مایکروسافت ویندوز ۱۱ را معرفی کرد

منبع: برترین ها

80

1400/4/3

20:12


بالاخره انتظارها به پایان رسید و مایکروسافت در مراسم امروزش از جدیدترین سیستم عاملش یعنی ویندوز ۱۱ رونمایی کرد. ویندوز ۱۱ از ظاهر جدید و مدرنی بهره می‌برد و قابلیت‌های بیشتری هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

وبسایت دیجیاتو: بالاخره انتظارها به پایان رسید و مایکروسافت در مراسم امروزش از جدیدترین سیستم عاملش یعنی ویندوز ۱۱ رونمایی کرد. ویندوز ۱۱ از ظاهر جدید و مدرنی بهره می‌برد و قابلیت‌های بیشتری هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مایکروسافت چندین هفته پیش از برگزاری این مراسم برای رونمایی از سیستم عامل جدیدش خبر داده بود، اما چندین روز پیش بیلد ویندوز ۱۱ فاش شد و با ظاهرش و برخی قابلیت‌هایش آشنا شدیم. حالا ردموندی‌ها بطور کامل از این سیستم عامل رونمایی کرده‌اند.

همانطور که در بیلد افشا شده دیده بودیم، ویندوز ۱۱ از نظر طراحی ظاهری شبیه به نسخه مدرن‌تر ویندوز ۱۰ است و مایکروسافت در طراحی آن از ویندوز ۱۰X الهام گرفته، سیستم عاملی که این کمپانی توسعه‌اش را متوقف کرد.

طراحی و قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱

در ویندوز ۱۱ با المان‌های جدید زیادی روبه‌رو هستیم، از منوی استارت جدید گرفته تا تسکبار با طراحی تازه. در این سیستم عامل جدید، آیکون‌های پیش فرض شامل دکمه استارت و دکمه جستجو در مرکز تسکبار به چشم می‌خورند. البته اگر علاقه‌ای به این سبک طراحی نداشته باشید، می‌توانید آن را مانند ویندوز ۱۰ یا سیستم عامل‌های قدیمی‌تر مایکروسافت به سمت چپ منتقل کنید.

یکی از قابل توجه‌ترین تغییرات ویندوز ۱۱ مربوط به گوشه‌های گرد پنجره‌ها می‌شود. در این سیستم عامل دیگر با گوشه‌های تیز روبه‌رو نیستیم و پنجره‌ها با گوشه‌های گرد، ظاهر مدرن‌تری به خودشان گرفته‌اند و می‌توانند در تجربه کاربری هم تاثیر مثبتی داشته باشند.

 

مایکروسافت با هر نسخه جدید ویندوز به سراغ منوی استارت تازه‌ای می‌رود و چنین اتفاقی در ویندوز ۱۱ هم رخ داده. دیگر در منوی استارت برخلاف گذشته، با کاشی‌های زنده روبه‌رو نیستم و جای خود را به آیکون‌های ساده داده‌اند. دکمه منوی «All apps» در این سیستم عامل، آیکون‌های بیشتری را به نمایش می‌گذارد.

 

همانطور که بالاتر گفتیم، اگر علاقه‌ای به محل جدید قرارگیری منوی استارت و دکمه‌های تسکبار ندارید، می‌توانید مانند ویندوز ۱۰ آن‌ها را به سمت چپ منتقل کنید. در این حالت، طراحی آیکون‌ها هم تغییر می‌کند و شبیه ویندوز ۱۰ می‌شود.

 

برخلاف ویندوز ۱۰ که در تسکبار شاهد قرارگیری نوار جستجو در کنار دکمه منوی استارت هستیم، در سیستم عامل جدید ردموندی‌ها یک آیکون ذره‌بین در تسکبار قرار گرفته که با کلیک روی آن، باکس مخصوص جستجو باز می‌شود و می‌توانید موارد مختلفی را درون آن جستجو کنید.

 

آیکون‌های فولدرها در ویندوز ۱۱ مایکروسافت رنگی‌تر شده‌اند و جذابیت بیشتری نسبت به ویندوز ۱۰ دارند. در این سیستم عامل زمانی که نشانگر ماوس را روی دکمه‌های باز و بسته کردن پنجره‌ها بگیرید، چندین گزینه برای نحوه چینش پنجره‌ها در برابرتان ظاهر می‌شود تا بتوانید راحت‌تر و کارآمدتر پنجره‌ها را در صفحه کنترل کنید.

 

مایکروسافت بخش Ink Workspace را هم بازطراحی کرده و نسبت به گذشته، شخصی‌سازی‌های بیشتری را برایتان ممکن می‌کند و از نرم افزارهای بیشتری پشتیبانی می‌کند. ردموندی‌ها طراحی این بخش را بهبود داده‌اند.

 

مایکروسافت در این سیستم عامل از پنجره پاپ آپ جدیدی برای صدا استفاده کرده و البته به سراغ صدای جدیدی هم برای ویندوز ۱۱ رفته است. ردموندی‌ها همچنین ژست‌های لمسی جدیدی را به این سیستم عامل اضافه کرده‌اند تا در هنگام کار با نمایشگرهای لمسی یا تبلت‌هایی مانند سری سرفیس، راندمان کاربر افزایش یابد. در این سیستم عامل دیگر نیازی نیست به حالت تبلت بروید، ویندوز ۱۱ به شما اجازه می‌دهد راحت‌تر از نمایشگر لمسی استفاده کنید.

 

ویندوز ۱۱ در مقایسه با ویندوز ۱۰ از پیکربندی چندین نمایشگر پشتیبانی بهتری می‌کند و گزینه‌های بیشتری را برای مدیریت آن‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین اپ‌ها به درستی روی مانیتورها به نمایش گذاشته می‌شوند.

یکی دیگر از تغییرات این سیستم عامل جدید مربوط به ویجت‌ها هستند که می‌توانید ویجت‌هایی مانند اخبار و آب و هوا را در محل‌های مختلف نمایشگر قرار دهید. برای ویجت‌ها از هوش مصنوعی استفاده شده است.

مایکروسافت تیمز به طور مستقیم درون ویندوز ۱۱ برای مشتریان عادی و سازمانی ادغام می‌شود. تیمز درون تسکبار قرار گرفته و می‌توانید از آن برای برقراری تماس با خانواده، دوستان و همکاران استفاده کنید. چنین اقدامی متفاوت با رویکرد مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ است که در آن از اسکایپ استفاده کرده بود.

 

مایکروسافت در ویندوز ۱۱ روی عملکرد هم تمرکز زیادی داشته. آپدیت‌های ویندوز ۴۰ درصد حجم کمتری خواهند داشت و در پس زمینه، عملکردش بهینه‌تر خواهد بود. بنابراین آپدیت‌ها زمانی که با دستگاه در حال کار هستید، مزاحم شما نخواهند شد.

,ویندوز ۱۱ در بخش تایپ صوتی عملکردش بهبود پیدا می‌کند و با قلم‌های خاصی، از بازخورد هپتیکی هم پشتیبانی می‌کند.

در این سیستم عامل، ایکس باکس سهم بزرگی دارد و به یکی از بخش‌های بزرگ ویندوز ۱۱ تبدیل شده است. قابلیت HDR‌ خودکار که در ایکس باکس سری ایکس و اس وجود دارد، بخشی از ویندوز ۱۱ خواهد بود. با فعالسازی این قابلیت، داینامیک رنج برای بسیاری از بازی‌های DirectX 11 و DirectX 12 افزایش پیدا می‌کند، البته باید مانیتور هم با HDR سازگار باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو