کاشت تربچه و پرورش آن در منزل

کاشت تربچه و پرورش آن در منزل


منبع: آرگا

120

1400/3/19

14:13


فرد برای کاشت تربچه ابتدا باید گلدان را حدود ۱۵ سانتی متر پر از خاک مناسب رشد بذر تربچه کند، بعد بذر ها را روی خاک بپاشد و با مقداری خاک روی بذرها را بپوشاند. مدت زمان رشد تربچه ها سه الی ۴ هفته است. فاصله بین بذرها باید ۲ تا ۴ سانت و دمای مناسب برای رشد آن ها ۱۳ الی ۱۸ سانتی متر است.

در این مقاله می خواهیم درباره کاشت تربچه و روش پرورش آن اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. به شما دوستان خواننده پیشنهاد می کنم ادامه مطالب را مطالعه کنید، حتما مفید و مورد پسندتان واقع می شود؛ خواهشمندیم با ما همراه باشید.

کاشت تربچه

نحوه کاشت تربچه در گلدان یا باغچه

تربچه یک نوع سبزی خوشرنگ و پرطرفدار با خواص زیاد و حاوی امگا ۳ و ۶، ویتامین‌های A ، C ، K ، منیزیم، روی است. تربچه ضد سرطان است و برای رفع بیماری های کبد و معده استفاده می شود.

تربچه می تواند در منزل کاشته شود. تربچه در مدت زمان کوتاهی رشد می کند. مدت رشد این گیاه خوشرنگ حدود ۱ ماه است. جهت کاشتن سبزی تربچه باید ابتدا گلدان را به انداز ۱۵ سانتی متر از خاک پر کنیم بهترین خاک برای رشد این گیاه ترکیب خاک برگ و ماسه است.

تربچه و نحوه کاشت آن

لازم است قبل از کاشتن، بذرها را شب بخیسانید یا اینکه آن ها را در یک گونی مرطوب بگذارید. بذرها را روی خاک می پاشیم. فاصله میان بذرها ۲ الی ۴ سانتی متر باشد و بعد آن ها را با لایه نازکی از خاک می پوشانیم.

گلدان باید دور از وزش باد باشد. برای رشد بهتر تربچه کمپوست را به خاک اضافه می کنیم. وقتی قطر تربچه ها به ۲/۵ سانتیمتر برسد آن ها را برداشت می کنیم.

نگهداری تربچه

شرایط کاشتن و پرورش تربچه

برای کاشتن تربچه باید شرایط محیطی زیر را فراهم کرد.

  • خاک: مخلوطی از خاکبرگ، خاک باغچه، کوکوپیت و پیت ماس را فراهم کنید.
  • آب: تا وقتی که بذرها سبز نشده اند، بهتر است هر روز ان را بخیسانید. اما بعد از سبز شدن و برگ دادن گباه آن را هر دو هفته آب دهید.
  • نور:گلدان تربچه روزی سه بار باید در معرض نور کامل خورشید قرار گیرد.
  • دما: مناسب ترین دما جهت رشد تربچه ها ۱۳ الی ۱۸ درجه سانتی گراد است.
  • کود: کودی که برای تربچه استفاده می شود، باید دارای مواد آلی غنی باشد.

تربچه تازه

ضمن سپاس از همراهی با این مطلب، برای پرورش دیگر گیاهان، سبزیجات و صیفی جات نظیر کاشت شلغم، کاشت چغندر و … می توانید کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو