گسترده‌ترین برنامه مرور سینمای آسیا برای کیارستمی برگزار می‌شود | نمایش ۳۴ فیلم سینماگر فقید ایرانی در سنگاپور

68

1400/4/15

11:19


جامع‌ترین برنامه مرور پنج دهه کارنامه زنده‌یاد عباس کیارستمی با نمایش ۳۴ فیلم کوتاه و بلند سینماگر نامدار ایران در آرشیو فیلم آسیا در سنگاپور برگزار می‌شود.

گسترده‌ترین برنامه مرور سینمای آسیا برای کیارستمی برگزار می‌شود | نمایش ۳۴ فیلم سینماگر فقید ایرانی در سنگاپور

گروه سینمایی هنرآنلاین: پس از اجرای موفقیت‌آمیز برنامه مرور آثار وونگ کار-وای و همزمان با پنجمین سالگرد درگذشت مرحوم عباس کیارستمی، آرشیو فیلم آسیا اجرای برنامه مرور کارنامه فیلمساز و هنرمند سرشناس ایران و جهان را در دستور کار قرار داده است. بلیت‌فروشی این برنامه گسترده از امروز آغاز می‌شود و بیش از ۳۰ فیلم از کارنامه درخشان کیارستمی در سالن اولدهم سنگاپور برای سینمادوستان و علاقه‌مندان آثار این سینماگر فقید روی پرده می‌رود.

برنامه مرور کارنامه و آثار عباس کیارستمی که نخستین نمونه در آسیاست، از ۱۰ جولای آغاز می‌شود و تا ۲۷ اوت ادامه می‌یابد. از جمله مهم‌ترین فیلم‌های این برنامه می‌توان به نسخه‌های بهسازی‌شده آثار تحسین‌شده چون «طعم گیلاس» و «کلوزآپ» و چند فیلم کوتاه نادیده و کمتردیده‌شده اشاره کرد. از مجموع ۳۴ فیلم حاضر در این برنامه، مسئولان آرشیو فیلم آسیا نسخه‌های موجود ۲۷ فیلم کیارستمی را بهسازی و بازسازی کرده‌اند و برای سینمادوستان در اولدهم تیه‌تر به نمایش می‌گذارند.

Abbas Kiarostami

«سه‌گانه کوکر» شامل فیلم‌های «خانه دوست کجاست»، «زندگی و دیگر هیچ» و «زیر درختان زیتون»، «طعم گیلاس»، «کلوزآپ»، «نان و کوچه»، «رنگ‌ها»، «مسافر»، «گزارش»، «ده»، «شیرین»، «پنج»، «رونوشت برابر اصل»، «مثل یک عاشق»، «۲۴ فریم»، «دندان‌درد»، «بزرگداشت معلم‌ها»، «مشق شب»، «دو راه حل برای یک مساله»، «قضیه شکل اول، شکل دوم» و... از جمله فیلم‌هایی هستند که در برنامه مرور آثار کیارستمی به نمایش درمی‌آیند.

در سایت آرشیو فیلم آسیا درباره زنده‌یاد کیارستمی چنین آمده است: «نمایش ۳۴ فیلم از سینماگر نامدار ایرانی دعوتی است به دنیای اندیشمندانه میان خیال و واقعیت که دوستی غیر تحمیلی و صدای شاعرانه یک هنرمند بسیار تاثیرگذار آن را نشانه‌گذاری کرده است. سینمای کیارستمی که نگاهی بسیار فلسفی به موضوع‌های ساده دارد، به مخاطب اجازه و امکان می‌دهد فیلم‌های او را با یک دریافت تازه وارد دنیای خود کند.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو