کاربرد تونر صورت

کاربرد تونر صورت


منبع: آرگا

7

1402/3/24

00:42


مراقبت از پوست و پاکسازی آن از آلودگی هایی که به صورت روزمره بر روی آن می نشیند، یکی از مهم ترین دغدغه های افراد به ویژه خانم ها است. باقی مانده آلودگی های محیطی، محصولات آرایشی، عرق، ترشحات پوست و … همگی باید در انتهای روز از روی صورت افراد پاک شوند. در غیر این صورت این آلودگی ها، شادابی و طراوت پوست را می گیرند و از متابولیسم آن جلوگیری می کنند. بهتر است در کنار اهمیتی که برای آرایش خود قائل هستید، پاکسازی آن را نیز مورد توجه قرار دهید تا پوست شما به محل تجمع مواد آلوده تبدیل نشود. عوارض حاصل از تجمع آلودگی ها چنان ناخوشایند است که با عدم رعایت بهداشت شخصی برابری می کند. یکی از روش های پاکسازی پوست صورت، استفاده از تونر است که برای بسیاری از افراد هم چنان ناشناخته مانده است. به همین خاطر اگر می خواهید بیشتر در مورد تونر و طرز استفاده از آن بدانید، توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

تونر صورت یکی از محصولات پر کاربرد و بسیار مفید برای سلامت پوست است که از پیری زودرس جلوگیری کرده و باعث رفع چین و چروک پوست و آبرسانی عمیق آن می گردد. افرادی که به دنبال داشتن پوستی شفاف و شاداب هستند، همواره یک تونر مناسب میان محصولات روتین روزانه آن ها مشاهده می شود. به صورت کلی تونرها به دو دسته مخصوص پوست چرب و پوست خشک تقسیم می شوند. تونرهای پوست چرب برای افراد با پوست مختلط و جوش دار مناسب هستند و تونرهای پوست خشک برای پوست های معمولی و حساس استفاده می شوند. از سوی دیگر پوست دور چشم برخی افراد به شدت خشک و حساس است که باید از تونرها یا محلول های پاک کننده مخصوص دور چشم استفاده کنند. در ادامه مطلب قصد داریم به کاربرد تونر صورت برای انواع پوست بپردازیم.

تونر صورت چیست و چرا برای مراقبت از پوست توصیه می شود؟

استفاده از تونر پوست یا تونر صورت با کاربردهای فراوانی همراه است و یک روش ضروری برای تمیزی پوست صورت می باشد. به منظور آشنایی با تونر صورت و کاربردهای گسترده این محصول بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا همه چیز را درباره تونرها بدانید. البته پیش از آن به خاطر داشته باشید که زیاده روی در مصرف این پاک کننده آرایشی نیز همانند سایر محصولات آرایشی و بهداشتی، می تواند عوارض ناخوشایندی را به همراه داشته باشد.

در پاسخ به این سؤال که تونر چیست باید گفت، تونرها محصولاتی هستند که بعد از شستشو و تمیز کردن پوست، به منظور تعدیل ترکیبات و تنظیم PH پوست مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت تونر یک نوع مرطوب کننده است که مواد مورد نیاز پوست را تنظیم می کند و به حفظ شادابی، طراوت، جوانی، تازگی و نرمی آن کمک خواهد کرد. بهتر است بدانید تونر صورت با انواع محصولات آرایشی و مراقبتی پوست سازگار است و از نفوذ بسیار بالایی در پوست برخوردار است. از سوی دیگر این محصول می تواند بافت پوست را آبرسانی کند و تا حدودی سلول ها و بافت های مرده را از سطح پوست جدا کند. در حقیقت تونر حکم یک مکمل پاک کننده صورت را بر عهده دارد و به هیچ عنوان جایگزین شستن صورت نخواهد بود. با استفاده از این محصول می توانید علائم جوش و آکنه را از بین برده و از بروز خشکی صورت جلوگیری کنید.

فواید استفاده از تونر صورت

کاربرد تونر صورت چیست و چگونه عمل می کند؟

بهتر است بدانید کاربرد تونر صورت محدود به گروه خاصی از افراد نیست و توصیه می شود همه افراد از آن استفاده کنند. اگر جزو افرادی هستید که پوست شما همیشه روغنی و چرب است، بهتر است استفاده از تونر را در روتین بهداشت فردی خود قرار دهید. زیرا تونر به از بیین بردن چربی اضافی و مزاحم پوست کمک می کند.

مواد تشکیل دهنده تونر صورت چیست؟

بیشترین ترکیبات این محصول را آب و مواد معدنی تشکیل می دهند. در حقیقت اغلب تونرهای پوست بر پایه آب هستند و همین موضوع اصلی ترین دلیل علمی قدرت نفوذ سریع و عمیق آن به منافذ پوست است. به طور معمول به این ترکیب، روغن های ارگانیک و عصاره گیاهان نیز افزوده می شود. بسیاری از متخصصان زیبایی، استفاده از این محصول را جایگزین مناسبی برای ماسک های پوست می دانند. هم چنین می توانید از تونر به عنوان پایه ثابت میز آرایشی خود بهره مند شوید و از این راه به سلامتی و جوانی پوست خود کمک کنید. اغلب تونرها ویتامینه هستند و در فرمولاسیون آن ها ویتامین هایی نظیر B، E و C مشاهده می شود. همین موضوع باعث تقویت و تغذیه بافت پوست خواهد شد.

از کاربرد تونر صورت برای پوست چه می دانید؟

استفاده از تونر صورت چه فوایدی دارد؟

تونرهای صورت محصولاتی هستند که برای افرادی که پوست آن ها چرب و مستعد آکنه است یا افرادی که به دنبال تمیزی بیشتر پوست هستند، بسیار مفید می باشند. بعد از پاکسازی پوست و شستشوی صورت، مدت ها طول می کشد تا پوست مواد مغذی و حیاتی از دست رفته خود را احیا کند. بر همین اساس یک تونر خوب می تواند نقش مهمی در احیای پوست داشته باشد.

در حال حاضر شرکت های دارویی تلاش کرده اند تا با استفاده از ترکیبات جدید در تونرها، کاربرد و جذابیت این محصول را برای خریداران آن حفظ کنند. استفاده از ترکیبات و مواد مؤثر، کاربردها و مزایای تونرهای صورت را افزایش داده اند. از این رو دیگر تونرها به عنوان یک پاک کننده مکمل مورد استفاده قرار نمی گیرند. البته فواید استفاده از تونرها محدود به این موارد نیست. برخی از مهم ترین کاربردهای تونر صورت به شرح زیر است:

تمیز شدن پوست صورت

در طول روز به دلیل تماس مستقیم پوست با محیط اطراف، انواع آلاینده ها به بافت پوست می چسبند و یا درون منافذ آن نفوذ می کنند. گذشته از این ها، باقی مانده لوازم آرایشی نیز بر میزان آلودگی ها می افزایند. در چنین شرایطی دیگر پاک کننده های صابونی پاسخگو نخواهند بود. در نتیجه تنها راه پاکسازی عمیق پوست، استفاده از تونرها است. با این کار فضا را برای رشد و تنفس سلول های زنده باز کرده و به فرایند متابولیسم سلول های زایا کمک کرده اید. در حقیقت تنفس سلولی اصلی ترین عامل رشد و تکثیر سلول های پوست است که در جوانی و تازگی آن ها بسیار مؤثر است. به این ترتیب شاهد تأثیر مستقیم استفاده از تونر در این فرایند حیاتی خواهیم بود.

تکمیل پاکسازی پوست

بعد از پاکسازی آرایش، نوبت به استفاده از تونر می رسد. شما می توانید به کمک این محصول شگفت انگیز، آلودگی های باقی مانده بر روی پوست تان را پاک کنید. این آلودگی ها با شستشوی عادی از بین نمی روند و تنها راه مقابله با آن ها، استفاده از تونر است. به همین راحتی می توانید مشکلات پوستی خود را حل کرده و از بسیاری مشکلات دیگر پیشگیری به عمل آورید. تونر حاوی مقادیر زیادی سالیسیلیک اسید، نیاسینامید و گلیکولیگ است که نقش مهمی در درمان آکنه های فعال دارد. مکانیسم فعالیت تونرها به این صورت است که با کنترل میزان چربی، از بروز هرگونه جوش و آکنه جلوگیری می کنند.

استفاده از تونر صورت، باز بودن بیش از حد منافذ پوست را کاهش می دهد و از این راه جوش های سر سیاه نیز کمتر خواهند شد. در چنین شرایطی پوست شما جوان و شاداب است و چین و چروک آن نیز به میزان زیادی کاهش خواهد یافت. لازم به ذکر است استفاده از تونر بر روی پوست گردن نیز با تأثیرات شگفت انگیزی همراه است و به رفع چین و چروک صورت، تیرگی و افتادگی آن کمک خواهد کرد.

مزایای و روش استفاده از تونر صورت چگونه است؟

مرطوب کنندگی و آبرسانی پوست

یک تونر با کیفیت علاوه بر این که باعث کاهش چربی های زائد پوست چرب می شود، به تأمین رطوبت مورد نیاز پوست نیز کمک خواهد کرد. در چنین شرایطی آب در لایه میانی اپیدرم حبس می شود و استحکام و سفتی پوست شما تأمین خواهد شد. در این حالت به دلیل نفوذ آب در پوست، رنگ آن چند برابر روشن می شود و از خشکی آن نیز جلوگیری خواهد شد. به صورت کلی شما با خرید تونر، یک مرطوب کننده و آبرسان پوست نیز خریداری کرده اید که می تواند شفافیت و نرم کنندگی را برای پوست شما به ارمغان بیاورد.

تنظیم سطح PH پوست

در حالت عادی PH پوست بین ۵ تا ۶ قرار دارد و حالت آن نیز اسیدی است. شوینده های صابونی، تعادل پوست را به سمت قلیایی بودن می کشانند و از حالت طبیعی خود دور می کنند. با خرید یک تونر ایده آل می توانید تعادل گذشته پوست خود را باز گردانید. به همین خاطر بهتر است به منظور شستشوی پوست صورت و گردن و پاکسازی آن ها از شوینده هایی استفاده کنید که وضعیت پوست شما را از حالت طبیعی خارج نکنند تا مجددا مجبور به تنظیم اسیدیته پوست خود نشوید.

حفاظت از پوست

فاصله بین سلول ها و منافذ پوست در طولانی مدت باعث پیری پوست و از دست رفتن شادابی آن می شود. به کمک یک تونر می توانید این منافذ را ببندید و فاصله میان آن ها را کاهش دهید. به این ترتیب راه برای ورود انواع آلودگی ها محدود خواهد شد. همین مسئله یک لایه محافظ قوی بر روی پوست ایجاد می کند و از ورود مواد مضر به بافت اپیدرم جلوگیری خواهد کرد. در عین حال مجوز ورود مواد معدنی به طرف سلول های در حال رشد نیز صادر می شود.

خواص تونر صورت برای پوست

حفظ تمیزی و شادابی پوست

گلیکولیگ اسید موجود در تونر صورت، از ایجاد کیست و روییدن موهای زیر پوستی جلوگیری می کند. شاید در نگاه اول تصور کنید که تونر تنها می تواند سطح پوست شما را پاکسازی کند، اما در حقیقت زیر پوست شما نیز از توجه تونر بی نصیب نخواهد ماند و تغییراتی در جهت بهبود وضعیت آن ایجاد خواهد شد. در این شرایط شادابی پوست بیش از گذشته احساس می شود و طراوت آن نیز احیا خواهد شد. به همین خاطر دیگر لازم نیست نگران مشکلات پوستی خود باشید. با استفاده مداوم از تونر، می توانید عوارض پوست خود را به حداقل برسانید و پوستی شاداب و با طراوت داشته باشید.

بستن منافذ پوست

ذرات گرد و غبار و آلاینده های موجود در هوا به منافذ پوست صورت نفوذ می کنند و حتی با شستشوی صورت نیز از بین نمی روند. تونر وارد این منافذ شده و اقدام به خارج ساختن آلودگی ها می نماید. از طرف دیگر پنکک، کرم پودر و دیگر لوازم آرایشی از جمله ذراتی هستند که باید از سطح پوست جمع آوری شوند تا به تنفس بیشتر سلول های پوست کمک کنند. برای این منظور کافی است مقداری تونر را بر روی پنبه نرم یا پد آرایشی بریزید و آن را بر سطح پوست خود بکشید. این کار چربی های اضافی پوست را پاک کرده و منافذ باز آن ها را می بندد.

جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی

تونرها حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها و اسید گلکولیک هستند که نقش مهمی در جلوگیری از رویش موهای زیر پوستی و نظافت آن ها دارند.

آشنایی با انواع تونرها

کاربرد تونر صورت برای پاکسازی پوست چرب به این صورت است که این تونرها دارای ترکیبات متعادل کننده چربی پوست هستند و مقداری مشخصی الکل در آن ها وجود دارد. این الکل قادر به مقابله با چربی های اضافی پوست خواهد بود. به همین خاطر نباید از این محصولات برای اطراف چشم خود استفاده کنید. در مقابل کاربرد تونر صورت برای پاکسازی پوست خشک و نرمال به این صورت است که این تونرها حاوی روغن ها و عصاره های گیاهی هستند که پوست را مرطوب و آبرسانی می کنند و قادر به تأمین مواد مغذی مورد نیاز پوست می باشند. استفاده از این محصولات برای اطراف چشم مانعی ندارد. با این حال در نظر داشته باشید که حتما از تونری با فرمولاسیون مناسب جنس پوست خود استفاده کنید تا به مرور زمان شاهد نتیجه مطلوب آن بر روی پوست باشید.

چنانچه بعد از استفاده از تونر احساس کردید که پوست شما تازه و تمیز شده است، بعد از گذشت ۱ الی ۲ هفته استفاده مداوم، احساس نرمی و صافی در پوست خود خواهید داشت. در نتیجه متوجه خواهید شد که تونر تأثیرات مثبتی بر پوست شما دارد. در این شرایط مشکلات پوستی شما به حداقل رسیده و احساس شادابی، طراوت، تمیزی و سر زندگی در وجود شما موج می زند.

بهترین تونر برای انتخاب کدام است؟

مهم ترین نکات در انتخاب یک تونر مناسب چیست؟

تونر صورت که از آن به تونیک نیز یاد می شود، نوعی محصول بهداشتی است که همانند سایر محصولات بهداشتی باید با جنس و بافت پوست شما هماهنگی داشته باشد. به این صورت که نباید اثرات منفی بر پوست گذاشته و ایجاد حساسیت کند. تنها در این حالت است که می توان از آن انتظار نتیجه ای مطلوب را داشت. به طور کلی تونرها دارای انواع، اقسام و تنوع بی نظیری از محصولات هستند و شما در زمان خرید باید مدلی را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با پوست شما داشته باشد. همه افراد با هر نوع پوست می توانند از این محصولات بهره مند شوند. با این حال افرادی که پوست آن ها چرب است، بهتر است مصرف آن را بیشتر جدی بگیرند تا از این طریق چربی اضافی پوست خود را از بین برده و تعادل را برقرار کنند.

به صورت کلی فاکتورهای مهمی در انتخاب تونر مناسب دخیل هستند که اصلی ترین آن ها شامل موارد زیر است:

نوع پوست

  • اگر پوست شما خشک است، بهتر است از یک تونر آبرسان استفاده کنید.
  • اگر پوست شما چرب است، به دنبال محصولاتی با فرمولاسیون سبک باشید.

به خاطر داشته باشید که حتما از تونری با فرمولاسیون مناسب و متناسب با پوست خود استفاده کنید. تنها در این صورت است که به مرور زمان و با استفاده روزانه و منظم نتایج شگفت انگیز آن را بر پوست خود مشاهده می کنید. فراموش نکنید که در حال حاضر استفاده از تونر نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است.

کاربرد تونر صورت برای انواع پوست

ترکیبات مفید

مواد تشکیل دهنده مؤثر و مفید تونرها عبارتند از:

  • آنتی اکسیدان‌ها
  • سرامیدها
  • گلیسیرین
  • ترکیبات احیا کننده‌ پوست
  • ترکیبات ضد التهاب
  • اسیدهای هیالورونیک
  • پانتنول سی وایپ sea whip (نوعی ضد التهاب بسیار قوی)
  • ویلو هرب

ترکیبات مضر

ترکیبات نامناسب و مضر تونرها شامل:

  • ترکیبات عطری
  • ترکیبات تحریک کننده پوست
  • اتانول
  • منتول

این ترکیبات بافت های پوست را از بین برده و بر علیه مواد مفیدی که پوست را سالم نگه می دارند، عمل می کنند.

تفاوت تونر با انواع پاک کننده های صابونی

احتمالا شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که از خشک شدن پوست تان بعد از مصرف پاک کننده های صابونی مانند صابون یا شامپوی صورت گله مندید. این پاک کننده ها در حالت طبیعی معایب بسیار زیادی دارند که از مهم ترین آن ها می توان به ایجاد ترک و سفیدک بر روی پوست، سطحی بودن پاکسازی و عدم نفوذ به عمق پوست، خشک شدن پوست و … اشاره کرد. یکی از مهم ترین مزیت ها و کاربردهای تونر صورت در مقایسه با پاک کننده های صابونی در این است که از توانایی فوق العاده بالایی در نفوذ به منافذ پوست برخوردار است. این منافذ در طول روز از چربی، آلودگی و مواد زائد پر می شوند و در صورت تخلیه نشدن، با جوش و آکنه همراه هستند. نفوذ عمیق تونر به داخل منافذ پوست اجازه ایجاد جوش را نمی دهد و فرایند پاکسازی را تکمیل می کند.

بهترین زمان استفاده از تونر

بهترین زمان استفاده از تونر بعد از پاکسازی و شستشوی صورت است. مهم ترین کاربرد تونر صورت این است که یک لایه پایه برای سایر محصولات مراقبت از پوست ایجاد می کند.

نحوه استفاده از تونر صورت

طرز استفاده از تونر پاکسازی پوست صورت و گردن

با چند تکنیک ساده می توانید با کاربرد و نحوه استفاده از تونر صورت آشنا شوید. همان طور که پیشتر اشاره کردیم، این محصول جایگزین شستشوی صورت نیست و تنها مکمل آن می باشد. به منظور استفاده از این محصول ابتدا می توانید به کمک مقداری پاک کننده، آرایش و آلودگی های پوست خود را تمیز کنید و آن را به خوبی بشویید. سپس مقداری تونر را بر روی پد پنبه ای بریزید و از این طریق آن را مرطوب کنید. بهتر است بدانید که پد نباید به هیچ عنوان کامل خیس شود. پد آغشته به تونر را به آرامی بر روی پوست صورت و گردن خود پخش کنید. برخی تونرها برای استفاده در اطراف چشم محدودیت دارند. سعی کنید این نکته را در نظر داشته باشید. تمام نقاط صورت خود از جمله ابرو، شقیقه، گوش، اطراف آن، گردن و … به خوبی پاکسازی کنید.

در حالت کلی سرعت جذب تونرها بسیار بالا است. به این صورت که تنها ۱ دقیقه کافی است تا پوست شما کاملا خشک شده و تونر به منافذ عمیق پوست شما نفوذ کند. در پایان بهتر است پاکسازی پوست خود را با استفاده از یک مرطوب کننده یا آبرسان کامل کنید. به این ترتیب تأثیر تونر را چند برابر خواهید کرد. شایان ذکر است بهترین زمان استفاده از تونر یک مرتبه در روز و یک مرتبه در شب می باشد. تنها کافی است یک دوره کامل از این محصول مراقبتی پوست استفاده کنید تا شاهد نتایج شگفت انگیز آن بر روی پوست خود باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو