نکات خرید گلیم فرش ماشینی کاشان

منبع: دلگرم

64

1400/4/15

12:10


نکات خرید گلیم فرش ماشینی کاشان

در واقع می‌خواهیم با بررسی ویژگی‌های یک گلیم فرش خوب، به نکات اصلی خرید گلیم فرش پی ببریم. اگر این نکات را بیاموزیم، قطعاً می‌توانیم نمونه‌های باکیفیت و زیبایی را برای محیط‌های خود انتخاب کنیم که علاوه‌بر زیبایی از کیفیت بالایی هم برخوردار باشند. با توجه به این که بهترین گلیم فرش‌های کشور را می‌توان گلیم فرش کاشان در نظر گرفت، پس در بیان ویژگی‌ها به بررسی انواع گلیم فرش‌های کاشان می‌پردازیم. اگر شما نیز به دنبال یک دکوراسیون مدرن، سبک، زیبا و بادوام برای خانه و محیط موردنظر خود هستید، با ما همراه باشید.

گلیم فرش چه تفاوتی با فرش دارد؟

شاید برای بیشتر افراد تفاوت فرش و گلیم فرش جای سؤال داشته باشد؛ به همین خاطر می‌خواهیم در ابتدا به بارزترین تفاوت‌های بین فرش و گلیم فرش بپردازیم. آن‌گاه با پی بردن به این تفاوت‌ها نیز می‌توانیم به برخی از ویژگی‌ها و نکات خرید گلیم فرش نیز دست پیدا کنیم. تفاوت‌های این دو به قرار زیر هستند:

  • گلیم‌فرش سبک‌تر از فرش

اولین تفاوت بین گلیم‌فرش و فرش در وزن آن‌ها است. گلیم فرش اگرچه از نظر ظاهر از تنوع بالایی برخودار است، اما به اندازه فرش سنگین نیست و با راحتی بیشتری می‌توان آن را جابه‌جا کرد.

نکات خرید گلیم فرش ماشینی کاشان

  • گلیم‌فرش ارزانتر از فرش

دیگر تفاوت بارز بین گلیم‌فرش و فرش در قیمت آن‌هاست. با توجه به این که قیمت فرش‌ها نسبتاً بالا است، هرکسی توان خرید فرش را ندارد؛ این در حالی است که گلیم‌‌فرش می‌تواند زیبایی مدرنی به خانه‌ها ببخشد و از قیمت بسیار مناسب‌تری هم به نسبت فرش برخوردار است و همه می‌توانند برای خرید آن اقدام کنند.

  • گلیم‌فرش کم خاب‌تر از فرش

اگرچه گلیم‌فرش نیز مانند فرش دارای خاب است و همین موضوع بر زیبایی و نرمی آن افزوده است؛ اما خاب گلیم‌فرش به نسبت فرش کمتر است و به همین خاطر ساختار منسجم‌تر و جمع‌وجورتری به نسبت فرش دارد.

بین فرش و گلیم‌فرش تفاوت‌های دیگری نیز وجود دارد، اما سه مورد عنوان شده از مهم‌ترین این تفاوت‌ها بودند. انواع گلیم فرش کاشان با توجه به مطالب فوق از قیمت مناسب، وزن معقول و خاب متناسبی برخوردارند و با اطمینان می‌توان روی کیفیت آن‌ها حساب کرد.

نکات خرید گلیم فرش ماشینی کاشان

برای خرید گلیم فرش ماشینی کاشان کلیک کنید

ویژگی‌ها و مشخصات گلیم فرش‌ها

در بیان تفاوت‌های بین فرش و گلیم‌فرش به برخی از ویژگی‌های گلیم‌فرش‌ها مانند سبک بودن، کم خاب بودن و قیمت مناسب بودن پرداختیم. اما قطعاً یک گلیم‌فرش باکیفیت و مرغوب باید ویژگی‌های قابل توجه دیگری هم داشته باشد. در بررسی انواع گلیم فرش کاشان که جزء گلیم‌‌‌فرش‌های محبوب کشور هستند، می‌توان به‌صورت زیر به بیان ویژگی‌های این نوع از گلیم‌فرش پرداخت:

  • گلیم‌فرش‌ها پرز ندارند.
  • گلیم فرش‌های ماشینی باکیفیت از خاصیت ضد حساسیت برخوردارند.
  • اگرچه گلیم‌فرش‌ها معمولاً به نسبت فرش کمتر نرم هستند، اما به شیوه‌ای تولید می‌شوند که هنگام نشستن شما را اذیت نکنند.
  • گلیم‌فرش‌های مرغوب به راحتی قابل شست‌وشو هستند، بدون این که رنگ یا بافت آن‌ها در اثر شست‌شو دچار تغییر شود.
  • گلیم‌فرش‌ها برعکس فرش‌ها در ابعاد متنوع‌تر و حتی بزرگ‌تر (تا 6 متر) تولید و عرضه می‌شوند.
  • گلیم‌فرش‌ها هم طرح‌های سنتی و اصیل دارند و هم در انواع طرح‌های فانتزی و مدرن نیز تولید می‌شوند.
  • انواع گلیم فرش کاشان به دلیل طرح‌های سنتی مشهور و بافت ممتاز در سطح کشور محبوبیت بیشتری دارند و نخ بکار رفته برای تولید آن‌ها از مرغوبیت‌ترین نوع الیاف است.

بنا به دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌های فوق در مورد انواع گلیم فرش کاشان، با خیال راحت می‌توان روی ویژگی‌های برتر این گلیم فرش‌ها حساب کرد.

5 نکته تکمیلی برای خرید گلیم فروش باکیفیت

تا به این جا به مهم‌ترین نکات و ویژگی‌های گلیم‌‌فرش‌ها اشاره کردیم. اما قطعاً همگی ما به دنبال اطلاعات تکمیلی‌تری هستیم تا در هنگام خرید بهتر بتوانیم گلیم‌فرش‌های باکیفیت را از گلیم‌فرش‌های نامرغوب تشخیص دهیم. بنابراین ضمن بیان تفاوت‌های گلیم‌فرش و فرش و همچنین علاوه‌بر بررسی ویژگی‌های گلیم‌ فرش کاشان، حالا به 5 نکته تکمیلی اشاره خواهیم کرد که در هنگام خرید گلیم‌فرش راهنمای شما برای انتخاب بهترین مورد خواهند بود:

  • پشت یک گلیم فرش باکیفیت نباید دارای گره بزرگ، زدگی یا پارگی باشد. در هنگام خرید حتماً به پشت گلیم‌فرش دقت کافی داشته باشید.
  • هرچقدر اندازه گره‌های گلیم فرش کوچک‌تر و بیشتر باشد، کیفیت بافت آن گلیم فرش بالاتر است.
  • در هنگام خرید گلیم فرش ماشینی به وزن آن نیز دقت کنید؛ با توجه به این که یکی از ویژگی‌های بارز گلیم‌فرش‌ها سبک بودن آن‌هاست، پس اگر گلیم فرش وزن زیادی داشت و وزن آن با وزن فرش برابری می‌کرد، از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست.
  • در هنگام خرید گلیم‌فرش در مورد جنس آن سؤال بپرسید، چراکه گلیم فرش‌ها مرغوب از الیاف بی‌سی‌اِف (BCF) تولید می‌‌شوند که بسیار نرم است و خاصیت ضد حساسیت دارد. همچنین این الیاف در برابر رطوبت هم مقاوم هستند.
  • امکان سِت بودن گلیم‌فرش با سایر وسایل و دکوراسیون کلی منزل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین خاطر ترجیح دادیم تا این مورد را نیز در نکات خرید گلیم فرش ماشینی مطرح کنیم. یکی از مهم‌ترین اهداف از خرید گلیم‌فرش، زیبایی بخشیدن به منزل است. پس حتماً در هنگام خرید آن، ضمن توجه به سایر ویژگی‌ها، به رنگ و طرح آن نیز توجه کنید تا بعدها مجبور نشوید گلیم‌فرش باکیفیت خود را صرفاً بخاطر طرح نامناسب تعویض کنید.

اگر برای خرید گلیم‌‌فرش، برند گلیم فرش کاشان را انتخاب نمایید، همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، تمام موارد عنوان شده در تولیدات این برند لحاظ شده‌اند. البته به غیر از گلیم‌فرش، دیگر محصولات کاشان نیز از مرغوبیت و تنوع بالایی برخوردارند که از جمله آن‌ها می‌توان به فرش سجاده ای کاشان اشاره کرد.

برای مشاهده قیمت فرش سجاده ای کلیک کنید


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو