اختصاصی/ پنجه‌های کرونا بر گردن اقتصاد جهان

52

1400/5/1

12:00


وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در پایان گردهمایی وزرای دارایی گروه ۲۰ کشور اقتصادی خواستار تسریع در توزیع واکسن در سراسر جهان شد.

اختصاصی/ پنجه‌های کرونا بر گردن اقتصاد جهان

سرویس ترجمه بهداشت‌نیوز،‌ این مقام آمریکایی تاکید کرد: «نگران این هستیم که انواع سویه‌های ویروس کرونا بتواند بهبود اقتصاد جهانی را از بین ببرد. ما خواهان فشار فوری برای تولید و توزیع واکسن‌ها با سرعت بیشتری در سراسر جهان شد هستیم».

اظهارات وی، در پایان گردهمایی وزیران دارایی گروه ۲۰ کشور بزرگ اقتصادی دنیا، در حالی صورت گرفت که نوع بسیار مسری دلتا ویروس کرونا باعث شیوع بیماری در میان جمعیت‌های واکسینه نشده در کشورهایی مانند استرالیا، اندونزی، مالزی و پرتغال شده است. این سویه،
هم اکنون نوع غالب در ایالات متحده نیز می‌باشد.


بنا به اظهارات مقامات جهانی در این گردهمایی، در مورد نوع دلتا و سایر سویه‌هایی که ممکن است از این ویروس ظهور کرده و روند بهبودی را در سراسر دنیا تهدید کنند، نگرانی‌های فراوانی وجود دارد.  ما یک اقتصاد جهانی متصل هستیم. آنچه در هر نقطه از جهان اتفاق می‌افتد، سایر کشورها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. بسیاری از شهرها و کشورها شروع به اعلام پیروزی در برابر این بیماری همه‌گیر کرده،  محدودیت‌ها را کاهش داده و در حال اعلام بازگشت به زندگی عادی هستند. اما مقام آمریکایی در این زمینه هشدار داد که بحران بهداشت عمومی هنوز تمام نشده است.

متاسفانه شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا امیدها برای برچیده شدن این بیماری را کاهش داده است. تحلیلگران بازارهای اقتصادی این هفته اعلام کردند که قصد دارند چشم انداز خود برای رشد اقتصادی را برای سال جاری به زیر ۶ درصد برسانند.

مدیر صندوق بین‌المللی پول با تاکید بر این مساله، اظهار داشت: تناقض بین اقتصاد و همه‌گیری کرونا در حال تشدید است. اساساً، جهان با بهبودی دو مرحله ای روبرو است. در بیانیه مشترکی که این گروه منتشر کرد، این نگرانی به عنوان یک خطر مضاعف برای اقتصاد جهانی مطرح و بر آن تاکید شد.

وزیر دارایی فرانسه نیز در این نشست خاطرنشان کرد: تنها مانع موجود در راه بازگشت سریع و محکم اقتصادی، خطر ایجاد موج جدید همه‌گیری است. همه کشورها باید عملکرد واکسیناسیون خود را بهبود بخشند. بدون تردید انواع مختلف جهش در ویروس کرونا همچنان تهدیدی جدی برای سراسر دنیا و اقتصاد کشورها به شمار می‌آید. چنانچه سرعت واکسیناسیون بیشتر شود به گونه‌ای که در بازه‌ زمانی یکسان، اکثریت جمعیت یک منطقه واکسینه شوند، می‌توان تا حد زیادی از احتمال بروز جهش‌های جدید در ویروس جلوگیری نمود. 




منبع: NewYorkTimes/ جولای ۲۰۲۱
مترجم: لیلا فرجی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو