طرز تهیه سالاد اسفناج و مرغ

طرز تهیه سالاد اسفناج و مرغ , دستور پخت سالاد اسفناج و مرغ گریل شده

بیشتر افرادی که طرفدار سالادهای خوشمزه هستند دوست دارند تا طعم های تازه را امتحان کنند و با آماده کردن یک سالاد ساده و خوشمزه در کوتاه‌ترین زمان ممکن لذت ببرند. اسفناج یکی از مقوی‌ترین سبزیجاتی است که استفاده از آن همیشه در انواع غذاها توصیه می‌شود، اما این سبزی مقوی و خوشمزه می‌تواند به عنوان مهم‌ترین مواد برای یک سالاد ساده، خوشمزه و سرشار از انواع ویتامین‌ها استفاده شود. سالاد‌ها می توانند یه وعده غذایی کامل و در عین حال مفید و خوشمزه باشند فقط کافیست که دانست از چه موادی داخل آنها استفاده شده است تا ارزش غذایی آنها کامل باشد. سالاد اسفناج با مرغ هم جز سالاد‌های فوق العاده خوشمزه و در عین حال مقوی است که برای دورهمی های دوستانه بسیار لذتبخش است. می توان به راحتی با سالاد مرغ و اسفناج از مهمان ها پذیرایی کرد و از مزه آن لذت برد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد اسفناج و مرغ در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
بی بی اسفناج۳۰۰ گرم
پیاز بنفش کوچک۱ عدد
زیتون۱۲ عدد
پنیر بلوچیز۵۰ گرم
کرنبری خشک یا کشمش پلویی۴ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای مزه دار کردن سینه مرغ
سینه مرغ۲ عدد
سیر رنده شده۲ حبه
سس خردل۲ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
پاپریکا۱ قاشق چای خوری
آب لیموی تازه۲ قاشق غذا خوری
سرکه بالزامیک۲ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاهبه میزان لازم
مواد لازم برای سس
سیر رنده شده۱ حبه
سرکه بالزامیک۲ قاشق غذا خوری
آب لیمو۲ قاشق غذا خوری
سس خردل۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۳ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه سالاد اسفناج و مرغ

مرحله اول

برای تهیه سالاد خوشمزه با اسفناج و مرغ در ابتدای کار، هر کدام از سینه های مرغ را از عرض برش می زنیم و ورقه می‌کنیم تا در آخر ۴ برش استیکی از سینه مرغ داشته باشیم. همه مواد مورد نیاز برای مزه دار کردن مرغ را درون یک کاسه مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس برش های سینه مرغ را در این سس می خوابانیم. حداقل یک ساعت در یخچال استراحت می‌دهیم تا طعم دار شود. بیبی اسفناج ها را می شوییم و در آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن برود. مواد سس را مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

یک تابه گریل برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. وقتی که تابه داغ شد، سینه های مزه دار شده را در تابه گریل می کنیم. هر طرف حدود ۳ دقیقه زمان می‌برد تا مغز پخت و گریل شود. این زمان پخت بستگی به ضخامت برش های مرغ دارد.

مرحله چهارم

بعد از این که مرغ ها گریل شد، آن را درون فر قرار می دهیم با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می گذاریم ۵ تا ۶ دقیقه مغز پخت شود. اسفناج ها را درون یک کاسه می ریزیم. سس تهیه شده را به بیبی اسفناج ها اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

سپس در ظرف مناسب سرو می ریزیم. در ادامه پیاز بنفش را شسته و به سلیقه خود به صورت حلقه ای یا خلالی خرد می کنیم و روی اسفناج ها می ریزیم. زیتون و پنیر را روی اسفناج ها می ریزیم و با کرنبری خشک تزیین می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله تکه های مرغ گریل شده را به صورت دلخواه برش می زنیم و روی سالاد می چینیم و در آخر کمی روغن زیتون روی سالاد می ریزیم. برای سالاد می توانیم طبق سلیقه و ذائقه خانواده خود مواد را با مواد دیگری تعویض کنیم.

مرحله هفتم

مثلاً کشمش، بادام پرک، گردو، زیتون سیاه، دانه انار، توت فرنگی، قیسی خرد شده، پنیر بوترکیزه تازه یا پنیر گودای پستو و……..را انتخاب کنیم. برای سس هم می توانیم کمی مایونز اضافه کنیم یا سس خردل یا مایونز را در کل حذف کنیم

مرحله هشتم

برای سالم تر شدن سالاد فقط با آبلیمو، بالزامیک و نمک و فلفل سیاه یک سس ساده درست کنیم و روی سالاد بریزیم. اگر بیبی اسفناج در دسترس نبود می توانیم از برگ های تازه اسفناج به صورت خرد شده استفاده کنیم.