فرش کلاسیک برای چه نوع از دکوراسیونی مناسب است ؟

فرش کلاسیک برای چه نوع از دکوراسیونی مناسب است ؟


منبع: دلگرم

160

1400/4/27

11:38


فرش کلاسیک برای چه نوع از دکوراسیونی مناسب است ؟

فرش کلاسیک چیست؟ همه چیز درباره فرش طرح کلاسیک

به گزارش دلگرم : کلاسیک (Classic) واژه ایست در خور و ارائه شده برای فرش های قدیمی که به تازگی نام کلاسیک را به خود گرفته اند. در ادبیات فارسی معنای لغوی درجه یک ، عالی و مرغوب لحاظ شده است .در زمینه فرش و قالی استفاده از واژه کلاسیک جهت نشان دادن تفاوت طرح و نگاره استفاده میشود .

منظور از واژه فرش کلاسیک محصولاتی با طرح ها و نگاره های سنتی و قدیمی تر هستند که ویژگی این طرح و نقشه ها سنتی بودن آنها و در عین حال داشتن رنگ هایی ملایم و آرامش بخش بوده که برای دکوراسیون های رسمی ،شیک و کلاسیک بکار گرفته میشوند

همانطور که عنوان شد فرش کلاسیک به طرح و نقشه اشاره دارد از همین رو انواع فرش ها کلاسیک با انواع و اقسام ویژگی های کیفی مانند شانه ها و تراکم ،جنس الیاف ،قیمت و ابعاد و … در بازار موجود است .برای انتخاب فرش کلاسیک لازم است محیط را طوری طراحی کرد که با این نوع طرح سنتی هارمونی داشته باشد .

فرش کلاسیک از آن دسته فرش های پر طرفداری هستند که تقریبا هیچ گاه قدیمی نمی شوند و در هر دکوراسیونی می توان آن ها را جا داد .این فرش ها غالبا از طراحی یکسانی برخوردارند و با وجود تنوع بیشمار ویژگی هایی در میان همه آن ها یکسان است ،آن ها اکثرا نقشه هایی شلوغ با ریزه کاری بسیار دارند و در تمام آن ها در سراسر فرش پراکنده شده اند .

این فرش ها که اصولا از حاشیه و الگوهای خاصی پیروی می کنند ،با تنوع در رنگ و طرح توانسته اند با هر فضایی هماهنگ شوند اما چطور میتوان این فرش ها را درست و اصولی در دکوراسیون به کار برد.

فرش کلاسیک

فرش کلاسیک، مگه با بقیه فرق داره؟

تنوع رنگ در فرش کلاسیک چگونه است ؟

مهم ترین نکته در خرید فرش ماشینی کلاسیک توجه به رنگ مناسب برای دکوراسیون است . این رنگ میتواند ترکیبی از دو یا چند رنگ شبیه به هم باشد و در اجزایی مانند فرش ،پرده ،مبلمان ،خود را نشان دهد.فرش ماشینی کلاسیک تنوع بالایی در رنگ دارد به همین دلیل در دکوراسیون به عنوان عنصری قدرتمند ظاهر می شوند.

با کمی سلیقه در انتخاب وسایل میتوان از فرش ماشینی کلاسیک در دکوراسیون مدرن و ساده نیز استفاده کرد .برای فضاهایی که مدرن هستند و دکوراسیون ساده ای دارند فرش کلاسیک با رنگهای روشن مانند کرم ،سفید ،خاکستری و ترجیها طرح های خلوت مناسب است .

فرش ماشینی با طرح هایی مانند افشان و خشتی برای این دکوراسیون ها مناسب تر بوده و بهتر است با تناژ رنگی ملایم انتخاب شوند .اگر بخواهیم فرش کلاسیک را درجمله توصیف کنیم باید بگوییم که این نوع از فرش به فضا حالتی سنگین و نجیب میبخشد .

مدل فرش کلاسیک برای کدام فضا مناسب است ؟

تاثیر فرش بر زیبایی دکوراسیون امری آشکاراست ،انتخاب یک کف پوش مناسب با محیط میتواند به زیبایی سبک معماری بیافزاید و در عین حال انتخابی غلط و نادرست میتواند فضای خانه را نا آرام و نازیبا جلوه دهد.بهتر است فرش از اولین انتخاب ها باشد چرا که ست کردن بقیه وسایل با آن کار راحت تری است .

فرش های کلاسیک متناسب برای فضاها و معماری های کلاسیک هستند ،چرا که این فضاهای کلاسیک هستند که داوطلب داشتن وسایل کلاسیک خواهند بود .در مورد این محصول چون از نگاره سنتی بحث میشود ذهن ها به سمت و سوی فرش دستبافت میرود اما باید بدانیم فرش های ماشینی با سبک کلاسیک در دو نوع دستبافت و ماشینی تولید میشود.

