تفریحی توچال در ارتفاعات ولنجک در کوهپایه البرز قرار گرفته است. این مجموعه تفریحی برای علاقه مندان به تفریح، ارتفاع و کوهنوردی مکان مناسبی است. از امکانات بام تهران می توان به سینمای ۵ بعدی، باشگاه زیپ لاین، تله سیژ چشمه، سورتمه توچال، اسکی، تیر و کمان و تله کابین توچال اشاره کرد. ضمن اینکه هوای توچال بسیار مطبوع تر و متفاوت تر از هوای داخل شهر است.

توچال

موزه سعدآباد

از دیگر جاهای دیدنی تهران می توان به کاخ سعدآباد اشاره کرد که این کاخ مجموعه ای از موزه بهزاد، موزه هنرهای زیبا، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه هنر و ملل، موزه نظامی، موزه آب، موزه آبکار، کاخ موزه سبز و موزه مردم شناسی را شامل می شود. این کاخ نیز در هوای دره دربند قرار گرفته و در واقع این کاخ و عمارات برای ییلاق شاهان قاجار ساخته شده و دو دوره تاریخی پهلوی اول و دوم را سپری کرده است.

کاخ سعدآباد

پل طبیعت

این پل سه طبقه از مکان های گردشگری تهران و از پهنای بزرگراه مدرس می گذرد و در منطقه عباس آباد قرار دارد. ضمن اینکه بوستان های طالقان را در شرق و آب و آتش را در غرب به هم وصل می سازد. طراح و معمار این پل زیبا، لیلا عراقیان می باشد. در طول این پل مکان های زیادی برای گردشگری و فعالیت های فرهنگی و تفریحی وجود دارد. به عنوان مثال کافی شاپ، کافه گالری و … از جمله فضاهای پل طبیعت می باشند. انحنای پل طبیعت نیز در نوع خود بی نظیر است.

جاهای دیدنی تهران

کاخ گلستان

کاخ گلستان نیز یادگاری از دوران قاجار و از دیگر نقاط جاهای دیدنی تهران به حساب می آید. در این کاخ، معماری ایرانی با معماری غرب ترکیب شده و مجموعه ای از تالار سلام، ایوان تخت مرمر، حوضخانه، کاخ ابیض، تالار الماس، تالار برلیان، حوضخانه عمارت بادگیر، عمارت بادگیر، تالار عاج، خلوت کریمخانی، شمس العماره و تخت مرمر را در بر می گیرد. این مجموعه تاریخی در خیابان ۱۵ خرداد و مرکز تهران واقع شده است. در اطراف این کاخ درشکه و قطارهای تفریحی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

کاخ گلستان

دربند

از مناطق کوهپایه ای خوش آب و هوای البرز است که علاوه بر طبیعت فوق العاده، موقعیت کوهنوردی را فراهم می کند. مسیر کوهنوردی نیز در انتها به پناهگاه شیرپلا و آبشار دو قلو می رسد. در بند رستوران های فوق العاده ای دارد.

دربند

بازار تجریش

بازار سنتی در شهر تهران است که در کنار امام زاده صالح(ع) قرار گرفته و افراد زیادی را برای بازدید جذب می سازد.

بازار تجریش

دریاچه خلیج فارس

از مجموعه تفریحات در شهر تهران، دریاچه چیتگر در غرب تهران است. این دریاچه چشم اندازی عالی برای سرسره پرواز، هرم هیجان، سافاری پارک وحشت و قایق سواری محسوب می شود.

جاهای دیدنی تهران

پارک های تهران

در تهران پارک های تفریحی بسیاری مانند پارک ژوراسیک، پارک پرواز (شمال غرب تهران در سعادت آباد)، پارک جمشیدیه و … وجود دارد.

پارک پرواز تهران

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر یکی از مهمترین خیابان های تهران و همچنین جزو زیباترین خیابان های دنیا محسوب می شود، طول این خیابان حدوداً ۱۸ کیلومتر می باشد، جالب است بدانید که در دوره های مختلف تاریخی، همواره این خیابان در لیست اولین دیدنی های تهران قرار داشته است.

در دوران قاجار، شمال خیابان ولیعصر تفرجگاه خانواده شاهان قاجار بود و از دلایل محبوبیت این مکان برای آنها وجود درخت های چنار کهنسال می باشد که از آغاز پیدایش و ساخت خیابان تا هم اکنون نمای زیبا و شگفت انگیزی به وجود آورده است.

نکته دیگر در رابطه با خیابان ولیعصر اینکه، شمالی ترین نقاط تهران توسط این خیابان به جنوبی ترین نقاط این شهر به هم اتصال پیدا کرده اند، در واقع میدان راه آهن در ابتدای این خیابان واقع شده و میدان تجریش آخرین مقصد آن را شامل می شود. البته از قسمتهای دیدنی این خیابان می توان به وجود کافه های هنری اشاره کرد.

مکان های دیدنی تهران

کلیسای سرکیس مقدس

در هر شهر و کشوری مکان های مذهبی زیادی وجود دارد که جزو مکان های گردشگری آنجا محسوب می شوند و با مشاهده آنها می توان از بافت فرهنگی آن منطقه و آنچه بر آن سرزمین گذشته، آگاهی پیدا کرد.

در کشور ما به دلیل مسلمان بودن اغلب مردم، آشنایی با اقلیت های مذهبی شهر های مختلف جذابت زیادی برای افراد مختلف دارد، حال رفتن به مکان های مذهبی مختلف روش خوبی برای آشنا شدن با این اقلیت ها می باشد.

یکی از مکانهای دیدنی تهران، کلیسای سرکیس مقدس بوده که بزرگترین کلیسای تهران محسوب می شود و سبک معماری آن مشابه قرون وسطی و عصر جدید ارمنستان است، این کلیسا در خیابان کریم خان تهران واقع شده و یک خیر ارمنی آن را با هزینه شخصی اش ساخته است، جالب است بدانید که این ساختمان از زیبایی خیره کننده ای برخوردار است به طوری که حتی تماشای نمای بیرونی آن در غروب آفتاب می تواند بسیار جذاب باشد.

دیدنی های تهران

به غیر از موارد بالا موزه ها و جاهای دیدنی بسیاری در شهر تهران واقع شده است که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو