ماجرای کاروانسرای دودهک دلیجان چه بود؟

منبع: برترین ها

65

1400/4/16

00:39


دادستان عمومی و انقلاب دلیجان گفت: برخورد قاطعانه قانونی و قضایی در انتظار هنجارشکنان، واقعه کاروانسرای دودهک این شهرستان است.

ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب دلیجان گفت: برخورد قاطعانه قانونی و قضایی در انتظار هنجارشکنان، واقعه کاروانسرای دودهک این شهرستان است.

" عباس آیینه دار" شامگاه سه شنبه در خصوص هنجار شکنی یک‌گروه گردشگر داخلی در کاروانسرای دودهک دلیجان در گفت وگو با ایرنا افزود: پرونده این واقعه نامطلوب در کوتاه ترین زمان بررسی و متهمان محاکمه می‌شوند.
وی بیان کرد: پس از اطلاع از وقوع این هنجارشکنی توسط گروه کوهنوردی که به شکل تور یک روزه در کاروانسرای دودهک حضور پیدا کردند، رسیدگی فوری دستور کار قرار گرفت.

دادستان دلیجان توضیح داد: شورای تامین شهرستان برگزار شد و روز گذشته به مسئول کاروانسرا برای جمع آوری مواد فاسدشدنی، غذایی و تخلیه این مکان تاریخی تذکر داده شد.

آیینه دار گفت: صبح امروز کاروانسرای دودهک مهر و موم شد تا پس از انجام بررسی‌های لازم درباره صلاحیت و ادامه کار مسئول کاروانسرا تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: مسئول این کاروانسرا نیز بازداشت شد و دادگاه وی فردا چهارشنبه شانزدهم تیرماه برگزار می‌شود.
دادستان دلیجان افزود: مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان نیز به دلیل عدم نظارت کافی از سمت خود عزل شد.

آیینه دار گفت: مجوز تور گردشگری نیز به دلیل قصوری که داشته با شکایت سازمان میراث فرهنگی در تهران لغو شد.

وی با اشاره به بازنشر فیلم هنجارشکنی کاروانسرای دودهک در شبکه‌های معاند، بیان کرد: بروز این واقعه ناشایست در شهرستان شهید پرور دلیجان با اعتراض خانواده معظم شهدا و مردم متدین دلیجان مواجه شد.

رفتار خارج از شئون عده‌ای گردشگر داخلی در کاروانسرای تاریخی دودهک دلیجان سبب اقدام قضایی و بازداشت مسئول کاروانسرا و مهر و موم این اثر تاریخی شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو