معرفی گوشی آنر X50 پرو (Honor X50 Pro)

معرفی گوشی آنر X50 پرو (Honor X50 Pro)


منبع: پلازا

2

1402/10/23

17:41


معرفی گوشی آنر X50 پرو (Honor X50 Pro)

آنر X50 پرو محصول قدرتمند و هیجان‌انگیز جدیدی از برند Honor بوده که نسخه ایکس‌پرو آن اخیرا از سوی این سازنده چینی منتشر شده است. برای آشنایی با مشخصات اصلی و نقد و بررسی این محصول ارزشمند با ما همراه باشید.

درسال 2023 شاهد منتشر شدن آنر X50 بودیم که نسخه پرو آن شامل مزایای بیشتری نسبت به نسخه اولیه بوده است. برای آشنایی با بخش‌های تکمیلی گوشی Honor X50 Pro نظیر سخت‌افزار، صفحه نمایش، باتری، قیمت و دوربین ادامه این بررسی پلازا را از دست ندهید که به اطلاعات خوبی اشاره نموده‌ایم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی آنر ایکس ۵۰ پرو

ویژگی‌هاآنر ایکس ۵۰ پرو
نمایشگر6.78 اینچی امولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1220p
پردازندهاسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
سیستم عاملاندروید 14
حافظه/رم12 گیگابایت رم | حافظه 256 گیگابایت
دوربین‌‌ها2 + 108 مگاپیکسل
دوربین سلفی8 مگاپیکسل
باتری5800 میلی‌آمپر با شارژ 35 وات
قیمتحدود 360 یورو

معرفی آنر X50 پرو

لازم به ذکر است بدانید که آنر معرفی گوشی را در 29 دسامبر سال 2023 انجام داده و انتشار آن قرار است درماه اول سال 2024 انجام گیرد که هنوز اطلاعاتی از روزدقیق عرضه گوشی آنر X50 پرو در دسترس نیست. لازم به ذکر است بدانید که گوشی Honor X50 Pro تقریبا درتمامی بخش‌ها میزبان مشخصات خوبی بوده است که این مورد شاید درنگاه اول سبب افزایش قیمت محصول شود ولی باید بدانید که قیمت‌گذاری آن نیز به نسبت دیگر گزینه‌های مشابه در سطح‌و‌اندازه مناسبی قرار داشته است.

شبکه‌ها

مهم‌ترین فاکتوری که دراین بخش می‌توان به آن اشاره داشت پشتیبانی محصول از فناوری 5G بوده است که خوشبختانه این ویژگی در نسخه عادی محصول نیز وجود داشت.

آنر x50 پرو

صفحه نمایش

صفحه نمایش بکارگیری شده دراین محصول قدرتمند ازنوع AMOLED بوده که این بخش میزبان سایز 6.78 اینچی بوده است. نرخ‌نوسازی 120 هرتز محصول سبب شده تا دربخش رنگ‌‍بندی آن شاهد پشتیبانی از 1 بیلیون رنگ باشیم. نسبت صفحه نمایش به بدنه روی 91 درصد قرار گرفته این موضوع بازگو کننده آن بوده که خبری از حاشیه‌های بزرگ نبوده و اکثر بخش جلویی گوشی را صفحه نمایش احاطه نموده است. وضوح پیکسلی 2652 * 1220 پیکسل سبب خواهد شد تابا کیفیت و شفافیت بسیار خوبی سروکار داشته باشید. همچنین بدنیست بدانید که نرخ تراکم پیکسلی صفحه نمایش روی 431 ppi تنظیم شده است.

گیمرها و دوست داران فیلم‌وسریال خوب می‌دانند که این مزایای چه اندازه روی بهبود سطح کاربری آنها تاثیرگذار بوده است. دراین زمینه شاهد کیفیتی پایدار، زیبا، شفاف خواهید بود که درروشنایی روز مشکلی بابت افت روشنایی و یا کدورک در این بخش نخواهید داشت زیرا مدل امولد محصول درهنگامی که بازتاب یا نورمستقیم آفتاب به آن می‌تابد هم کارایی داشته است.

سخت افزار

از مهم‌ترین و حیاطی‌ترین نکاتی که درخصوص سخت افزار این گوشی می‌توان به آن اشاره داشت مدل بکارگیری شده در چیپست محصول بوده است. دراین زمینه شاهد حضور تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 هستیم که نسخه پلاس آن به تنهایی می‌تواند شما را از شر مشکلاتی عدیده‌ای که درهنگام کار با محصولات آنر دارید خلاص کند. درکنار این چیپست یک CPU قدرتمند 8 هسته‌ای درنظر گرفته شده که این قطعه با ترکیب 2 و 6 هسته‌ای خود می‌تواند راندمان بالایی را برایتان تداعی کند. مشخصات این قطعه به صورت Octa-core (1×3.0 GHz Cortex-X2 & 3×2.5 GHz Cortex-A710 & 4×1.80 GHz Cortex-A510) بوده است.

آنر x50 پرو

پردازنده گرافیکی یا همان GPU گوشی Honor X50 Pro ازنوع Adreno 730 بوده که این قطعه گزینه بسیارمناسبی برای اجرای بازی‌های گرافیکی و سنگین روز بوده است. با در اختیار داشتن این قطعه نگرانی مبنی برعدم اجرای بازی یا عدم تماشای فیلم‌ و سریال باکیفیت 4K را نخواهید داشت زیرا ارتباط عالی این قطعه با صفحه نمایش می‌تواند تمام محدودیت‌های پیش‌روی شما را محو کند. لازم به ذکر است بدانید امروزه، تمام بازی‌های جدیدی که از سوی استودیوها ساخته و منتشر می‌شوند با این نسل از پردازنده گرافیکی سازگار بوده‌اند که با خیالی آسوده می‌توانید بازی‌هایی که درسال‌های آینده عرضه می‌شوند را روی این گوشی نصب کنید.

حافظه داخلی و رم محصول با اینکه از ظرفیت‌های خوبی همراه هستند ولی یک ضعف دارند. گوشی Honor X50 Pro فقط‌وفقط دریک مدل با حافظه داخلی 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت عرضه شده است که خبری از کارت حافظه جانبی نیست. این ظرفیت به نسبت دیگر گزینه‌های مشابه درسطح مناسبی قرار داشته که رم قدرتمند آن درتمامی لحظات به کمک تراشه و CPU محصول خواهد رفت تا خریدار از مواجه شدن با مشکلات احتمالی دور بماند.

آنر x50 پرو

سیستم عامل اندروید بکارگیری شده در گوشی Honor X50 Pro، اندروید 14 بوده که بدنیست بدانید با پوسته MagicOS 8.0 برای این گوشی درنظر گرفته شده است.

دوربین‌ها

دوربین بکارگیری شده در گوشی Honor X50 Pro به صورت 2گانه بوده که لنز اصلی آن شامل 108 مگاپیکسل کیفیت بوده که در کنار آن یک دوربین 2 مگاپیکسلی عمق‌دهنده نیز بکارگیری شده است. درهنگام فیلم‌برداری با دوربین این گوشی به کیفیت 4K تا 30 فریم و 1080 هم تا 30 فریم دسترسی خواهید داشت. این بخش از LED و پانورما و HDR پشتیبانی خواهد نمود.

دوربین سلفی محصول میزبان یک تک لنز 8 مگاپیکسلی بوده که برای فیلم‌برداری کیفیت 1080 تا 30 فریم برای آن درنظر گرفته شده است.

آنر x50 پرو

بااینکه سخت‌ افزار و صفحه نمایش محصول در سطح بسیار خوبی قرار گرفته‌اند انتظار کاربران دربخش دوربین‌ها نیز این بود که آنر حداقل از دوربین قوی‌تری برای عمق‌دهنده و سلفی استفاده کند که این چنین نشد. با این اوضاع بازهم دوربین‌های Honor X50 Pro درسطح خوبی قرار دارند که اصلی‌ترین مزیت آن مربوط به دوربین اصلی بوده که میزبان لنز 108 مگاپیکسلی بوده است.

باتری و قیمت

شاید باورش برای شما نیز سخت باشد که باتری بکارگیری شده در گوشی جدید Honor X50 Pro میزبان 5800 میلی‌آمپر ظرفیت بوده است که این نکته می‌تواند برای دوست داران فیلم‌وسریال و گیمرهایی که درسبک بازی‌های آنلاین فعالیت دارند بسیار مفید واقع شود. شارژر این باتری قدرتمند به صورت سیمی 35 وات بوده که یک شارژر 7.5 وات معکوس نیز برای آن درنظر گرفته شده است. درخصوص مدت زمان شارژ اطلاعاتی دردسترس نیست.

قیمت نهایی گوشی Honor X50 Pro باتوجه به مشخصات ارزشمندی که ذکر شد چیزی حدود 360 یورو بوده است که درهنگام خرید می‌توانید به رنگ‌های مشکلی و سبز دسترسی داشته باشید.

سخن پایانی

بررسی مشخصات گوشی آنر X50 پرو (Honor X50 Pro) به پایان رسید و همان‌طور که شاهد بودید دراین زمینه به اطلاعات مهم بسیاری اشاره شد. اگر احساس می‌کنید که درحق این محصول اجهافی صورت گرفته و یا بخش مهمی از آن جامانده است، لطفا دربخش نظرات با ما همراه باشید و گزینه‌هایی که مدنظر دارید را برایمان به اشتراک بگذارید. بی‌تردید نظرات شما روی افزایش سطح کیفی مقاله تاثیرگذار بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو