مراحل ماساژ ژاپنی صورت و فواید این ماساژ فوق العاده

مراحل ماساژ ژاپنی صورت و فواید این ماساژ فوق العاده


منبع: آرگا

4

1402/7/17

23:10


ماساژ صورت ژاپنی به افزایش و طراوت پوست صورت کمک بسیاری می کند و استفاده از این نوع ماساژ نیاز به ابزار خاصی ندارد. استفاده از این نوع ماساژ که بسیار آسان می باشد به کاهش و رفع چین و چروک کمک می کند و در سفت شدن و لیفت پوست نیز موثر می باشد. با انجام این ماساژ به گردش خون در پوست صورت کمک می شود و این امر در ایجاد پوستی شفاف و جوان بسیار موثر خواهد بود.

ژاپنی ها برای حفاظت از پوست و زیبایی آن از روش های بسیاری استفاده می کنند، یکی از این روش ها ماساژ ژاپنی صورت می باشد. کشور ژاپن در آسیای شرقی، دست آورد های بسیاری در زمینه مختلف داشته است. می توان گفت یکی از این دست آورد ها استفاده از نوعی ماساژ صورت می باشد که با کمک به باز شدن عضلات به گردش خون کمک می کند و در نهایت منجر به آرامش روحی و جسمی می شود.

برای داشتن پوستی زیبا و درخشان می توانید از انواع ماساز بهره برید، استفاده از ماساژ برای پوست می تواند یکی از ایمن روش ها برای دست یافتن به پوست با طراوت باشد، علاوه بر این ماساز پوست صورت، در سفت شدن پوست و تقویت گردش خون بسیار موثر است و منجر به افزایش احساس طراوت و جوانی می شود. در این مطلب سعی می شود تا یکی از بهترین روش های طبیعی رفع چین و چروک پوست را بهتر بشناسید.

ماساژ ژاپنی صورت

انجام این ماساژ با حرکات دست می باشد و نیازی به ابزار خاص نیست، بهترین زمان برای انجام ماساژ پس از استحمام می باشد، زیرا در این زمان پوست صورت و دست در تمیز ترین حالت خود قرار دارد. انجام این ماساژ دو بار در هفته می تواند به خوبی تاثیرات شگرف خود را بر پوست صورت نمایان سازد و شما را متوجه پوستی شاداب تر و درخشان تر کند و از میزان چروک های ریز پوست بکاهد و در لیفت پوست صورت نیز موثر باشد.

مرحله اول

در مرحله اول باید دست خود را روی صورت قرار دهید، نحوه قرارگیری باید به شکلی باشد که انگشت وسط بر روی گیجگاه باشد و کف هر دو دست مماس با لپ ها باشد. پس قرارگیری درست دست ها بر روی صورت قسمت گیجگاه را به آرامی ماساژ دهید و دست ها را به سمت پایین گردن بکشانید، با تکرار این حرکت به گردش خون در این نواحی کمک می شود.

مرحله دوم

در مرحله دوم پوست اطراف چشم هدف اصلی ماساژ می باشد و به رفع چین و چروک در این قسمت از پوست کمک می شود. انگشت اشاره را در قسمت خارجی ابرو قرار دهید ونیم دایره پایین چشم تا گوشه داخل چشم را با ایجاد فشاری آرام ماساژ دهید. پس از اتمام این مرحله همین حرکت را برای نیم دایره قسمت بالایی چشم نیز انجام دهید.

ماساژ ژاپنی برای دورچشم ها

مرحله سوم

گام بعدی ماساز پیشانی است. برای انجام این کار دست ها را در مرکز پیشانی قرار دهید و به آرامی آن نقطه را ماساژ دهید. سعی کنید در برخی مواقع انگشتان را با فشار ملایم به سمت چپ و راست پیشانی حرکت بدهید.

نحوه انجام ماساژ پیشانی

مرحله چهارم

در این مرحله با انجام حرکات انگشتان به رفع خط لبخند کمک می شود، سعی کنید انگشت اشاره و انگشت وسط را در کنار لب قرار داده و به شکل دورانی خط لبخند را ماساز دهید. با افزایش جریان خون و احساس گرما در پوست انگشتان خود را به سمت بالا و تا کناره های چشم ببرید. می توان گفت انجام این حرکات در ماساژ ژاپنی صورت تاثیر بسزایی در کاهش و از بین رفتن خط لبخند دارد.

از بین بردن خط لبخن با ماساژ ژاپنی

مرحله پایانی

در این مرحله که مرحله آخر می باشد باید گونه ها را به سمت گیجگاه ماساژ داده و پس از افزایش جریان خون و احساس گرما در پوست این نواحی، انگشتان را به سمت پایین بیاورید. سپس مچ دست ها را زیر چانه قرار داده و مچ دست را از سمت کناره های لب به سمت بالا متمایل کنید، در آخر مچ دست را از گونه متمایل به سمت گیجگاه ماساژ دهید تا جریان خون در این نواحی به شکل کامل ایجاد شود. با انجام این مراحل ماساژ ژاپنی به پایان می رسد.

ماساژ ژاپنی گونه ها

فواید ماساژ ژاپنی

انجام این ماساژ به برطرف شدن پف صورت کمک می کند و با تحریک پوست منجر به افزایش تولید کلاژن می شود که در نهایت به پر شدن چین و چروک ها می انجامد. با انجام ماساژ صورت به افزایش جریان خون پوست کمک می شود. در صورت خوب نبودن جریان خون ممکن است صورت دچار رنگ پریدگی و پف شود، با انجام حرکات این ماساژ در اطراف دهان ، چشم و ابرو جریان خون افزایش پیدا می کند و از پف صورت کاسته می شود.

بهتر است برای مراقبت و کاهش چروک پوست صورت با انواع فواید ماساژ صورت آشنا شوید و از مزایای آن ها برای داشتن پوستی سالم و شاداب بهره مند شوید، ماساژ ژاپنی صورت یکی از ماساژ های معروف در دنیا می باشد، هدف اصلی این ماساژ گره های لنفی می باشد که سرعت چروک شدن پوست را آهسته تر می کند. برخی از مدل ها نیز از این ماساژ برای مراقبت پوست خود استفاده می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو