در چه صورتی شرایط حاد شیوع کرونا کنترل می شود

61

1400/4/14

14:36


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: با واکسیناسیون آمار فوتی و بستری ناشی از کرونا کاهش می‌یابد، انتظار می‌رود با اجرای این برنامه ۱۱ درصد مردم استان واکسینه و تا پایان سال جاری این میزان به ۹۰ درصد افزایش یابد.

در چه صورتی  شرایط حاد شیوع کرونا کنترل می شود

به گزارش بهداشت نیوز، محمدتقی ایرانی در نشست ستاد کرونا استان بوشهر اظهار داشت: امروز کشور به ویژه استان‌های جنوب شرقی و جنوب شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر درگیر موج پنجم کرونا و در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی بابیان اینکه امکانات، تجهیزات بهداشتی و درمانی و توان کادر بهداشت و درمان محدود است تأکید کرد: در این شرایط بدون همکاری و پشتیبانی مردم امکان کنترل شرایط حاد شیوع ویروس کرونا وجود ندارد.

ایرانی درباره واکسیناسیون کرونا در استان بوشهر گفت: با همه محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی اما امروز گام‌های خوبی به ویژه در بخش تولید و تزریق واکسن در کشور برداشته‌شده و می‌طلبد مردم در زمینه دریافت واکسن همکاری لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: با وجود ضرورت و اهمیت امر واکسیناسیون در این شرایط اما مردم برخی از شهرستان‌های استان بوشهر از جمله عسلویه و کنگان استقبال چندانی از این اقدام و شرایط فراهم‌شده نمی‌کنند که می‌طلبد با توجیه مردم کار واکسیناسیون در این مناطق نیز انجام شود چون موجب تأمین سلامتی خود و جامعه می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: امروز که زمینه واردات واکسن فراهم و از طرفی باهمت فرزندان این کشور دارای برند واکسن برکت شده‌ایم نباید واکنش منفی که درشان ما نیست از سوی برخی قومیت‌ها و گروه‌ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص استان بوشهر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وعده تأمین ۶۰ هزار دوز واکسن را به استان بوشهر داده بود که تاکنون ۳۰ هزار دوز آن وارد و با تزریق این شمار ۳۰ هزار دوز دیگر نیز در اختیار استان قرار می‌گیرد.

ایرانی گفت: با واکسیناسیون آمار فوتی و بستری ناشی از کرونا کاهش می‌یابد، انتظار می‌رود با اجرای این برنامه ۱۱ درصد مردم استان واکسینه و تا پایان سال جاری این میزان به ۹۰ درصد افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر تصریح کرد: همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در زمینه فراهم کردن زیرساخت لازم برای واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

ایرانی تأکید کرد: متوجه هستیم محدودیت‌های کرونایی مردم را به زحمت انداخته اما در این شرایط هیچ‌چیزی مهم‌تر از سلامت آنان نیست و برای تأمین سلامت مردم مجبور به اعمال محدودیت‌های ناشی از کرونا هستیم.

وی بیان کرد: کسانی که شایعه می‌کنند انتخابات و کنکور موجب شیوع کرونا در جامعه شده‌اند، بدانند این دو اقدام مهم و سرنوشت‌ساز با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و نقشی در ایجاد موج پنجم کرونا ندارند.

ایرانی افزود: انتخابات و کنکور در این استان مانند مابقی مناطق کشور با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و مبتلا نشدن هیچ‌یک از عوامل اجرایی برگزاری انتخابات گواهی بر این مدعا است.

وی بیان کرد: اجازه برگزاری هیچ مراسم و تجمع رسمی انتخاباتی در زمان تبلیغات انتخاباتی در استان بوشهر داده شد، هرچند ممکن است برخی از ستادهای تبلیغاتی شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت غیرقانونی تجمعی برگزار کردند که امروز باید این افراد پاسخگوی اقدام خود باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اضافه کرد: کسانی که شایعه می‌کنند انتخابات و کنکور باعث شیوع ویروس کرونا شده ادعایی بی‌اساس است چون کنکور و انتخابات سالم، قانونمند و با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو