طرز تهیه مینی کرپ فرانسوی غذای فست فودی ساده و بی نظیر

منبع: آرگا

90

1400/4/21

08:10


یکی از خوش طعم ترین و خوش مزه ترین غذاهای فست فودی فرانسوی کرپ است. طرز تهیه مینی کرپ را یاد بگیرید و آن را برای صبحانه و میان وعده تهیه و نوش جان نمایید.

کرپ به نوعی نان گفته می شود که می توان آن ها را جزء پنکیک های ساده و بسیار خوشمزه دانست. قطر این نان بسیار نازک است. اصالت کرپ متعلق به کشور فرانسه می باشد. کرپ را می توان هم به عنوان صبحانه یا عصرانه و یا از جمله غذاهای فست فودی لذیذ تهیه کرد. مواد مختلف غذایی مثل پنیر، گوشت، سبزی و یا مربا را می توان داخل این نان ها گذاشت و آن ها را میل کرد. در ادامه مطلب با طرز تهیه مینی کرپ همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه مینی کرپ

مواد لازم:

  • شکر: ۲ قاشق غذا خوری
  • شیر: یک لیوان و نصفی
  • روغن مایع: ۲ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • آرد سفید: ۱ لیوان
  • وانیل: ۱/۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مینی کرپ فرانسوی خوشمزه

در ابتدا برای تهیه مینی کرپ ظرف مناسبی را تهیه کنید سپس تخم مرغ ها را درون آن بشکنید. شکر و وانیل را داخل تخم مرغ ها بریزد. و این ترکیب را به خوبی هم بزنید. زمانی که مواد شما کف کرد و کرم رنگ شد روغن مایع را به آن ها اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود.

در این مرحله شیر را به مواد آماده شده در مرحله قبل اضافه کنید و به خوبی آن ها را باهم مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس آرد را الک کرده و طی چند مرحله به مواد خود اضافه کنید و تا زمانی که با هم به خوبی مخلوط شوند آن را هم بزنید. دقت داشته باشید که هیچ گلوله آردی در مواد شما نماند و به خوبی باز شده باشد.

پس از هم زدن مواد مایه کرپ شما باید حالت رقیق داشته باشد اگر اینگونه نبود به دلیل جنس آرد آن است. برای رقیق شدن می توانید یک قاشق شیر به آن اضافه کنید تا از حالت غلیظ خود دربیاید.

طرز تهیه مینی کرپ خوشمزه

سپس تابه ای مناسب را بردارید. توجه کنید که تابه شما نچسب و ضخیم باشد تا حرارت را به طور یکسان پخش کند. کمی روغن بردارید و با کمک یک قلم مو داخل تابه را روغن بریزد و آن را کاملا چرب کنید. سپس تابه را روی شعله متوسط قرار دهید. از مایه کرپ آماده شده مقداری داخل تابه ریخته و برای اینکه کل مواد در آن پخش شود تابه را بچرخانید.

دقت داشته باشید که لایه کرپ شما نباید خیلی ضخامت داشته باشد. هنگامی که کرپ شما تغییر رنگ داد و کنار های آن طلایی رنگ شد و هم چنین سطح آن رو به ماتی رفت وقت آن است که کرپ را برگردانید و طرف دیگر آن را سرخ کنید

بقیه مواد را هم به همین شیوه بپزید. برای سرخ کردن بقیه کرپ دها دیگر روغن نریزید همان روغن اولیه کفایت می کند.

دستور پخت مینی کرپ

کرپ های شما آماده است. آن ها را داخل ظرفی قرار دهید و به سلیقه خود تزئین کنید و نوش جان بفرمایید. برای پخت دیگر فست فودها نظیر کورن داگ و رست چیکن از این مطالب بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو