معرفی انواع ماسک یخ با اثرگذاری قوی

معرفی انواع ماسک یخ با اثرگذاری قوی


منبع: آرگا

110

1400/4/26

23:14


هر یک از این ماسک های یخ که در مقاله توضیح داده ایم برای رفع مشکلات پوستی موثر است. فقط قبل از استفاده مقدار کمی از یخ را در نقطه ای از پوست خود امتحان نمایید تا به آن آلرژی و حساسیت نداشته باشید.

داشتن پوستی بدون لک و جوش و سیاهی برای همیشه طاقت فرسا و حس بدی برروی فرد می گذارد. که طبق گزارشات زنان کره ای که دارای پوست شاداب و زیبا هستند برای محافظت از پوست خود از ماسک یخ استفاده می کنند. بله تعجب نکنید یک تکه یخ ساده می تواند دلیل این راز پوست با طراوت باشد. که از فواید بی نظیر آن می توان به انعطاف پذیری و طراوت پوست، بستن منافذ پوست صورت، سفت شدن، کمک به شفاف شدن، جلوگیری از چین و چروک، کاهش خستگی و پف صورت، تمیز کردن و جوان شدن پوست اشاره کرد.

ماسک یخ برای پوست صورت

ماسک یخ برای پوست

استفاده از یخ برروی صورت مزیت های زیادی دارد که درباره زیبایی مختلف پوست صورت هر کدام با یک کاربری موجب بالارفتن گردش خون می شود. قرار دادن یخ روی صورت موجب افزایش جریان خون شده که به جلوگیری از بروز علائم پیری مثل چین و چروک پوست کمک فراوانی می کند. با ماساژ هر ۳ روز چند تکه یخ روی صورت موجب درخشش طبیعی پوست و از بین بردن آکنه شوید. با ماساژ یخ روی قسمت هایی که دچار آکنه است به کمتر شدن آن کمک می کنید.

اگر به صورت مستمر روزانه یک تکه یخ بر روی جوش ها بمالید آکنه ها از بین خواهند رفت. اگر در هنگام استفاده دچار بی حسی پوستی شدید چند لحظه صبر کنید سپس ادامه دهید. با این روش ها می توانید در عرض ۲ روز از شر آکنه های صورت خلاص شوید.

ماسک برای رفع آکنه و جوش

فواید بی نظیر استفاده از ماسک یخ

برای از بین بردن آفتاب سوختگی شدید می توانید چند تکه یخ را در پارچه ای نخی گذاشته و آن را در مناطق آسیب دیده پوست به مدت ۳ دقیقه بمالید. در نتیجه با این عمل روی پوست شما دچار خارشی خواهد شد نشان دهنده بهبود آفتاب سوختگی است. بکار بردن ماسک یخ آرایش را برای مدت طولانی تری ماندگار خواهد کرد که به کمک یخ می توان پف چشم ها را از بین برد. زمانی که یخ ها را در پارچه ای پنبه ای می گذارید آن را به زیر چشم بکشید تا پف زیر چشم را نابود کند و سندروم خشکی چشم را درمان سازد.

ماسک یخ به عنوان ماسک منجمد اگر با کمی آب گل سرخ و آب خیار مخلوط شود می توانید از آن برای درمان رفع چین و چروک پوست و روشن تر استفاده نمایید. پف های چشم می تواند با گذاشتن یخ حالت خواب آلوده را از بین ببرد. که در قدیم با عصاره و آب میوه های مکعبی برای زیبایی پوست خود بکار می بردند.

البته در این جا راهی که می توان روی پوست تاثیر بگذارد تکه های قاچ کرده میوه را در قالب یخ بگذارید و قالب را پر آب کنید تا یخ بزند بعد روی پوست بمالید تا خواص میوه به پوست برسد. توصیه می شود یخ ها را مستقیما برروی پوست قرار ندهید چون موجب پارگی مویرگ های زیر پوستی می شود. طبق توصیه قطعات یخ را درون پارچه ای لطیف پیچیده و در نهایت آن را روپوست بگذارید. همچنین برای تهیه یخ بهتر است از آمعدنی به جای آب ساده استفاده کنید.

ماسک یخ برای صورت

تهیه انواع یخ های آرایشی

برای آماده سازی ماسک یخ های معجزه بخش آرایشی نیاز به دانش و مهارت خاصی نیست. فقط باید قبل استفاده از ماسک یخ بر روی پوست صورت آن را تمیز کنید و بدون مواد آرایشی باشد.

  • یخ آبلیمو:

قالب های یخ را نصف آبلیمو و نصف از آب تصفیه پر کنید و با چند تکه لیمو بگذارید یخ ببندد. سپس یخ ها را روزی دوبار روی پوست بگذارید و از لطافت پوست خود لذت ببرید.

  • یخ معدنی:

مقداری آب معدنی را در قالب های یخ بریزید و پس از این که یخ زد تکه های یخ را روزی دوبار برروی پوست خود بذارید. این کار سبب تحریک جریان خون به روی پوست شما خواهد شد.

ماسک برای جوانسازی پوست

  • یخ آب برنج:

مقداری از آب برنج را که در حال جوشیدن است بردارید و بعد از سرد شدن داخل قالب یخ بریزید. آن را روزی دو نوبت برروی پوست بگذارید تا تمام لکه های پوستی شما را از بین ببرد.

  • یخ چای سبز:

چای سبز دم کشیده را داخل قالب های یخ ریخته و بعد از یخ بستن روزی دو مرتبه این قالب های یخ را روی پوست بگذارید. با ماساژ برروی پوست موجب بالا رفتن شادابی و طراوت پوست خود خواهید شد.

  • یخ آب هندوانه:

مقداری از آب هندوانه را داخل قالب های یخ بریزید و بعد از یخ زدن تکه های آن را روزی دو مرتبه روی پوست خود بگذارید و بعد از یک ربع با آب سرد بشویید تا باعث روشنی و شفافیت پوست شوید.

بهترین ماسک یخ

شیوه استفاده از تکه های منجمد

تکه های یخ را مثل حرکات شبیه به ماساژ با نرمی و آرامش بر روی پوست صورت و گردن بکشید. از فشار دادن زیاد از حد ماسک یخ روی پوست اجتناب کنید چون موجب آسیب مویرگ های ریز زیر پوستی خواهد شد. از استفاده یخ در قسمت های زیر و اطراف چشم خودداری کنید چون این قسمت ها بسیار حساس هستند با دقت انجام دهید. بعد از بکار بردن آن به هیچ عنوان صورت خود را خشک نکنید و اجازه دهید به طور طبیعی خودش خشک شود. به این شکل که بیشتر منافع از یخ را خواهیم برد و بعد از خشک شدن می توانید از یک مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید.

انواع ماسک یخ

شیوه درست کردن ماسک با عصاره گیاهی

با شناسایی داشتن از چه نوع پوست خود که برای کدام گیاه مناسب تر است می توانید این منفعت را چند برابر نمایید. برای پاکسازی پوست چرب که یکسره آکنه می زند از گل های مریم گلی و همیشه بهار و مخلوط آب با گیاه بومادران توصیه می شود. ۲ قاشق از گل یا گیاه مورد نظر را با یک لیوان آب جوش گرم مخلوط کنید و بگذارید تا مدت یک ربع در این آب گرم بماند. سپس صبر کنید تا ماده به دست آمده سرد شود آن را از صافی رد کنید و در نهایت در قالب های یخ بریزید و بگذارید منجمد شود.

ماسک برای رهایی از پوست چرب

نکات مهم این ماسک طبیعی

  • اگر پوستی خشک دارید از گیاه جعفری و نعنا و گل بابونه و ترکیب چند گیاه می توانید استفاده نمایید.
  • برای کمتر شدن چروک ها تلاش کنید از چای سبز و سفید و سیاه استفاده نمایید. این گیاه دارای مقدار بالایی از آنتی اکسیدان است که می تواند در کمتر شدن سرعت با روند پیری به شما کمک نماید.
  • با اضافه کردن چند قطره آبلیمو به همراه عصاره گیاهی به ماسک یخ به شما کمک خواهد کرد تا از شر لکه های سیاه روی پوست رهایی پیدا کنید و پوستی درخشان داشته باشید.
  • برای به دست آوردن فواید درمانی می توانید از چند نوع گیاه مختلط استفاده نمایید که پس از دم کشیدن در آب جوش و درست کردن یخ آن روی صورت بگذارید. هر ۲ هفته می توانید از ۱ نوع که استفاده کردید با عوض کردن نوع گیاه و استفاده از خواص درمانی هر نوع گیاه مختص به خودش چهره ای جوان تر و زیباتر داشته باشید.
  • اضافه کردن و ترکیب نصف قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن بادام، روغن کنجد، روغن جوانه گندم، روغن آوکادو به آب معدنی یا عصاره گیاهی سرد شده قبل از منجمد شدن می تواند مفید باشد. پیش از آرایش گردن و صورت خود را با این یخ می توانید پاک کنید و از انواع تکه های یخ که پوست را نرم کرده اند و موجب صاف تر شدن آن می شود و برای تغذیه مناسب تر خواهد بود استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو