بهترین هارد اکسترنال با ظرفیت ۱، ۲ و ۴ ترابایت کدامند؟

منبع: پلازا

1

1402/10/11

08:37


بهترین هارد اکسترنال با ظرفیت ۱، ۲ و ۴ ترابایت کدامند؟

در دنیای مدرن امروزی و سریع در پیشرفت تکنولوژی، نیاز به‌ فضای ذخیره‌سازی اطلاعات و بهترین هارد اکسترنال، از هر زمان دیگری بیشتر حس می‌شود. برای افرادی از جمله عکاسان حرفه‌ای، گیمرها و افرادی که به ‌فضای ذخیره‌سازی اطلاعات نیاز دارند، بهترین هارد اکسترنال به‌عنوان یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای ذخیره و مدیریت داده‌ها به‌شمار می‌آید.

در این مقاله، قصد داریم بهترین گزینه‌ها با ظرفیت 1، 2 و 4 ترابایت برای ذخیره فیلم و بازی را بررسی کنیم تا به‌شما برای انتخاب بهترین هارد اکسترنال کمک کنیم. هارد دیسک‌های خارجی (External Hard Drive) یک راه ساده برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی کامپیوتر یا کنسول شما محسوب می‌شود.

یک هارد دیسک خارجی با ظرفیت 1 ترابایت قادر است هزاران عکس، صدها فیلم و بسیاری از فایل‌های دیگر را ذخیره کند. درصورت عدم آگاهی کاهی درمورد مشخصات هاردهای اکسترنال، و همچنین وجود تعداد زیادی از هارد دیسک‌های خارجی در بازار از برندهایی مانند سامسونگ، وسترن دیجیتال، سن‌دیسک و غیره، انتخاب بهترین هارد اکسترنال برای شما ممکن است دشوار باشد. با پلازا همراه باشید تا با گزینه‌های مختلف آشنا شویم.

فهرست مطالب

بهترین هارد اکسترنال با ظرفیت ۱ ترابایت

این روزها و با توجه به‌افزایش قابل توجه حجم فایل‌های برنامه‌ها، بازی‌ها و همچنین فیلم و سریال، خرید یک هارد HDD با ظرفیت کمتر از یک ترابایت نمی‌تواند صرفه اقتصادی خیلی زیادی داشته باشد؛ به همین خاطر هم بهتر است حداقل ظرفیتی که درنظر می‌گیرید، یک ترابایت باشد تا بتوانید حجم زیادی از داده‌ها را در آن نگه داری کنید. در ادامه قصد داریم با چند هارد 1 ترابایتی که می‌توانید مدنظر قرار دهید، آشنا شویم.

۱. هارد دیسک توشیبا Canvio Ready 1TB

Toshiba Canvio Ready 1TB/بهترین هارد اکسترنال

  • رابط: USB 3.0 و USB 2.0
  • وزن: 0.3 کیلوگرم
  • ابعاد: ارتفاع 1.5، عرض 8، طول 11.9 سانتی‌متر

هارد اکسترنال Canvio Ready از تکنولوژی USB 3.2 Gen 1 برای سرعت انتقال داده‌ها تا 5 گیگابیت در ثانیه بهره‌می‌برد و با تکنولوژی plug-and-play، شما قادر به ذخیره سریع و حفاظت از 1 ترابایت اطلاعات روی یک دستگاه جمع و جور و قابل حمل هستید.

Canvio Ready شامل طراحی ramp load است. که از آسیب به دیسک در حال حرکت جلوگیری می‌کند. همچنین وجود یک سنسور شوک، که درصورت تحمل فشار فیزیکی، برق را قطع کرده و اطلاعات را حفاظت می‌کند تا شما مطمئن باشید که فایل‌هایتان ایمن هستند.

۲. هارد دیسک سیگیت Expansion Plus 1TB

Seagate Expansion Plus 1TB/بهترین هارد اکسترنال

  • رابط: USB 3.0
  • وزن: 0.92 کیلوگرم
  • ابعاد: ارتفاع 1.5، عرض 11.8، طول 14.7 سانتی‌متر

هارد اکسترنال Expansion قابل حمل، و به‌راحتی نصب می‌شود. کافیست یک کابل USB را وصل کنید. شما می‌توانید در عرض چند ثانیه بعد از لحظه خروج از جعبه، فایل‌های دیجیتال خود را به این هارد اکسترنال منتقل کنید. این درایو به‌طور خودکار توسط سیستم عامل ویندوز شناخته‌می‌شود و نیازی به نصب نرم‌افزار یا پیکربندی ندارد.

نسخه Expansion Plus شامل نرم‌افزار قابل دانلود Seagate Dashboard است. که به شما امکان پشتیبان‌گیری آسان از عکس‌ها، ویدئوها و فایل‌های موسیقی دیجیتال خود را از طریق پشتیبان‌های فوری یا برنامه‌ریزی شده می‌دهد.

۳. هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال Elements 1TB

Western Digital Elements 1TB/بهترین هارد اکسترنال

  • رابط: USB 3.0-USB 2.0
  • وزن: 0.13 کیلوگرم
  • ابعاد: ارتفاع 1.5، عرض 8.24، طول 11.1 سانتی‌متر

یکی دیگر از بهترین هارد اکسترنال قابل حمل WD Elements با پورت USB 3.0، حداکثر سرعت انتقال داده، اتصال یکانی و ظرفیت 1 ترابایت است. شما قادرید تا فایل‌های خود را با نسخه آزمایشی 30 روزه نرم‌افزار پشتیبان‌گیری خودکار WD SmartWare Pro محافظت کنید. همچنین این دستگاه برای ویندوز 10 و ویندوز 8.1 به صورت NTFS فرمت دهی شده است. برای سیستم‌ عامل Mac OS X نیاز به باز فرمت‌ کردن دارد.

۴. وسترن دیجیتال My Passport 1TB HDD

WD My Passport 1TB HDD/بهترین هارد اکسترنال

  • رابط: USB 3.0-USB 2.0
  • وزن: 122 گرم
  • ابعاد: ارتفاع 1.11، عرض 7.49، طول 10.7 سانتی‌متر

هارد دیسک خارجی My Passport از شرکت وسترن دیجیتال، با طراحی مات و رنگ مشکی، یک ظرفیت بزرگ 1 ترابایت را در یک قالب باریک با ضخامت 0.5 اینچ ارائه می‌دهد. که موجب شده تا در لیست بهترین هارد اکسترنال قرار بگیرد. اندازه آن شبیه یک گوشی هوشمند است. جلد فلزی آن به آن زیبایی و پارامترهای حفاظتی این محصول افزوده است.

اگرچه سرعت این هارد دیسک نسبت به حافظه‌های جامد SSD کمتر است، اما My Passport با سرعت قابل قبولی تا 1050 مگابایت بر ثانیه برای خواندن و نوشتن از طریق رابط USB 3.2 Gen 1 عرضه شده ‌است. وسترن دیجیتال نرم‌افزار مفیدی برای زمانبندی پشتیبان‌ گیری منظم فایلها نیز فراهم کرده است.

۵. هارد دیسک توشیبا Canvio Advance 1TB HDD

Toshiba Canvio Advance 1TB HDD/بهترین هارد اکسترنال

  • رابط: USB 3.0-USB 2.0
  • وزن:
  • ابعاد:

اگر نیاز اصلی شما به دست آوردن حجم زیادی ترابایت با هزینه مقرون به صرفه است، هارد دیسک قابل حمل Canvio Advance از توشیبا گزینه‌ بسیار مناسبی است. مدل 1 ترابایتی این هارد دیسک با قیمتی قابل توجه کمتر از رقبای حافظه‌های جامد SSD عرضه می‌شود. در حالی که همچنان فضای کافی برای اکثر کاربران را فراهم می‌کند.

توشیبا این هارد دیسک 2.5 اینچی را با یک کیس باریک و سبک اما مقاوم ساخته است. Canvio Advance حتی از افتادن تصادفی از ارتفاع‌های تا 1.5 متر محافظت شده است. این محصول از رابط USB 3.2 Gen 1 با سرعت بالا استفاده می‌کند. و نرم‌افزاری برای پشتیبان‌گیری با یک کلیک را نیز داراست.

گرچه سرعت آن همچون یک حافظه‌ی جامد SSD به این سرعت نمی‌رسد، اما Canvio Advance همچنان به سرعت مناسب هارد دیسک تا 145 مگابایت بر ثانیه دست می‌یابد. اگر نیاز اصلی شما به قابلیت اعتماد، هزینه مقرون به صرفه و دسترسی به سرعت مناسب به فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت بالا است، هارد دیسک Canvio Advance با ظرفیت 1 ترابایت عالی عمل می‌کند.

بهترین هارد اکسترنال با ظرفیت ۲ ترابایت

هارد دیسک‌های با ظرفیت 1 ترابایت ممکن است برای کاربران زیادی حجم کافی نداشته باشند. به‌خصوص اگر از کسانی باشید که مدام در حال دانلود فیلم‌ها و سریال‌های مختلف هستید و نمی‌خواهید فیلم‌های قدیمی را هم برای آزاد کردن حافظه، پاک کنید. در این صورت یک هارد 2 ترابایتی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

۱. هارد دیسک سیگیت Expansion Plus 2TB

Seagate Expansion Plus 2TB/بهترین هارد اکسترنال

  • رابط: USB 3.0
  • وزن: 0.95 کیلوگرم
  • ابعاد: ارتفاع 1.5، عرض 11.8، طول 14.7 سانتی‌متر

هارد دیسک قابل حمل Expansion به راحتی نصب و را اندازی می‌شود. کافیست یک کابل USB را وصل کنید. شما می‌توانید در عرض چند ثانیه از لحظه خارج کردن آن از جعبه، فایل‌های دیجیتال خود را به این هارد دیسک خارجی منتقل کنید. در سیستم عامل ویندوز، درایو به صورت خودکار شناخته می‌شود و نیازی به نصب نرم‌افزار یا پیکر بندی ندارید.

نسخه Expansion Plus شامل نرم‌افزار قابل دانلود Seagate Dashboard می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی عکس‌ها، ویدئوها و فایل‌های موسیقی دیجیتال خود را از طریق پشتیبان‌ گیری توصیه شده یا برنامه‌ ریزی‌ شده در کامپیوترتان پشتیبان‌ گیری کنید.

۲. هارد دیسک وسترن دیجیتال Elements 2TB

Western Digital Elements 2TB/بهترین هارد اکسترنال

  • رابط: USB 3.0-USB 2.0
  • وزن: 0.23 کیلوگرم
  • ابعاد: ارتفاع 2.1، عرض 8.4، طول 11.1 سانتی‌متر

بهترین هارد اکسترنال قابل حمل WD Elements با رابط USB 3.0 فضای ذخیره‌سازی قابل اعتماد با ظرفیت بالا را برای استفاده در هر مکان ارائه می‌دهد. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از سال‌هاست که به هارد دیسک‌های WD اعتماد کرده‌اند.

و اولین موضوع مهم این است که اطلاعات خود را به صورت مطمئن ذخیره کنند. می‌توان نتیجه گرفت که این درایو برای مقاومت، تحمل شوک، و اعتبار بلند مدت ساخته شده است.

۳. هارد دیسک توشیبا Canvio Ready 2TB

Toshiba Canvio Ready 2TB/بهترین هارد اکسترنال

  • رابط: USB 2.0 – USB 3.0
  • وزن: 0.15 کیلوگرم
  • ابعاد: ارتفاع 1.4، عرض 7.8، طول 10.9 سانتی‌متر

با استفاده از فناوری ابرسرعت USB 3.2، فایل‌ها را به سرعت انتقال دهید و تا 2 ترابایت اطلاعات را در هارد دیسک خارجی Canvio Basics ذخیره کنید. این دستگاه‌ها برای استفاده با سیستم عامل Microsoft Windows آماده شده‌اند. و نیازی به نصب نرم‌افزار خاصی ندارند.

بنابراین شروع ذخیره کردن تمام فایل‌های محبوبتان به سادگی انجام می‌شود. طراحی خاص با پوشش مات آن به این معناست که همیشه شکیبا و زیبا خواهد بود. علاوه بر این، این هارد دیسک همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با سخت‌افزارهای قدیمی‌تر هم اتصال برقرار کنید.

بهترین هارد اکسترنال با ظرفیت ۴ ترابایت

در صورتی که یک هارد 2 ترابایتی نیز کافی نباشد، باید به‌سراغ ظرفیت‌های بالاتر بروید. یکی از بهترین ظرفیت‌ها که قادر است تعادل قابل قبولی میان قیمت و حجم ایجاد کند، ظرفیت 4 ترابایتی است. با یک هارد 4 ترابایتی می‌توانید حجم قابل توجهی از داده‌ها را در یک هارد قابل حمل کوچک ذخیره کنید. اما کدام هارد 4 ترابایتی انتخاب بهتری است؟

۱. هارد دیسک سیگیت Expansion Plus 4TB

Seagate Expansion Plus 4TB/بهترین هارد اکسترنال

  • رابط: USB 3.0
  • وزن: 1.8 کیلوگرم
  • ابعاد: ارتفاع 1.5، عرض 11.8، طول 17.9 سانتی‌متر

هارد دیسک قابل حمل Expansion به راحتی با وصل کردن یک کابل USB راه‌اندازی می‌شود. شما می‌توانید فایل‌های دیجیتال خود را در عرض چند ثانیه در این هارد دیسک خارجی ذخیره کنید. این هارد اکسترنال به صورت خودکار توسط سیستم عامل ویندوز شناخته می‌شود و نیازی به نصب نرم‌افزار یا پیکربندی ندارد.

نسخه Expansion Plus شامل نرم‌افزار قابل دانلود Seagate Dashboard است که به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی عکس‌ها، ویدئوها و فایل‌های موسیقی دیجیتال خود را از طریق پشتیبان‌گیری تقاضایی یا برنامه‌ریزی‌شده در کامپیوترتان پشتیبان‌گیری کنید.

۲. هارد دیسک سیگیت 4TB Portable Gaming Hard Drive

Seagate 4TB Portable Gaming Hard Drive/بهترین هارد اکسترنال

  • رابط: USB 2.0 و USB 3.0
  • وزن: 0.3 کیلوگرم
  • ابعاد: ارتفاع 12.2، عرض 10.6، طول 4.5 سانتی‌متر

با Game Drive for Xbox، کنترل کاملی بر تجربه بازی‌های خود داشته باشید. این درایو با ظرفیت 4 ترابایت ذخیره‌سازی، با طراحی‌ای باریک و زیبا، متناسب با Xbox Series X، Xbox Series S یا هر نسل از Xbox One است. این محصول یک درایو ذخیره‌سازی ایده‌آل برای افزایش ذخیره‌سازی بازی‌های خود و حمل آن در سفر محسوب می‌شود. به‌علاوه، نوردهی LED سبز Xbox در این هارد، یک تجربه خاص و جذاب را ثبت می‌کند.

۳. هارد دیسک وسترن دیجیتال My Passport 4TB

Western Digital My Passport 4TB/بهترین هارد اکسترنال

  • رابط: USB 2.0 و USB 3.0
  • وزن: 0.21 کیلوگرم
  • ابعاد: ارتفاع 1.92، عرض 7.5، طول 10.72 سانتی‌متر

درایو My Passport یک هارد ذخیره‌سازی قابل اعتماد و قابل حمل است که به شما اعتماد و آزادی می‌دهد تا با اطمینان و آرامش در زندگی دیجیتال پیش بروید. با طراحی جدید و شیکی که در کف دست شما جا می‌شود، فضایی وجود دارد تا عکس‌ها، ویدئوها، موسیقی و اسناد خود را ذخیره، سازماندهی و به اشتراک بگذارید.

درایو My Passport با نرم‌افزار WD Backup و محافظت از رمزعبور، به حفظ امنیت محتوای دیجیتال زندگی شما کمک می‌کند. و به‌عنوان بهترین هارد اکسترنال با ظرفیت 4 ترابایت در جهان شناخته شده است.

حفاظت از رمزعبور و رمزگذاری سخت‌افزاری 256 بیتی AES در درایو My Passport به حفظ امنیت محتوای دیجیتال زندگی شما کمک می‌کند. فقط کافی است حفاظت از رمزعبور را فعال کنید و رمزعبور شخصی‌تان را با استفاده از نرم‌افزار WD Discovery تنظیم کنید.

سوالات متداول

1. بهترین ظرفیت هارد اکسترنال برای ذخیره فیلم و بازی چقدر است؟

ظرفیت به نیاز شما بستگی دارد، اما برای ذخیره فیلم‌ها و بازی‌های حجیم، هارد با ظرفیت حداقل 2 ترابایت تا 4 ترابایت پیشنهاد می‌شود.

2. آیا هارد SSD یا HDD برای ذخیره فیلم و بازی مناسب‌تر است؟

هارد SSD به دلیل سرعت بالا و عدم وجود قطعات مکانیکی مناسب است، اما هزینه بیشتری دارد. هارد HDD ارزان‌تر است اما سرعت آن کمتر است.

نتیجه گیری

با توجه به‌اطلاعات ارائه شده، می‌توان گفت که انتخاب بهترین هارد اکسترنال بستگی به‌نیازها و ترجیحات شخصی دارد. در میان برند‌های مطرح، وسترن دیجیتال، سیلیکون پاور و ای دیتا به‌عنوان برندهای معتبر و با کیفیت شناخته‌شده‌اند. مدل‌های مختلف هارد اکسترنال از این برندها، همچون WD My Passport از وسترن دیجیتال و Armor از سیلیکون پاور، به‌دلیل کیفیت بالای ساخت و امکانات مناسب، جزو گزینه‌های محبوب می‌باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو