طرز تهیه پودینگ کارامل و سیب

طرز تهیه پودینگ کارامل و سیب  , دستور تهیه پودینگ کارامل و سیب

پودینگ یکی از دسرهای معروف و خوشمزه است که به راحتی قابل تهیه است. این دسر بر پایه شیر است که با کمک نشاسته ذرت و در مواردی، ژلاتین سفت می شود. پودینگ کارامل و سیب یکی از انواع این پودینگ هاست که با اضافه کردن سیب پخته شده و کارامل خانگی به آن، تهیه می شود. این دسر را می توان به صورت تک نفره تهیه کرد و در جشن ها و مهمانی ها تهیه نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ کارامل و سیب در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پودینگ کارامل و سیب
شیر۴ لیوان
نشاسته گل۳ قاشق غذا خوری
آرد۲ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم یا نصف پاکت
شکر۱ لیوان سرخالی
وانیل۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای ملات سیب
سیب۳ عدد
شکر۲ قاشق غذا خوری
گردوی خرد شده۱ پیمانه
دارچین۱ قاشق چای خوری
بیسکوییت پتی بور خرد شده۱ بسته
جو دوسر یا پودر کاکائوبه دلخواه از هر کدام می توان استفاده کرد.
مواد لازم برای کارامل
شکر۱ پیمانه
خامه صبحانه۱۰۰ گرم یا نصف پاکت
کره نرم شده۲۵ گرم

طرز تهیه پودینگ کارامل و سیب

مرحله اول

برای تهیه پودینگ خوشمزه با طعم سیب و کارامل در ابتدای کار، سیب ها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن ها را رنده می کنیم. در ادامه یک تابه برداشته و سیب های رنده شده را به همراه دو قاشق شکر درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا سیب ها پخته و نرم شود. سپس دارچین و گردو را اضافه کرده و پس از کمی هم زدن از روی حرارت بر می داریم. بیسکوییت های خرد شده را به سیب ها اضافه کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله سوم

برای تهیه پودینگ یک قابلمه برداشته و آرد و نشاسته را درون آن می ریزیم و با کمی شیر مخلوط می کنیم تا صاف و یکدست شود. سپس بقیه شیر را به همراه باقی مانده شکر و وانیل اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

سپس مدام هم می زنیم تا غلیظ شود. در ادامه خامه که به دمای محیط رسیده است را به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. از مواد سیب آماده شده، کف ظرف های مورد نظر می ریزیم و روی آن را با پودینگ پر می کنیم.

مرحله پنجم

پودینگ ها را کنار گذاشته تا کاملا به دمای محیط برسد سپس در یخچال می گذاریم. حال به تهی کارامل می پردازیم. برای این کار، شکر را درون یک تابه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر کاملا باز شود و طلایی رنگ شود.

مرحله ششم

در این فاصله با قاشق شکر را هم نمی زنیم و فقط با تابه می چرخانیم تا تمام شکر باز شود. بعد از کاراملی شدن شکر، آن را از روی حرارت برداشته و خامه را که روی بخار کتری، گرم کرده ایم، به آن اضافه می کنیم و سریع هم می زنیم تا گلوله نشود.

مرحله هفتم

در مرحله پایانی کره را اضافه کرده دوباره برای چند دقیقه روی حرارت ملایم می گذاریم و به خوبی هم می زنیم تا کارامل براق و یکدست شود. سپس روی پودینگ ها ریخته با گردو خرد شده، جو دو سر یا پودر کاکائو آن را تزیین می کنیم.