گاها فرش های ماشینی با سبک کلاسیک به چشم میخورند که بسیار زیبا و جذاب هستند .درباره انواع طرح ها و نقوش کلاسیک میتوان به طرح افشان ،درختی ،خشتی ،بته جقه و … اشاره کرد .در کنار طرح دار بودن رنگ های ملایم وملیح از ویژگی های دیگر محصول مورد نظر است که عموما هم در بافت و طراحی این مورد مهم از نظر دور نمیماند و کمتر فرش کلاسیکی با رنگ های پر زرق و برق دیده میشود.

فرش طرح کلاسیک

انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون منزل

دکوراسیون معاصر با فرش طرح کلاسیک

چیزی که کاملا مشهود است تغییر سبک و سلیقه مردم و حرکت آن به سمت مدرن شدن است .روندی که با کوچکتر شدن خانه ها و آپارتمان نشینی به سرعت در حال حرکت است چرا که این سبک از دکوراسیون به دلیل استفاده بیشتر از رنگ های روشن و تجملات کمتر برای فضای کوچک آپارتمانی مناسب تر است .

دکوراسیون معاصر که سبک های متفاوتی دارند اغلب روی سادگی بیشتری تمرکز دارند همین طور استفاده از رنگ های خنثی در یکدست و بزرگتر نشان دادن فضا بسیار موثر است و برای همین بیشنر مورد توجه قرار می گیرد.در خانه هایی به این سبک بیشتر از فرش های مدرن و فانتزی استفاده میشود تا فضا را راحت و صمیمی تر نشان دهند.

دکوراسیون سنتی با فرش کلاسیک

قطعا انتخاب فرش کلاسیک برای فضای سنتی میتواند مناسب باشد اما با این حال لازم است مانند تمام دکوراسیون ها هماهنگی میان فرم اجزاو خصوصا رنگ ها وجود داشته باشد.با وجود این که فرش های سنتی مانند گبه ،فرش گلیم برای این سبک چیدمان مناسب تر هستند اما همچنان فرش ماشینی کلاسیک با قدرت بالای طراحی و رنگ بندی میتواند انتخاب مناسبی باشد

خصوصا اگر این فرش در کنار آیتم های سنتی دیگری مانند پشتی ،تخت های سنتی و .. به کار رود.در نهایت میتوان گفت فرش ماشینی کلاسیک از نظر طراحی قدرت بالایی دارد و از طرفی تنوع طرح و رنگ آن زیاد است که به همین دلیل میتوان ازآن در اکثر چیدمانها استفاده کرد .

حتماً بخوانید:

چه رنگ فرش ماشینی به دکوراسیون شما می آید؟

چه رنگ فرش ماشینی به دکوراسیون شما می آید؟

چه رنگ فرشی بخرم ؟ شاید این سوال بارها هنگام خرید فرش برای منزلتان ذهنتان را مشغول کرده و یا اینکه هر اتاق چه رنگ و طرح فرشی مناسبش است؟ در این مقاله…

فواید فرش طرح کلاسیک

مزایای خرید فرش دستبافت کلاسیک

فرش دستبافت در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد. از مهمترین خصوصیات و مزایای فرش دستبافت می توان به این موارد اشاره کرد:

1. ارزش این فرش با مرور زمان کم نمی شود و اصالت و اهمیت آن با تابش نور آفتاب و شست و شو از بین نمی رود.

2. در تولید فرش دستبافت از رنگ های طبیعی استفاده می شود.

3. فرش دستبافت از الیاف طبیعی بافته می شود که یکی از تفاوت های مهم بین فرش دستبافت و ماشینی حساب می شود.

4. الیاف فرش دستبافت برای کودکان و افرادی که مشکلات تنفسی دارند مثل بیماران آسم هیچ ضرری ندارد.

5. در فرش های کلاسیک دستبافت رنگ های درخشان و زیبا به کار برده می شوند که باعث آرامش روح و روان شما می شوند.

6. فرش دستبافت در تابستان خنک و در زمستان گرم است.

اگر کمی با دنیای فرش آشنایی داشته باشید حتما میدانید که هرچقدر تراکم و تعداد شانه فرش ماشینی بیشتر باشد کیفیت و ظرافت آن هم بالاتر میرود .این روزها در بازار فرش ماشینی سنتی و کلاسیک فرشهایی تولید میشوند با تعداد شانه 1200 و 1500 که تراکم آنها به 3600 هم میرسد.

چنین فرش هایی با نقشه و طرح کلاسیک و سنتی که از فرش های دستبافت ایرانی الهام گرفته است ظاهری فریبنده ،ظریف و زیبا ارائه میکنند .انواع فرش ها ی ماشینی کلاسیک در ابعاد، رنگ ها و تراکم های مختلف در بازار های فرش وجود دارند.پس اگر به دنبال فرش کلاسیک برای اتاق پذیرایی و سالن بزرگ خود هستید با انتخاب این مدل از فرش های کلاسیک ماشینی به سادگی میتوانید فضایی کلاسیک در اختیار داشته باشید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو