طرز تهیه پودینگ سه رنگ

پودینگ سه رنگ , طرز تهیه پودینگ سه رنگ , دستور پخت پودینگ سه رنگ

پودینگ سه رنگ یکی از انواع دسرهای شیک و مجلسی بین المللی است که یک گزینه بسیار مناسب برای مجالس و مهمانی ها می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ سه رنگ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم پودینگ سه رنگ
شیر۷٫۵ لیوان
پودر شکر۱٫۵ لیوان + ۱ قاشق غذاخوری
آرد سمولینا۱٫۵ لیوان سرخالی
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
رنده پوست لیمو۱ لیمو ترش
وانیل½ قاشق چایخوری
مواد لازم برای لایه نارنجی
آب۵ لیوان
هویج۴ عدد بزرگ
نشاسته۳ قاشق غذاخوری
پودر شکر۱ فنجان

طرز تهیه پودینگ سه رنگ

مرحله اول

برای تهیه پودینگ سه رنگ ابتدا شیر را به همراه یک و نیم لیوان پودر شکر و آرد سمولینا داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا شیر شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

حالا مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه پودینگ غلیظ شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و وانیل را به مایه پودینگ اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود.

مرحله سوم

حالا مایه پودینگ را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس پودر کاکائو را به همراه ۱ قاشق غذاخوری پودر شکر به یک قسمت اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا رنگش کاملا قهوه ای شود.

مرحله چهارم

در این مرحله یک قالب مناسب را با کمی آب خیس می کنیم، سپس مایه کاکائویی را داخل قالب می ریزیم و آنرا صاف می کنیم، سپس به مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا به طور کامل خودش را بگیرد.

مرحله پنجم

در همین حین رنده پوست لیمو را به قسمت باقیمانده پودینگ اضافه کرده و ترکیب می کنیم، سپس روی پودینگ کاکائویی می ریزیم و آنرا به خوبی صاف می کنیم، سپس مجددا درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

مرحله ششم

برای تهیه لایه نارنجی، هویج را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه ۴ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا هویج بپزد. پس از اینکه هویج نرم شد، آنرا آبکشی می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله هویج را میکس می کنیم تا پوره شود، سپس آنرا به همراه پودر شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه نشاسته را در ۱ لیوان آب حل می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا باید مایه پودینگ نارنجی را به صورت مداوم هم بزنیم تا غلیظ شود، سپس آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم. پس از اینکه لایه دوم پودینگ بسته شد، پودینگ نارنجی را روی آن می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا لایه سوم هم ببندد.