اولین واکنش‌ ها به فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی

94

1400/4/22

20:30


اولین واکنش‌ها به فیلم «قهرمان» (A Hero) جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن 2021

اولین واکنش‌ ها به فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی

۳۱ دقیقه پیش
اولین واکنش‌ها به فیلم «قهرمان» (A Hero) جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن 2021

اولین واکنش‌ ها به فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی

ترجمه اختصاصی سلام سینما- «همه می‌دانند» آخرین فیلم «اصغر فرهادی» بود که هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن اکران شد و داستان آن در اسپانیا می‌گذشت. با «قهرمان» حالا «فرهادی» بازگشتی باشکوه به ایران داشته است. پس از فیلم‌های «گذشته» که برای «برنیس بژو» جایزه بهترین بازیگر زن را به همراه داشت، «فروشنده» که جایزه‌های بهترین فیلمنامه و بازیگر مرد زا به خود اختصاص داد و «همه می‌دانند» با هنرنمایی «پنه لوپه کروز» و «خاویر باردم»، حالا «قهرمان» چهارمین فیلم «اصغر فرهادی» است که در جشنواره کن نمایش داده می‌شود. «فرهادی» باری دیگر به سراغ سبک مورد علاقه‌اش یعنی درام‌ هیجان‌انگیز روانشناختی رفته است.

قهرمان اصغر فرهادی-1

 

«اصفر فرهادی» در فیلم‌های قبلی خودش سه نقش اصلی داشت. در فیلم «قهرمان»، قهرمان داستان «رحیم»(امیر جدیدی) است که به دلیل عدم پرداخت بدهی خود به زندان افتاده است. هنگامی که او برای مدتی از زندان به مرخصی می‌آید، زنی که عاشق «رحیم» است و به او ایمان دارد، سعی می‌کند تا او را متقاعد کند که بدهی‌اش را کیسه‌ی پر از پولی که پیدا کرده است، تسویه کند. تصمیم «رحیم» عواقبی دارد که می‌تواند او را تبدیل به «قهرمان» کند.

خالق شاهکاری به نام «جدایی نادر از سیمین»، همانطور که درام اجتماعی مورد نظر خود را رشته به رشته می‌بافد، اشاره‌ای جدی به سیستم مدیریتی پیچیده می‌کند که با تقاضای بیش از اندازه‌ی مدارک می‌تواند برای انسان عذاب‌آور و شکنجه‌کننده باشد. در چنین جامعه‌ی خشک و کنترل‌شده‌ای، یک قهرمان می‌تواند به راحتی تبدیل به یک انسان منفور شود و بالعکس.

قهرمان اصغر فرهادی-2

 

این فیلمساز ایرانی از تصویری واقع‌گرایانه از شکاف‌های جامعه‌ی ایران ارائه می‌دهد و فیلمش را از تأمل و ملاحظه پر کرده است زیرا این یک حقیقت است که برای هر چیزی باید مذاکره کرد.

«اصغر فرهادی» مانند همه‌ی فیلم‌هایش، شخصیت‌های داستانش را تا لب مرز سقوط می‌برد. او مرد جوان پر از امیدی را به تصویر کشیده است که همواره فکر می‌کند در نهایت همه چیز درست خواهد شد اما بحران توجه رسانه‌ را تجربه می‌کند.

در «قهرمان» دوباره «فرهادی» از دخترش «سارینا فرهادی» که در «جدایی نادر از سیمین» نقش‌آفرینی کرده بود، استفاده کرده است. این فیلم در شیراز یکی از پایتخت‌های ایران باستان و یکی از پایتخت‌های فرهنگی و هنری ایران در جنوب ایران فیلمبرداری شده است.

منبع: وب سایت رسمی جشنواره کن

مترجم: وحید فیض خواه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو