طرز تهیه کمپوت گیلاس

طرز تهیه کمپوت گیلاس فواید  نی نی سایت آموزش تصویری خانگی در شیشه با ماندگاری بالا xvc jidi  l  j  dghs

کمپوت گیلاس یکی از انواع کمپوت های خوشمزه بین المللی است که می توانید از آن برای دیزاین انواع دسر هم استفاده کنید. این کمپوت خوشمزه از پر مصرف ترین کمپوت ها در سراسر جهان می باشد و همانطور که ذکر شد، می توانیم از آن برای تزیین انواع کیک، شیرینی و دسر استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کمپوت گیلاس در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم کمپوت گیلاس
گیلاس۱ کیلوگرم
آب۴ لیوان
شکر۱ لیوان

دستور تهیه کمپوت گیلاس

مرحله اول

برای تهیه کمپوت گیلاس کارخانه ای ابتدا گیلاس ها را به خوبی می شوییم، سپس دم های اضافی شان را می گیریم، سپس داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان به طور کامل گرفته شود و هیچ گونه رطوبتی نداشته باشند.

مرحله دوم

در این مرحله آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و صبر می کنیم تا ب جوش بیاید و شکر به طور کامل درون آب حل شود. پس از اینکه آب به دمای جوش رسید، صبر می کنیم یکی دو دقیقه قل بزند سپس زیر قابلمه را خاموش می کنیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را کنار می گذاریم تا شربت به طور کامل خنک شود. در ادامه گیلاس ها را داخل ظروف شیشه ای می ریزیم و کمی فشار می دهیم و شیشه ها را چند بار تکان می دهیم تا فضای خالی در شیشه ها باقی نماند.

مرحله چهارم

در این مرحله شربت را کاملا سرد شده است روی گیلاس ها می ریزیم و درب شیشه ها را محکم می بندیم، به صورتی که هیچگونه هوایی وارد شیشه نشود. در ادامه شیشه ها را داخل یک قابلمه مناسب می چینیم.

مرحله پنجم

قابلمه را پر از آب می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر می کنیم، سپس حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا آب از داغی بیفتد.

مرحله ششم

حالا شیشه ها را از آب خارج می کنیم و به مدت ۱۲ ساعت به صورت برعکس قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان اگر از درب شیشه ای حباب ریز خارج شد آنرا دم دست بگذارید و زودتر از باقی شیشه ها مصرف کنید.

مرحله هفتم

شیشه هایی که حباب نزنند را می توانیم تا چند ماه و حتی یک سال در کابینت نگهداری کنیم. یکی دیگر از نکات مهم در مورد کمپوت گیلاس این است که حتما از شیشه هایی باید استفاده کنیم که دارای درب فلزی هستند.