روش دم کردن قهوه دالگونا حرفه ای و اصیل

منبع: دلگرم

82

1400/4/31

11:40


روش دم کردن قهوه دالگونا حرفه ای و اصیل

طرز تهیه قهوه دالگونا؛ قهوه لذیذ هندی

به گزارش دلگرم : دالگونا یا قهوه دالگونا (dalgona coffee) یک نوشیدنی بی‌نظیر برای طرفداران قهوه است که به صورت گرم و سرد سرو می‌شود. این نوشیدنی خوش‌‎طعم طرفداران بسیار زیادی در فضای مجازی پیدا کرده است!

این قهوه دلچسب از یک فنجان شیر که میتواند شیر معمولی یا شیر نارگیل باشد و بخش کرمی و خامه ای مانند که حاوی قهوه است تشکیل شده. اما در واقع در این قهوه هیچ خامه ای استفاده نشده و به همین دلیل کالری پایینی دارد! نام این قهوه از روی یک شیرینیِ تافی کره ای به نام دالگونا انتخاب شده و علت این نامگذاری بافت کرمی و تافی مانند بخش رویی قهوه است.این قهوه خوشمزه را بسته یه دلخواه و فصل میتوان به صورت گرم یا سرد سرو نمود.

مواد لازم برای تهیه قهوه دالگونا

  • قهوه فوری : ۲قاشق غذا خوری
  • شکر : ۲ قاشق غذا خوری
  • آب جوش : ۲ قاشق غذاخوری
  • شیر : ۱ لیوان
  • یخ (دلخواه) : چند تکه

طرز تهیه قهوه دالگونا یا آیس کافی

طرز تهیه قهوه دالگونا؛ فقط در ۲ دقیقه

مراحل تهیه قهوه دالگونا اصیل هندی به صورت فرم گرفته

1- قهوه و شکر رو داخل ظرفی بریزید و آب جوش رو بهش اضافه کنید.

2- با همزن برقی شروع به زدن قهوه کنید.

3- تا کم کم رنگش روشن تر بشه و حالت کرمی و پفکی پیدا کنه.

4- اونقدر به زدن ادامه بدین تا کاملا فرم بگیره و وقتی با قاشق برمیدارین به راحتی از قاشق نیفته.(بسته به قدرت همزن زمان هم زدن متفاوته ممکنه حدود پنج دقیقه طول بکشه).

5- داخل یک لیوان، شیر بریزید؛ از شیر معمولی یا شیر نارگیل یا هر طعم دلخواهی که دوست دارین میتونید استفاده کنید. اگه دوست دارید قهوه رو سرد سرو کنید،داخل شیر دو الی سه تکه یخ هم بندازین و اگه دوست دارین قهوه گرم باشه شیر رو قبل از ریختن داخل لیوان گرم کنید.

6- لیوان رو کامل پر نکنید و کمی فضای خالی برای قرار گرفتن قهوه باقی بذارید.

7- با قاشق از قهوه کرمی و فرم گرفته بردارید و روی شیر بریزید و با قاشق پهن کنید تا سطح شیر و لیوان رو بپوشونه.

8- میتونید لیوان رو لبالب پر کنید یا اینکه مقدار بیشتری از قهوه روی لیوان بریزید تا حالت قله ای داشته باشه. ( این بسته به ذائقه شما داره باالطبع هر چه مقدار قهوه بیشتر باشه طعم تلخی بیشتری حس میشه اگه دوست ندارید قهوه تون تلخ باشه و اون رو شیرین تر میپسندین میتونید از قبل شیر رو شیرین کنید.)

9- بعد از آماده شدن قهوه، میتونید روی اون رو با پودر بیسکوئیت یا کیک خرد شده یا پودر نسکافه و … تزئین کنید و یا اینکه ساده سرو کنید.

10-موقع خوردن با یک قاشق مواد رو هم بزنید تا شیر و قهوه با هم مخلوط بشن و بعد نوش جان کنید و از طعم خوبش لذت ببرید.

حتماً بخوانید:

تنقیه قهوه چیست ؟ فواید و عوارض تنقیه با قهوه کدامند ؟

تنقیه قهوه چیست ؟ فواید و عوارض تنقیه با قهوه کدامند ؟

تنقیه قهوه یک روش غیر معمول برای تمیز کردن روده بزرگ است که بیشتر در طب جایگزین کاربرد دارد. تا انتها با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید.

نکات مهم تهیه قهوه دالگونا

برای تهیه این قهوه نیاز به هیچ ابزار و دستگاه خاصی نیست حتی میتونید مواد رو با همزن دستی بزنید اما زمان و انرژی بیشتری صرف میشه.این قهوه رو میتونید به مقدار بیشتر هم درست کنید فقط کافیه مقدار مساوی قهوه و شکر و آب جوش رو مخلوط کنید و با همزن بزنید.

از هر مارک گرانول قهوه فوری میتونید برای قهوه دالگونا استفاده کنید اما کافی میکس، اسپرسو و قهوه ترک برای این دستور خوب نیست.
اگه قهوه رو به مقدار کم درست میکنید و هم زدنش با همزن سخته یکی از پره های همزن رو در بیارید و مواد رو داخل یه ظرف کوچیک مثل لیوان بریزید و با یک پره مواد رو هم بزنید تا حجم و ارتفاع مواد قابل هم زدن با همزن باشه.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو