علائم دلتا کرونا چیست؟

77

1400/4/6

17:49


قدرت سرایت بیشتر این نوع جهش یافته موجب می‌شود تا تعداد بیشتری از افراد، مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شوند.

علائم دلتا کرونا چیست؟

به گزارش بهداشت نیوز، مهدیس برج‌خانی در خصوص تفاوت احتمالی درمان این نوع ویروس جهش یافته با انواع گذشته گفت: تاکنون درمان اختصاصی برای درمان ویروس کرونا یافت نشده و بنابر آخرین یافته‌های علمی و پزشکی برای نوع دلتا نیز درمان خاصی وجود نداشته و تفاوتی با نوع دیگر ویروس ندارد و همان دارو‌هایی که برای انواع ویروس کرونا وجود دارد برای درمان نوع دلتا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی در خصوص علائم بیماری نوع دلتا نیز گفت: طبق گزارشاتی که از این نوع بیماری دریافت شده علائم این بیماری نسبت به گذشته کمی شدیدتر است و هنوز گزارشات کافی مبنی بر شدیدتر بودن علائم وجود ندارد. برای شدیدتر بودن علائم احتیاج به مطالعات بیشتری از سوی پزشکان و محققان است و می‌توان ادعا کرد که نوع دلتا هنوز اثبات شده نیست.
 
واکسن بر نوع دلتا اثر می‌کند؟
وی در خصوص تاثیر یا عدم تاثیر واکسن بر نوع دلتای کرونا ویروس نیز گفت: واکسن بر تمامی جهش‌های ویروس کرونا تاثیر دارد و تاکنون اطلاعاتی در خصوص تاثیر نداشتن واکسن بر نوع دلتا بدست نیامده است. در مجموع ثابت شده است که واکسن بر روی انواع جهش‌ها حتی نوع دلتا موثر است چرا که قطعه‌ای که برای واکسن انتخاب می‌شود معمولا اپیتوپ‌های زیادی را در بر می‌گیرد و صرفا یک نوع آنتی بادی تولید نمی‌شود.
 
او ادامه داد: اپیتوپ‌ها در واقع مولکول‌هایی هستند که سیستم ایمنی بدن را برای پاسخ دادن تحریک می‌کنند و در یک واکسن انواع اپیتوپ‌ها استفاده شده و بدیهی است که بر روی نوع دلتا نیز اثربخش است، گرچه این احتمال وجود خواهد داشت که در نوع واکسنی که تزریق می‌شود، میزان اثربخشی متفاوت باشد، اما در مجموع، واکسن بر روی انواع ویروس جهش یافته اثرگذار است چرا که تزریق واکسن عامل مهمی در کاهش مرگ‌ومیر‌های ناشی از ابتلا به ویروس کروناست.
 
این کارشناس ارشد بیوتکنولوژی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در خصوص پیش بینی رفتار بعدی کروناویروس نیز گفت: بواسطه علم بیوانفورماتیک می‌توان جهش‌های ویروس را پیش بینی کرد و خیلی از شرکت‌های تولیدی واکسن همواره به فکر آپدیت کردن واکسن هستند و این آمادگی را دارند چنانچه جهشی اتفاق افتاد که نتوان آن را کنترل کرد سریعا واکسن را متناسب با نوع جهش آپدیت کنند و تاکنون اکثر واکسن‌ها بر روی انواع جهش‌ها اثربخش بوده اند.
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو