التیام ساده دردها و دفع سنگ کلیه با این برگ

129

1400/4/6

22:57


دم کرده برگ بو خاصیت ضد تشنج دارد و برای تسکین درد‌های عصبی و عضلانی مؤثر است همچنین دم کرده میوه آن برای دفع سنگ کلیه اثربخش است.

التیام ساده دردها و دفع سنگ کلیه با این برگ

به گزارش بهداشت نیوز، آقای مهندس حسین راغ آرا مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی  گفت: برگ بو با نام‌های دیگر درخت غار، باهشتان، مازریون، دفنه و حب الغار گیاهی است که خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارد و برگ و میوه آن مورد استفاده دارویی قرار می‌گیرد.
 
مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این که برگ بو در هضم غذا مؤثر است و در موارد سرفه شدید دم کرده آن اثربخش است، افزود: از برگ آن به عنوان چاشنی و معطر کننده فرآورده‌های غذایی استفاده می‌شود، دم کرده برگ آن خاصیت ضد تشنج دارد و برای تسکین درد‌های عصبی و عضلانی مؤثر است همچنین دم کرده میوه آن برای دفع سنگ کلیه اثربخش است.
 
آقای مهندس راغ آرا ادامه داد: به دلیل وجود ویتامین A در پیشگیری از سرطان ریه و دهان اثربخش است و سوخت وساز بدن را تنظیم کرده و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد.
مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این که ادویه‌ای خوشبو حاوی املاح مس، پتاسیم، کلسیم، آهن، روی و منیزیم است و در بیماران دیابتی کاربرد دارد، بیان کرد: مصرف آن به سلامت و بهبود عملکرد معده کمک می‌نماید، به دلیل وجود اسیدفولیک از بروز نقص در جنین جلوگیری می‌کند، به دلیل وجود آهن در خون سازی بدن نقش دارد و برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید است.
 
روزانه ۳ نوبت و هر نوبت ۲ گرم به صورت دم کرده استفاده می‌شود.
زنان باردار نباید مصرف کنند. مصرف بیش از حد مجاز (چند برگ) منع شده است.
 
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو