پایان تلخ ستاره سریال «فرندز»؛ علت رسمی مرگ متیو پری «اثرات کتامین» اعلام شد

منبع: روزیاتو

3

1402/9/25

12:39


پایان تلخ ستاره سریال «فرندز»؛ علت رسمی مرگ متیو پری «اثرات کتامین» اعلام شد

پایان تلخ ستاره سریال «فرندز»؛ علت رسمی مرگ متیو پری «اثرات کتامین» اعلام شد

حدود دو ماه پس از اینکه جسم بی جان بازیگر محبوب سریال فرندز در جکوزی‌ پیدا شد، در گزارشی علت مرگ متیو پری، کتامین اعلام شد. در گزارش کامل کالبدشکافی ذکر شده است که دستیار متیو در حالی او را در آب دید که برای انجام کارهایی بیرون رفته بود. دستیار، بدن وی را بیرون کشید و سپس اورژانس را خبر کرد. اولین امدادگران، متیو را از آب بیرون کشیدند، اما او در همان‌جا فوت کرد.

علت مرگ متیو پری ستاره سریال «فرندز» به گزارش پزشک قانونی چه بود؟

طبق نوشته پزشک قانونی لس آنجلس، علت مرگ متیو پری، غرق شدگی، بیماری عروق کرونر قلب، کتامین و اثرات بوپرنورفین (یک ماده مخدر و مسکن قوی) بوده است که برای درمان اعتیاد به مواد افیونی مشتقات هروئین و همچنین دردهای حاد و مزمن استفاده می‌شود.

طبق گزارش ها، متیو یک هفته و نیم قبل از مرگش، برای درمان افسردگی و اضطرابش کتامین دریافت کرده بود. با این حال، در گزارش کالبد شکافی آمده است که کتامین موجود در بدنش در زمان مرگ، «نمی‌توانسته از آن درمان تزریقی باشد، چرا که ماندگاری کتامین ۳ تا ۴ ساعت یا کمتر است.»

هیچ مدرکی از الکل یا سایر مواد مخدر مانند کوکائین، مت آمفتامین، هروئین، فنسیکلیدین یا فنتانیل در بدن متیو وجود نداشته است.

گزارشی که علت مرگ متیو پری را توضیح می داد، در روز جمعه پس از هشدار کارشناسان مبنی بر اینکه تکمیل آن ممکن است هفته‌ها طول بکشد، منتشر شد.

سطوح بالایی از کتامین

علت مرگ متیو پری ستاره سریال «فرندز» به گزارش پزشک قانونی چه بود؟

رافی جابوئریان، پزشکی قانونی ارشد، دریافت که «سطوح بالایی از کتامین در نمونه خون بعد از مرگ او یافت شده است.» در گزارش علت مرگ متیو پری آمده است: «اثرات کشنده آن هم برانگیختگی بیش از حد قلبی عروقی و هم کاهش تنفسی است». علاوه بر این، «غرق شدن به دلیل احتمال فرو رفتن در آب هنگامی که وی در اثر مصرف کتامین بیهوش می‌شود و بیماری عروق کرونر قلب به دلیل تشدید اثرات کتامین بر قلب نقش داشته‌اند.»

در حالی که پزشکی قانونی اعلام کرده است که کتامین موجود در بدنش در زمان مرگ نمی‌توانسته از آن درمان تزریقی باشد، اما نتوانسته‌اند دقیقاً روش مصرف آن را در مورد متیو مشخص کنند.

گزارش ها حاکی از آن است که متیو ۱۹ ماه از مصرف مواد پاک بوده، اگرچه برخی از دوستان نزدیک او ادعاهای دیگری داشته‌اند.

پایان تلخ

علت مرگ متیو پری ستاره سریال «فرندز» به گزارش پزشک قانونی چه بود؟

متیو در تاریخ ۲۸ اکتبر در سن ۵۴ سالگی در خانه خود در لس آنجلس درگذشت که برای طرفداران سراسر جهان شوکه کننده بود. دوستان این کمدین بر این نکته پافشاری کرده‌اند که وی در سال‌های پایانی زندگی‌اش پاک و سالم بوده است.

وی به صراحت در مورد مبارزات گذشته‌اش با اعتیاد صحبت کرده و برخی از مشکلات سلامتی خود را در کتاب خاطراتش در سال ۲۰۲۲ با عنوان «کتاب دوستان، عشق و آن چیز وحشتناک بزرگ» شرح داده بود.

علت مرگ متیو پری ستاره سریال «فرندز» به گزارش پزشک قانونی چه بود؟

متیو پس از چندین حمله پزشکی، برای مدت کوتاهی در سال ۲۰۱۸ به دستگاه تنفس مصنوعی متصل بود و به مدت دو هفته در کما به سر برد. او چندین عمل جراحی معده داشته و به مدت ۹ ماه از کیسه کولوستومی (برای دفع مدفوع) استفاده می‌کرده و به ذات الریه و پارگی روده بزرگ، مبتلا شده بود.

پی‌یر جانسون، آرایشگر متیو در مصاحبه ای گفت که متیو حتی سعی کرده بود سیگار کشیدن را که آخرین عادت بد او بود، ترک کند. پیر گفت: «او یک باشگاه ورزشی در خانه‌اش در پالیسیدز داشت و می‌دانستم که دوباره ورزش پیکل‌بال را شروع کرده است. انگشتانش از سیگار کشیدن قهوه‌ای شده بود. او حتی برای ترک سیگار، سراغ هیپنوتیزم رفته بود.»

پی‌یر گفت که هرگز متیو را ندیده که نوشیدنی الکلی بنوشد و باور داشت که وی در سال‌های پایانی زندگی‌اش، پاک و سالم بوده است. او گفت: «داستان زندگی‌اش در حال تغییر زندگی‌ها بود و من بسیار خوشحال بودم که وی از اعتیاد عبور کرده است»

نشانه‌های خطر قبل از مرگش

علت مرگ متیو پری ستاره سریال «فرندز» به گزارش پزشک قانونی چه بود؟

علی‌رغم اینکه بسیاری باور داشتند متیو پاک و سالم است، اما دوست‌دختر سابق و دستیار پیشین او به نام کیتی ادواردز گفته بود که نگران عود کردن اعتیاد احتمالی متیو قبل از مرگش بوده است. او گفت: «برخی چیزها برای من منطقی به نظر نمی‌رسد. من باور ندارم که او فقط در جکوزی‌اش غرق شده باشد، این به نظر درست نمی‌آید. من متیو را می‌شناسم و می‌دانم که او به سادگی غرق نمی‌شد. فکر می‌کنم او ممکن است طی هفته‌های قبل از این اتفاق قرص خورده باشد. گفته شده که هیچ داروی بدون نسخه ای در صحنه پیدا نشده است، که تعجب‌آور نیست، چون او مواد مخدر را در دسترس قرار نمی‌داد. او همه آنها را می‌بلعید تا هیچ مدرکی باقی نماند و سپس وقتی آماده بود دوباره بیرون می‌رفت تا باز هم تهیه کند.»

علت مرگ متیو پری ستاره سریال «فرندز» به گزارش پزشک قانونی چه بود؟

وی در ادامه توضیح داد: «من زمانی که او مواد مصرف می‌کرد اطرافش بودم، اگرچه با او مصرف نمی‌کردم، و وقتی به او می‌گفتم شاید باید کمی موادش را کمتر کند، می‌گفت: نه، من “مت من” (فیلم ابر قهرمانی متیو پری که هرگز ساخته نشد) هستم.»

«فرندز» برای همیشه

علت مرگ متیو پری ستاره سریال «فرندز» به گزارش پزشک قانونی چه بود؟

پس از مرگ دردناک متیو، هم‌بازی‌هایش در مجموعه فرندز، یک دوره سکوت طولانی داشتند و نهایتاً در نوامبر بیانیه‌هایی در رسانه‌های اجتماعی خود منتشر کردند. جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، مت لبلانک، لیسا کودرو و دیوید شویمر هر یک با صداقت سخن گفتند.

لیسا نوشت: «پایلوت را ضبط کردیم، بعدش سریع انتخاب شدیم. بعد… تو پیشنهاد دادی پوکر بازی کنیم و آن‌قدر باعث خوش گذرانی شدی که ما به هم نزدیک شدیم. ازت ممنونم. ازت ممنونم که هر روز، هر روز، آن‌قدر من را می‌خنداندی که ماهیچه‌هایم درد می‌گرفت و اشک می‌ریختم. برای قلب گشوده‌ات در این رابطه شش‌نفره که مصالحه می‌خواست، ازت ممنونم. و برای حرف زدن‌های زیادمان. ازت ممنونم که وقتی حالت خوب نبود، سر کار می‌آمدی و با همان حال بی‌نظیر بودی. از تو برای بهترین ده سالی که یک نفر می‌تواند در زندگی‌اش تجربه کند ممنونم. برای اعتمادی که به من داشتی، ازت ممنونم. برای اینکه از تو درباره عشق و زیبایی یاد گرفتم، ازت ممنونم. برای زمانی که با تو به سر کردم، ازت ممنونم.»

جنیفر ۵۴ ساله، اسکرین‌شاتی از پیامک‌های بین خودش و متیو را به اشتراک گذاشت و در توضیح نوشت: «متی عزیزم، من تو را خیلی دوست دارم و می‌دانم که الان کاملا آرام هستی و دیگر دردی نداری. من هر روز با تو حرف می‌زنم… گاهی انگار صدای تو را می‌شنوم که می‌گویی: آیا می‌توانی دیوانه‌تر از این باشی؟ برادر کوچولو استراحت کن تو همیشه روزم را ساختی.»

کورتنی ۵۹ ساله، کلیپی از پشت صحنه نمایش را به اشتراک گذاشت و در توضیح آن نوشت: «من برای هر لحظه‌ای که با تو داشتم بسیار سپاسگزارم و هر روز دلم برایت تنگ می شود. وقتی با کسی به همان اندازه که من با متیو کار کردم، آنقدر نزدیک هستی، هزاران لحظه وجود دارد که آرزو می‌کنم می‌توانستم آن را به اشتراک بگذارم. در حال حاضر، این یکی از آنهاست. مورد علاقه‌ترین صحنه سریال. بعنوان پیش زمینه باید بگویم که، چندلر و مونیکا قرار بود یک شب در لندن باشند. اما به دلیل واکنش تماشاگران، این شروع داستان عشق آنها شد. در این صحنه، قبل از اینکه شروع به بازی کنیم، او یک خط داستانی خنده‌دار برای من زمزمه کرد که بگویم. او اغلب چنین کارهایی را انجام می‌داد. او شوخ طبع و مهربان بود.»

مت ۵۶ ساله، مجموعه‌ای از عکس‌های خود با متیو در صحنه فیلمبرداری را پست کرد و نوشت: «با قلبی سرشار از اندوه با تو خداحافظی می‌کنم. دورانی که با هم داشتیم به راستی بهترین دوران زندگی من است. روی صحنه رفتن با تو و دوست نامیدن تو افتخاری بود. همیشه وقتی به تو فکر می‌کنم لبخند خواهم زد و هرگز فراموشت نمی‌کنم، هرگز. بال‌هایت را بگشا و پرواز کن برادر، بالأخره آزاد شدی. خیلی دوستت دارم و به گمانم ۲۰ دلاری که بدهکاری را دیگر پس نخواهی داد.»

دیوید ۵۷ ساله، عکس قدیمی خودش و متیو در صحنه فیلمبرداری سریال فرندز را پست کرد و نوشت: «این عکس از یکی از لحظات محبوب من با توست. امروز که به آن نگاه می‌کنم، هم من را می‌خنداند و هم غمگینم می‌کند. تو را آن بالا، جایی، با همین کت و شلوار سفید، دست در جیب تصور می‌کنم که به دور و برت نگاه می‌کنی و می‌گویی: از این بیشتر هم ابر می‌تونست باشه؟»

علت مرگ متیو پری ستاره سریال «فرندز» به گزارش پزشک قانونی چه بود؟

هم‌بازی‌هایش در ۳ نوامبر در مراسمی به افتخار متیو دور هم جمع شدند. آنها در حالی که مراسمی در گورستان باشکوه فارست لان مموریال پارک، محل خاکسپاری برخی از بزرگترین ستاره‌های هالیوود، برگزار می‌شد با چهره‌هایی غمگین دیده شدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو